تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا برای هر کسی مناسبه؟

?Is studying in Spain suitable for anyone

سالانه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در اسپانیا اقدام می نمایند. انتخاب کشور اسپانیا به عنوان یک کشور هدف برای ادامه تحصیل به عوامل و فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. دانشجویان با انتخاب کشور اسپانیا برای ادامه تحصیل به برترین دانشگاه های این کشور دست می یابند و قادر خواهند بود از شرایط ایده آل زندگی در این کشور بهره مند شوند.

قبل از انتخاب کشور اسپانیا برای ادامه تحصیل، می بایست باید بررسی نمود که چه افرادی در این کشور موفق می شوند و یا هدف آنان از ادامه تحصیل در اسپانیا چیست؟ ولی لازم به ذکر است که همه افراد شانس اقدام برای تحصیل در اسپانیا را دارند. پس با ما همرا باشید تا ببینیم تحصیل در اسپپانیا را به چه افرادی می توان توصیه کرد.

تحصیل در اسپانیا رو به من توصیه می کنید؟

با توجه به عضویت اسپانیا در حوزه شینگن و اتحادیه اروپا، دانشجویان با تحصیل در اسپانیا از فرصت های بیشمار تحصیل، کار و یا زندگی در دیگر کشورهای این حوزه ها برخوردار می باشند. هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در اسپانیا سبب می شود که این کشور را بتوان به همه افراد برا ادامه تحصیل توصیه کرد. سه دسته از دانشجویان در اولویت توصیه موسسه آریاناپارس قرار دارند که در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

تحصیل در اسپانیا

بهشت مجردها

با توجه به محدودیت های موجود برای دانشجویان متاهل از جمله عدم همراهی هم زمان و شرایط دشوار پیدا کردن کار، دانشجویان مجرد شانس بیشتری برای تحصیل در اسپانیا دارند. این بدین معناست که این افراد با توجه به کار در حین تحصیل می توانند بخش اعظمی از هزینه های زندگی و تحصیل خود را تامین نمایند. توصیه مشاورین موسسه آریاناپارس به دانشجویان مجرد که اسپانیا در لیست خود لحاظ نمایند.

سریع و مطمئن!

تحصیل در اسپانیا به دانشجویانی توصیه می شود که به دنبال راهی مطمئن و سریع می باشند. پروسه اخذ پذیرش و ویزای اسپانیا در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز بین 4 تا 5 ماه به طول می انجام که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، راهی سریع به حساب می آید. در کنار سرعت اقدام، می توان به اطمینان دریافت ویزای تحصیلی اشاره کرد. شانس دریافت ویزای تحصیلی اسپانیا برای دانشجویان ایرانی معقول و مناسب می باشد.

یکی از بهترین کشورهای اروپا برای پرواز

یکی از بهترین کشورهای اروپا برای پرواز

با توجه به رتبه های دانشگاه های اسپانیا و سرعت در امور پذیرش و ویزا، بسیاری از دانشجویان قادر خواهند بود تا برای یک مقطع تحصیلی، اسپانیا را به عنوان کشور پل انتخاب نمایند. تحصیل در اسپانیا به عنوان سکوی پرواز مناسب برای دانشجویان می باشد. از همین رو علاقه مندان به تحصیل در کشورهایی همچون کانادا، انگلستان و آمریکا می توانند با تحصیل در این کشور و بهبود شرایط تحصیلی از شانس بالایی برای اخذ پذیرش از کشورهای نام برده اقدام نمایند. همچنین با تحصیل در اسپانیا به دریای بیکران فرصت های شغلی در کشورهای اتحادیه اروپا دسترسی خواهید داشت.

خوب بگید به کیا تحصیل در اسپانیا رو توصیه نمیکنین؟

همانطور که در بخش های قبلی این مقاله به آن اشاره شد، همه افراد قادر خواهند بود برای تحصیل در اسپانیا اقدام نمایند. با توجه به شرایط و روند ویزای تحصیلی اسپانیا، دانشجویان زیادی می توانند این کشور را در لیست نهایی خود قرار دهند. علی رغم موارد و نکات عنوان شده، هر انتخابی با چالش هایی همراه است و تحصیل در اسپانیا هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. در این بخش به چالش های پیش روی دانشجویان اشاره می شود.

جدایی را باید تحمل کرد.

به دانشجویان متاهلی که شرط اقدام برای تحصیل در یک کشور را همراهی همسر و یا فرزندان در ابتدا را دارند، تحصیل در اسپانیا توصیه نمی شود. با توجه به قوانین دولت اسپانیا، شانس همراهی همسر و فرزندان دانشجویان به صورت همزمان بسیار پایین می باشد و به صورت میانگین همسر و فرزندان پس از 3 الی 6 ماه به فرد دانشجو ملحق می شوند. لازم به ذکر است که همراهان اجازه همراهی را دارند و فقط باید با فاصله زمانی باید وارد کشور اسپانیا شوند.

تلاش کن تا شاید به خواستت برسی.

یکی از بزرگترین چالش های دانشجویان برای تحصیل در کشور اسپانیا شرایط کار در این کشور می باشد. نرخ بیکاری در کشور اسپانیا بسیار بالاست و پیدا کردن کار مناسب به دشواری امکان پذیر می باشد. این موضوع در خصوص کار در حین تحصیل و حتی پیدا کردن کار پس از تحصیل صادق می باشد. از همین رو به افرادی که فقط تحصیل را بهانه ای برای پیدا کردن کار در اسپانیا در نظر گرفته اند، این کشور توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که داشتن مدرک تحصیلی در یک کشور، شانس افراد را برای پیدا کردن کار افزاش می دهد.

خودم می تونم اقدام کنم یا باید شما کارامو انجام بدین؟

خودم می تونم اقدام کنم یا باید شما کارامو انجام بدین؟

شاید یکی از مهم ترین تصمیمات برای تحصیل در اسپانیا انتخاب نحوه اقدام برای روند این پروسه می باشد. این نکته بدین معناست که دانشجویان از چه راهی می خواهند برای ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام نمایند. پیش روی دانشجویان سه راه وجود دارد که در ادامه به بررسی این سه راه می پردازیم

خودم انجام می دم

بسیاری از دانشجویان با توجه به اطلاعات خود و افرادی که در سال های گذشته برای تحصیل در اسپانیا اقدام کرده اند، این روند را به تنهایی جلو می برند. سایت های دانشگاه و سفارت کمک شایانی به این دسته از علاقه مندان می کند. پس می توان به طور حتم گفت که “خودم می تونم کارم رو انجام بدم.”

به کمک نیاز دارم

دسته دوم دانشجویانی می باشند که از بخشی از خدمات یک موسسه بهره مند می شوند. به طور مثال با جلسات مشاوره تخصصی و بررسی مدارک، بخشی از این روند را به کمک موسسات انجام می دهند. موسسه آریاناپارس ارزش بسیار بالایی را برای این دسته از دانشجویان قایل است که به دنبال یادگیری روند مهاجرتی اسپانیا و انجام امور به درستی می باشند.

بهتره که زمانم رو مدیریت کنم.

بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در اسپانیا با توجه به بررسی جوانب اقدام، تصمیم بر این می گیرند که کل پروسه مهاجرتی را به ما بسپارند. در این صورت می توانند با مدریت زمان خود، بقیه کارهای مهاجرت به اسپانیا از جمله آموزش زبان و یا یادگیری حرفه ای را در دستور کار خود قرار دهند. موسسه آریانا پارس با بههره گیری از وکلای با تجربه و ارائه صدها پروند موفق به سفارت، شما را در زمینه اقدام برای تحصیل در اسپانیا یاری می رساند.

پذیرش و ویزا احتیاجی به وکیل مهاجرتی اسپانیا نداره؟

پذیرش و ویزا احتیاجی به وکیل مهاجرتی اسپانیا نداره؟

این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که تمامی مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی اسپانیا را می توان شخصا و یا با کمک از مشاوران با تجربه به سرانجام رساند. این بدین معناست که در این روش اجباری برای به کار گرفتن وکیل مهاجرتی اسپانیا نمی باشد. در بسیاری از موسسات و یا افراد شیاد این موضوع رواج دارد که قول های نا متعارفی را به متقاضیان تحصیل در اسپانیا داده می شود. چند نمونه از نا متعارف ترین قول های به شرح زیر می باشد:

  • بدون وکیل مهاجرتی نمی توان برای تحصیل در اسپانیا اقدام کرد.
  • ویزای 100 درصدی اسپانیا
  • داشتن روابط در سفارت اسپانیا
  • فقط ما می تونیم کار اسپانیا رو انجام بدیم.

نمی توان به این نکته توجه نکرد که موسسات و یا افرادی که دانش بیشتری را در این زمینه دارند، می توانند در این مسیر کمک شایانی را به دانشجویان ارائه دهند. موسسات و یا افراد را می توان با سوابق کاری، مجوزات و یا پرونده های موفق و اطلاعات صحیح که منطبق با سایت سفارت و دانشگاه است، بررسی و انتخاب نمود.

بورسیه تحصیل در اسپانیا، تحصیل رایگان در اسپانیا!

تحصیل رایگان، بورسیه تحصیلی و یا حتی کمک هزینه ای تحصیلی، از اولین و مهم ترین خواسته های دانشجویان برای تحصیل در هر کشور می باشد. می توان به دانشجویان بین المللی این نوید را داد که هر سه این موارد برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد و در صورت احراز شرایط مورد نیاز که به آن اشاره می شود، موفق به دریافت آن می باشند.

با توجه به قوانین دولت کشور اسپانیا، دانشجویان بین المللی در صورت تحصیل به زبان اسپانیایی قادر خواهند بود بدون پرداخت هزینه در این کشور مشغول به تحصیل باشند. از همین رو در صورت ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان اسپانیایی می توان به این مهم دست پیدا کرد. سططح B2 زبان اسپانیایی برای این اقدام کفایت می کند. این مزیت بسیار جذاب برای تحصیل در اسپانیا قلمداد می شود. لازم به ذکر است دانش زبان اسپانیایی دریچه های بیشماری رو برای دانشجویان باز می کند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی و یا کمک هزینه های تحصیلی، سوابق آموزشی دانشجویان حائز اهمیت می باشد. دانشجویان با ارائه سوابق آموزشی و یا آکادمیک عالی می توانند شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی امتحان نمایند. معدل مناسب، نمره زبان و سوابق بین المللی از جمله مقاله و مدارکی نظیر GRE و یا GMAT تاثیر بسزایی در دریافت بورسیه ایفا می کنند. در برخی از موارد دانشگاه های اسپانیا بورسیه و یا تخفیف شهریه را متناسب با ملیت یا شرایط ویژه در نظر می گیرند.

برای تحصیل در اسپانیا از کجا شروع کنم

برای تحصیل اسپانیا از کجا شروع کنم؟

فارغ از اقدام به صورت شخصی و یا با راهنمایی موسسه و یا وکیل، اولین قدم برای تحصیل در اسپانیا بررسی شرایط موجود و اتخاذ تصمیم برای تحصیل در این کشور می باشد. دانشجویان می بایست تمام جوانب را برای انتخاب کشور اسپانیا مورد بررسی قرار دهند: هزینه های تحصیل و زندگی، شرایط زندگی، شرایط کار در حین تحصیل و یا حتی روند اقامت. مراحل دریافت ویزای تحصیلی به سه بخش پیدا کردن دانشگاه، اخذ پذیرش و درخواست برای ویزا تقسیم می شود.

گام اول: دانشگاه مورد نظرت رو پیدا کن

پس از انتخاب کشور اسپانیا به عنوان هدف نهایی برای انتخاب تحصیل، دانشجویان می بایست متناسب با رشته و مقطع تحصیلی، دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار دهند. سایت های متعددی برای یاری رسانی به دانشجویان برای انتخاب دانشگاه وجود دارد که می توان از آنها برای این امر استفاده کرد. شرایط مورد نیاز دانشگاه از جمله مدارک و بازه های زمانی اقدام حائز اهمیت می باشد. لازم به ذکر است که در صورت اقدام از جانب موسسه آریاناپارس، سرعت و دقت بیشتری را می توان در این پروسه تضمین کرد.

گام دوم: اپلای کن تا زمان داری

پس از انتخاب دانشگاه های مورد نظر، گام بعدی آماده سازی مدارک متناسب با خواسته های هر دانشگاه می باشد. به صورت معمول دانشجویان برای تحصیل در اسپانیا ملزم به ارائه سوابق آموزشی قبلی، مدرکی دال بر تسلط زبان و توصیه نامه از اساتید خود می باشند. هر دانشگاه ددلاین مشخصی را برای اخذ پذیرش تعیین می کند که دانشجویان می بایست در آن بازه زمانی مدارک مورد نیاز را آپلود نمایند. لازم به ذکر است که بازه های زمانی اقدام برای دانشجویان بین المللی و مابقی دانشجویان متفاوت می باشد. بازه های پاسخگویی گروه آدمیشن دانشگاه بین 30 تا 45 روز در نظر گرفته می شود.

گام سوم: همه چیز آماده سفره

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا، گام بعد تعیین وقت سفارت و آمادگی مدارک برای مراجعه به سفارت می باشد. این مرحله آخرین اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی است که دانشجویان می بایست برای آن اقدام نمایند. به صورت میانگین بازه های زمانی تعیین وقت سفارت اسپانیا بین 30 تا 45 روز تخمین زده می شود. دانشجویان باید مدارکی که در ادامه به آنها اشاره می شود در موعود مشخص به سفارت ارائه دهند. مدارک باید جمع آوری و ترجمه رسمی به همراه مهرهای وزارت علوم و وزارت خارجه را داشته باشد تا مورد تایید سفارت قرار گیرد.

مدارک مورد نیاز سفارت:

  1. نامه پذیرش
  2. اسناد هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت
  3. مدرک زبان: متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی، انگلیسی یا اسپانیایی
  4. تمکن و گردش مالی: ارائه نامه ای از بانک که نشان دهنده هزینه های یک سال تحصیل و زندگی باشد.
  5. فرم درخواست ویزا
  6. گواهی پزشکی و بیمه دانشجویی
مزایای تحصیل در اسپانیا

مزایای تحصیل در اسپانیا چیه؟

بررسی مزایای تحصیل در یک کشور به عوامل متعددی بستگی دارد. بسیاری از دانشجویان برای هزینه های پایین تحصیل و زندگی، برخی برای شرایط زندگی ایده آل و تعدادی هم برای مهاجرپذیر بودن این کشور، تصمیم بر ادامه تحصیل در اسپانیا را اتخاذ می نمایند. شما به چه دلیل این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنید؟ به صورت کلی در ادامه به چهار مورد از برترین مزایای تحصیل در اسپانیا اشاره می شود.

اگر به دنبال تحصیل ارزون هستی، خوش اومدی.

یکی از برترین مزایای تحصیل در اسپانیا، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. دانشجویان قادر خواهند بود با کمترین هزینه ممکن در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا به تحصیلات خود ادامه دهند. متوسط هزینه های تحصیل در اسپانیا بین 2 تا 4 هزار یورو در سال می باشد که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه های کمتری را دانشجویان پرداخت می نمایند. به همراه هزینه های تحصیل، هزینه های زندگی در اسپانیا به غیر از مادرید، سن سباستین و بارسلون، بسیار مقرون به صرفه می باشد و دانشجویان با ماهی بین 600 تا 800 یورو می توانند زندگی کنند.

به همراه تحصیل از زندگی هم لذت ببر

شرایط آب و هوایی و زندگی در اسپانیا بسیار دلچسب و مطلوب می باشد. دانشجویان در کنار تحصیل در اسپانیا قادر خواهند بود از شرایط رفاهی و تفریحات موجود در این کشور لذت ببرند. کارناوال ها و جشنوارهای بیشمار کشور اسپانیا سالانه افراد زیادی را برای مهاجرت و یا گردش به این کشور ترغیب می کند. کشوری که 300 روز سال دارای آب و هوای آفتابی و ایده آل است، به طور حتم انتخابی مناسب برای زندگی می باشد.

همه فامیل با هم زندگی می کنن

به واسطه مهاجر پذیر بودن کشور اسپانیا، رفتار افراد مقیم با دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می باشد. دانشجویان با ورود در این کشور احساس غربت و دوری را بسیار کم و یا نادر احساس می کنن. گویی تمام اقوام و خانواده خود را برای تحصیل در اسپانیا به همراه دارند. این احساس راحتی و خونگرمی مردم اسپانیا تاثیر بسزایی در وقف پذیری دانشجویان دارد. از همین رو دانشجویان بهتر و سریع تر با شوک فرهنگی کنار می آیند.

شانست خوبه ولی باید بخوای

شرایط اخذ پذیرش و ویزا در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشورهای همسایه همانند آلمان، فرانسه و اتریش ساده تر می باشد و دانشجویان در صورت ارائه مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام نمایند. در برخی از دوره های تحصیلی در کشور اسپانیا ارائه مدرک زبان الزامی نمی باشد و دانشجویان با توجه به سطح دانش زبان می توانند برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. این ویژگی منحصر به فرد شانس افراد را برای تحصیل در اسپانیا افزایش می دهد. لازم به ذکر است که این ویژگی بیشتر برای رشته های مدیریت در دسترس دانشجویان بین المللی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد