تحصیل در انگلیس

آیا تحصیل در انگلیس برای همه افراد مناسبه؟

?Is studying in the UK suitable for everyone

این موضوع از کسی پوشیده نیست که انگلستان به عنوان یکی از برترین کشورهای جهان شناخته می شود و بسیاری از افراد به دنبال راهی برای ورود به این کشور می باشند. درخواست تحصیل در انگلیس در صدر درخواست افراد از سراسر دنیا می باشد تا با این اتفاق موفق به ورود و پس از آن دریافت اقامت از این کشور شوند. از همین رو تحصیل در انگلستان برای همه افراد مناسب است.

اگر می خواهید افق های پیش روی خود را گسترش داده و در معرض دید جهانی قرار بگیرید، باید انگلستان را به عنوان یک مقصد برای تحصیل در خارج از کشور کشف کنید. زیرساخت های عالی آموزشی، روش آموزش عالی و درجه یک، تحقیقات با کیفیت، میراث غنی و فرهنگ متنوع انگلستان، آن را به مکانی شگفت انگیز برای مطالعه تبدیل می کند.

آیا تحصیل در انگلیس رو به من توصیه میکنید؟

انگلستان به عنوان دومین مقصد مطالعات بین المللی پس از آمریکا در جهان شناخته می شود. هر ساله تقریباً 460،000 دانشجوی بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل در انگلیس اقدام می نمایند. با ایجاد سیستم آموزش کلاس جهانی، آموزش عالی در انگلستان، این کشور الگویی برای بسیاری از کشورهای جهان است.

تحصیل در انگلیس

با حدود 162 موسسه آموزش عالی در سراسر انگلیس و طیف گسترده ای از انواع مدارک تحصیلی، این حس را ایجاد می کند که انگلیس یک مقصد محبوب در آموزش های بین المللی است. تحصیل در انگلیس را می توان به سه دسته زیر توصیه کرد.

دسته اول: بهترین کشور برای متاهلین

کشور انگلستان مقصدی ایده آل برای دانشچویان متاهل می باشد. دلیل این حرف، شرایط مناسبی که برای همراهان در نظر گرفته شده است، می باشد. دانشجویان متاهل قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر 18 سال را با خود به کشور انگلستان ببرند. لازم به ذکر است که همراهان می توانند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شوند. این فرصتی ایده آل برای خانواده هایی می باشد که همراهی هم زمان در اولویت تصمیم گیری آنان قرار دارد.

دسته دوم: اگر دنبال اقامتی، خوش اومدی.

با توجه به بازه های کوتاه تحصیل در انگلیس، بسیاری از افراد با تحصیل در این کشور به دنبال پیدا کردن کار و تبدیل ویزا می باشند. با توجه به قوانین سال 2020 میلادی، دانشجویان پس از تحصیل قادر خواهند بود تا 2 سال در این کشور حضور داشته باشند تا شانس خود را برای پیدا کردن کار امتحان نمایند. از همین رو در سریع ترین زمان ممکن می توان وارد بازار کار شد و در صورت احراز شرایط همانند پرداخت مالیات و عدم سوابق کیفری، برای اقامت دائم اقدام نمود.

دسته سوم: اگه به دنبال بهترین ها هستی، انگلیس جای توعه.

دانش آموزان این فرصت را پیدا می کنند که مهارت ها، دانش، تفکر انتقادی و ارتباطات را برای پیشرفت حرفه ای خود در انگلیس بدست آورند. دانشگاه های انگلستان از برترین دانشگاه های جهان می باشند که به طور مداوم در رتبه بندی های جهانی در جایگاه مناسبی قرار دارند. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در این زمینه می توانید به مقاله ای با عنوان دانشگاه های انگلستان در سایت ما مراجعه کنید.

دسته سوم: اگه به دنبال بهترین ها هستی، انگلیس جای توعه.

تحصیل در دانشگاه های انگلیس راهی عالی برای ارتقا سطح علمی دانشجویان، دیدار با افراد جدید، تجربه فرهنگ جدید و لذت بردن از تجربیات نواست. مدارک تحصیلات عالی انگلیس توسط کارفرمایان و دانشگاهیان سراسر جهان شناخته می شود و فرصت های بیشمار کاری و یا تحصیلی پس از تحصیل در مراکز معتبر انگلستان برای افراد فراهم می شود.

خوب تحصیل در انگلیس رو به کیا توصیه نمیکنید؟

با توجه به این نکته که انگلستان به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا برای تحصیل شناخته می شود، مهاجرت تحصیلی برای همه افراد گزینه مناسبی نمی باشد. هر فرد متناسب با شرایط و ویژگی های خود می بایست برای ادامه تحصیل در یک کشور اقدام نماید و نباید از تجربیات شخصی یک فرد یا یک گروه تاثیر بپذیرد. زیرا تجربیات و نتایج متناسب با ویژگی های شخصی یک نفر می باشد. در همین راستا، مشاورین آریاناپارس به دو دسته از افراد تحصیل در انگلیس را پیشنهاد نمی دهد.

دسته اول: خانواده های نرمال جامعه

با توجه به تفاوت نرخ ارز و ارزش پایین ریال در مقابل پوند، همه افراد نمی توانند برای تحصیل در انگلیس اقدام نمایند. این میزان هزینه در دو زمان حائز اهمیت می باشد. ابتدا برای ارائه تمکن مالی که دانشجویان می بایست هزینه های یک سال زندگی و تحصیل را در یک حساب مشخص ارائه دهند. زمان دوم، هنگام دریافت ویزای تحصیلی و ورود به این کشور که باید بخشی از هزینه های مورد نیاز را به همراه داشته باشند.

دسته دوم: افرادی که تجربه کاری زیادی ندارند.

یکی از برترین مزایای تحصیل در انگلستان حق کار در حین تحصیل و حق کار همراهان می باشد. افرادی که تجربه بالایی برای کار نداشته باشند، با مشکل مواجه می شوند. بخش اعظمی از هزینه های زندگی و تحصیل در انگلیس با همین میزان کارهای عنوان شده تامین می شود. از همین رو افرادی که سابقه کار مناسبی را ندارند نمی توانند در این کشور موفق باشند. فلذا این افراد باید تمامی هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان را از کشور مبدا تامین نمایند.

خودم میتونم اقدام کنم برای تحصیل در انگلیس یا شما باید انجام بدید؟

خودم میتونم اقدام کنم یا شما باید انجام بدید؟

اقدام برای ویزای تحصیلی انگلستان از جانب خود فرد دانشجو امکان پذیر می باشد. این نکته بدین معناست که افراد برای این اقدام می توانند با کسب اطلاعات از سایت های معتبر و کمک از مشاوران این مسیر را به تنهایی پیش ببرند. فلذا اگر دانش مناسب برای این اقدام را دارید، این پروسه قابل اجرا می باشد.

بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در انگلیس با توجه به بررسی جوانب اقدام، تصمیم بر این می گیرند که کل پروسه مهاجرتی را به ما بسپارند. در این صورت می توانند با مدیریت زمان خود، بقیه کارهای مهاجرت به انگلستان از جمله آموزش زبان و یا یادگیری حرفه ای را در دستور کار خود قرار دهند. موسسه آریانا پارس با بهره گیری از وکلای با تجربه و ارائه صدها پروند موفق به سفارت، شما را در زمینه اقدام برای تحصیل در انگلیس یاری می رساند. در این روش تجربه و سرعت و دقت بیشتری را در امور خود مشاهده خواهید کرد.

یعنی پذیرش و ویزا تحصیلی احتیاجی به وکیل مهاجرتی نداره؟

یعنی پذیرش و ویزا تحصیلی احتیاجی به وکیل مهاجرتی نداره؟

به صورت کلی اقدامات ویزای تحصیلی از جانب شخص امکان پذیر می باشد و احتیاجی به وکیل مهاجرتی ندارد. افراد به واسطه دانش خود و تجارب افرادی که اقدام کرده اند، می توانند برا تحصیل در انگلیس اقدام نمایند. وکیل های مهاجرتی در صورت بروز مشکلات موجود در پرونده و یا اعتراضات به سفارت برای پیگیری پرونده وارد این پروسه مهاجرتی می شوند.

از همین رو تبلیغات نادرست و فریبنده بعضی از وکلا و یا موسسات را ندیده بگیرد. از معمول ترین وعده های پوشالی می توان به اخذ ویزای 100 درصدی، اقدام در کمتر از یک ماه، ادعای روابط در سفارت و یا ادعای تنها مرکز ارائه دهنده خدمات در ایران اشاره کرد. شما می توانید برای اطمینان از یک وکیل مهاجرتی و یا موسسه، اطلاعات و ادعاهای آنان را با سایت های دانشگاه و سفارت مطابقت دهید و در صورت تایید صحبت های عنوان شده، برای انجام مراحل ویزای تحصیلی با آنان به توافق برسید.

اصلا امکان تحصیل رایگان در انگلستان وجود داره؟

به صورت کلی تحصیل در انگلیس مستلزم پرداخت هزینه می باشد و این قانون برای همه افراد یکسان است. امکان تحصیل رایگان فقط برای آن دسته از دانشجویان امکان پذیر می باشد که با توجه به رزومه های تحصیلی خود بتوانند بورسیه ای را دریافت نمایند. این نکته بدین معناست که تحصیلات رایگان در انگلستان امکان پذیر نمی باشد و افراد توانمند قادر خواهند بود برای بورسیه اقدام نمایند.

اصلا امکان تحصیل در انگلیس به صورت وجود داره؟

شما نباید از رویای خود برای تحصیل در انگلیس به دلیل شهریه، عقب نشینی کنید. بورس های تحصیلی و سیاست های وام دانشجویی زیادی وجود دارد که می توانید برای پوشش هزینه های خود استفاده نمایید. علاوه بر این، می توانید به طور پاره وقت در انگلستان کار کنید و در طول استراحت های تابستان می توانید یک شغل تمام وقت پیدا کنید. اکثر دانشگاه های انگلستان برای حمایت از تحصیلات و هزینه های زندگی خود برنامه های بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی و فرصت های بودجه را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. موارد زیر تاثیر بسزایی در اعطای بورسیه به دانشجویان ایفا می نمایند.

  • رزومه تحصیلی عالی
  • ریز نمرات مورد قبول
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان با نمره بالای ۶٫۵ در آزمون آیلتس
  • معدل بالای ۱۷
  • تایید دانشجو از سوی استاد راهنما (Supervisor)
  • مقالات بین المللی

برای تحصیل در انگلستان از کجا باید شروع کنم؟

اولین گام برای اقدام، پیدا کردن محلی مناسب برای تحصیل در انگلیس می باشد. با توجه به تعدد بالای مراکز آموزشی در این کشور، دانشجویان با سردرگمی همراه می شوند. از منظر دیگر این به عنوان یکی از مزایای تحصیل در انگلستان به حساب می آید که تعدد بالای مراکز آموزشی باعث انتخاب بدون هیچ محدودیتی می شود. دانشجویان متناسب با خواسته های خود قادر خواهند بود برای ادامه تحصیل در انگلستان اقدام نمایند.

با آرامش آماده شو

پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، دانشجویان می بایست مدارک مورد نیاز دانشگاه را در بازه زمانی مشخص شده، آپلود نمایند. پروسه پذیرش در انگلستان نسبت به سایر کشورهای دیگر سریع تر و با راحتی بیشتری همراه است. به طور مثال در صورت آماده بودن مدارک این روند تا حداکثر ۴۵ روز به طول می انجامد. از همین رو دانشجویان قادر خواهند بود تا آخرین لحظه به دنبال ارتقای شرایط و مدارک همانند سطح زبان خود باشند.

هر دانشگاه ددلاین مشخصی را برای اخذ پذیرش تعیین می کند که دانشجویان می بایست در آن بازه زمانی مدارک مورد نیاز را آپلود نمایند. لازم به ذکر است که ددلاین های تعیین شده برای دانشجویان بین المللی و مابقی دانشجویان متفاوت می باشد.

وقت امتحان نهایی رسیده

هر فردی که مایل به تحصیل یک دوره در مراکز آموزشی معتبر در انگلستان، از جمله مدارس شبانه روزی، دانشکده های زبان، مدارس تابستانی، کالج های بین المللی و دانشگاه های انگلستان باشد، موظف است برای ویزای دانشجویی در انگلستان اقدام نماید. این ویزا ها انواع مختلفی دارند و دانشجویان بسته به نوع و مدت دوره های خود باید درخواست ارائه نمایند.

در صورت اخذ پذیرش از یک مرکز آموزشی در انگلستان به همراه مدارک مورد نیاز می بایست به سفارت انگلستان مراجعه نمود. از مهم ترین مدارک برای مراجعه به سفارت می توان به نامه پذیرش، تمکن و گردش مالی، انگیزه نامه، رزومه و مدارک هویتی اشاره کرد. بازه های زمانی پاسخگویی سفارت انگلستان بین ۱۰ تا ۲۱ روز در نظر گرفته می شود.

هزینه تحصیل در انگلیس چقدره؟

هزینه تحصیل تو انگلیس چقدره؟

تحصیل در انگلستان با هزینه همراه است و افراد برای تحصیل در این کشور مستلزم پرداخت هزینه می باشند. میزان هزینه های تحصیل در انگلستان به رشته انتخابی، نوع مرکز آموزشی و شهر محل زندگی بستگی دارد. متوسط نرخ هزینه های تحصیل در انگلستان برای دانش آموزان حدود ۲۰ هزار پوند و برای دانشجویان بین المللی در حدود ۱۵ هزار پوند به ازای هر سال تخمین زده می شود.

به طور مثال در حال حاضر، یک دانشجوی بومی انگلیسی مجبور است سالانه ۶،۸۴۲ پوند در یک دوره سطح کارشناسی ارشد تمام وقت بپردازد. از سوی دیگر، یک دانشجوی بین المللی برای شرکت در همان دوره باید به طور میانگین ۱۴،۰۹۶ پوند برای شهریه پرداخت نماید. معمول هزینه های تحصیل در انگلیس را می توان در جدول زیر مشاهده نمود.

مقطع تحصیلی هزینه های تحصیل
دوره های قبل دانشگاه ۱۵ تا ۲۰ هزار پوند
دوره های پزشکی ۲۰ تا ۳۰ هزار پوند
دوره کارشناسیی ۱۸ تا ۲۲ هزار پوند
دوره کارشناسی ارشد ۱۱ تا ۱۷ هزار پوند
دوره دکتری ۹ تا ۱۶ هزار پوند

مزایای تحصیل در انگلستان چیه؟

مدارک تحصیلی انگلیس از اعتبار بین المللی قابل توجهی برخوردار است و مدرک انگلستان در سطح جهانی توسط دانشگاه های بین المللی، کارفرمایان برتر و ارگان های دولتی مورد قبول است، از همین رو ایجاد فرصت های زیادی برای قرار گرفتن در شرکت های پیشرو برای دانشجویان ممکن می شود. انگلیسی زبان بودن، حق همراه، کوتاه تر بودن سال های تحصیل، قدرت اقتصادی ایده آل فقط بخشی از مزایای تحصیل در انگلستان می باشد. در ادامه به چهار تا از برترین مزایای تحصیل در انگلستان اشاره می شود.

زودتر به خواستت برس.

یکی از برترین مزایای تحصیل در انگلستان، کوتاه تر بودن بازه های تحصیلی در این کشور می باشد. از همین رو دانشجویان با صرف زمان کمتری می توانند اهداف خود را دنبال نمایند. این بدین معناست که دوره های کارشناسی بجای ۴ سال، ۳ سال به طول می انجامد و یا دانشجویان با سپری کردن یک سال موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خواهند شد. این قانون در خصوص مقطع دکتری هم صادق می باشد و این دوره ۳ سال زمان خواهد برد.

حرف همرو متوجه می شی.

کشور انگلستان از معدود کشورهای انگلیسی زبان در اروپا می باشد. از همین رو دانشجویان نیازمند یادگیری زبان دیگری نمی باشند و فقط با دانش زبان قادر بود که هم دوره های تحصیلی را به اتمام برسانند و هم با مردم در این کشور ارتباط داشته باشند. به همراه این موضوع، زبان انگلیسی قابل دسترس ترین زبان در ایران می باشد و سرعت یادگیری برای علاقه مندان به مهاجرت به مراتب بالاتر است.

با هم پول در بیاریم.

این نوید را می توان به دانشجویان متاهل داد که در صورت اقدام برای انگلستان می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. این ویژگی در کشورهای اروپایی به ندرت دیده می شود و به صورت معمول همراهان با یک فاصله زمانی ۳ تا ۶ ماهه به فرد اصلی ملحق می شوند. از دیگر مزایای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می توان به حق کار در نظر گرفته شده برای همراهان اشاره کرد. در این صورت بخش اعظمی از هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان تامین می شود.

بهترین ها را در انگلستان تجربه کنید.

دانشگاه های انگلستان دارای یک سیستم آموزشی بسیار با کیفیت و به روز است. دانشجویان قادر خواهند بود از طیف گسترده ای از دوره های تحصیلی موجود انتخاب نمایند. در میان برترین دانشگاه های جهان، کشور انگلستان پس از آمریکا بیشترین تعداد دانشگاه های برتر دنیا را دارا می باشد. به همراه این موضوع، طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار دارد و هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب رشته و دانشگاه در انگلستان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد