تحصیل در مدارس انگلستان

 

تحصیل در مدارس انگلستان یک فرصت بسیار مناسب به منظور توسعه بینش جهانی افراد در سنین کودکی و نوجوانی بوده که مزایای بسیار زیادی برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر تحصیل در انگلستان به منظور مهاجرت تحصیلی یکی از آسان ترین و سهل الوصول ترین مسیر ها به منظور حضور در یکی از بهترین کشور های جهان می باشد.

تحصیل در مدارس انگلستان مناسب کدام دسته از افراد است؟

نظام آموزشی انگلستان یکی از قدیمی ترین و استاندارد ترین نظام های آموزشی دنیا بوده که در بسیاری از کشور های در حال توسعه به عنوان الگو مد نظر قرار می گیرد. در نتیجه تحصیل در مدارس انگلستان مناسب آن دسته از افرادی است که به دنبال تحصیل فرزندانشان در یک نظام آموزشی معتبر می باشند. علاوه بر این دانش آموزان در این کشور مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشیده و کامل خواهند کرد.

همچنین آشنا شدن با بسیاری از گنجینه های آموزشی، فرهنگی و تاریخی بریتانیا قطعا برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید خواهد بود. این موضوع برای آن دسته از خانواده هایی که از سنین پایین و مقاطع قبل از دانشگاه، به دنبال آشنایی فرزندانشان با نظام آموزشی معتبر بین المللی و اولین زبان زنده دنیا هستند، بسیار مناسب می باشد. تحصیل در مدارس انگلستان یا همان تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در انگلستان به تحصیل کودکان و نوجوانان در دوره های تحصیلی دبستان و دبیرستان یا متوسطه اشاره دارد.

این امر به دلیل سن پایین فرزندان عموما همراه با دغدغه ها و نگرانی هایی برای والدین دانش آموزان می باشد. اما کشور و دولت انگلستان با فراهم نمودن برترین مدارس دولتی و خصوصی در این کشور، از شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل در این مقاطع برخوردار است.در نظر گرفتن خوابگاه های دانش آموزی با امکانات بسیار مناسب، مهیا کردن نظام نظارت مستمر والدین بر شرایط تحصیلی و زندگی دانش آموز، تهیه و ارائه غذاهای حلال و اسلامی، امکانات و تجهیزات پیشرفته و سیستم آموزشی هوشمند از مهم ترین اقدامات این کشور برای ارتقا و بهبود سطح کیفیت زندگی دانش آموزان در ایام تحصیل قبل از دانشگاه به شمار می رود.

در نتیجه تحصیل در مدارس انگلستان را می توان مناسب آن دسته از دانش آموزانی دانست که خانواده های آنان دغدغه مندی های این چنینی داشته و به دنبال فضای مناسب برای تحصیل بین المللی فرزندان خود هستند. همچنین این امر گزینه ی بسیار مناسبی برای آن دسته از دانش آموزانی است که در آینده قصد تحصیل در دانشگاه ها برتر انگلستان را داشته چرا که به نظام آموزشی این کشور به خوبی آشنا شده و اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان از دانشگاه ها برای آن ها ساده تر خواهد شد.

چند نوع مدرسه در انگلستان داریم؟

چند نوع مدرسه در انگلستان داریم؟

به منظور تحصیل در مدارس انگلستان و پاسخ به این سوال که چند نوع مدرسه در انگلستان داریم؟ بهتر است در ابتدا کمی با نظام آموزشی انگلستان آشنا شویم. همان طور که اشاره شد نظام آموزشی انگلستان به دلیل سطح کیفی بسیار بالا و برخورداری از استاندارد های به روز و پیشرفته در همه کشور های جهان شناخته شده و زبانزد می باشد.

نکته جالب این که تحصیل در مدارس انگلستان برای شهروندان این کشور اجباری بوده و خانواده ها بایستی حتما فرزندان خویش را به مدرسه بفرستند. در مورد سن ورود به نظام آموزشی باید گفت کودکان در این کشور از سن 3 سالگی امکان ورود به دوره های پیش دبستانی را دارند. در این دوره ها مباحثی از قبیل تقویت کودکان از نظر برقراری روابط اجتماعی، مهیا کردن آن ها برای حضور در مدارس، بهبود اعتماد به نفس و حس استقلال طلبی آموزش داده می شود.

سن آغاز تحصیل در مدارس این کشور و مشخصا مقطع دبستان 5 سال تمام در نظر گرفته شده اما والدین امکان ثبت نام فرزندانشان از سن 4 سالگی را نیز در مدارس این کشور دارند. طول دوره تحصیل در دبستان 6 سال بوده و پس از آن دانش آموزان وارد مقطع متوسطه خواهند شد. به منظور تحصیل در مدارس انگلستان انواع مختلفی از مدرسه وجود داشته که در ادامه به آن ها می پردازیم اما به طور کلی نظام آموزشی انگلستان شامل 5 مرحله تحصیلی به صورت ذیل می باشد:

  • تحصیل در دوره پیش دبستانی
  • تحصیل در مقطع ابتدایی یا دبستان PE (Primary Education)
  • تحصیل در مقطع دبیرستان یا متوسطه SE (Secondary Education)
  • تحصیلات پیشرفته FE (Further Education)
  • تحصیل در دانشگاه یا همان تحصیلات عالی HE (Higher Education)
مدارس دولتی در انگلستان

مدارس دولتی در انگلستان

مانند اغلب کشور های دنیا مدارس در کشور انگلستان نیز به طور کلی در 2 گروه مدارس دولتی و مدارس خصوصی قرار می گیرند. به منظور تحصیل در مدارس انگلستان متقاضیان بایستی با شرایط، قوانین، مقررات و ویژگی های هر کدام از این مدارس آشنا بوده و اطلاعات کافی، صحیح و به روز داشته باشند.

مدارس دولتی که با عنوان State Schools شناخته می شوند، به منظور تحصیل دانش آموزان در سنین 5 سالگی تا 16 سال تمام در نظر گرفته شده اند. تحصیل در این نوع مدارس انگلستان برای دانش آموزان انگلیسی کاملا رایگان است و اغلب ظرفیت این مدارس به کودکان و نوجوانان انگلیسی اختصاص داده می شود.
بودجه سالیانه و هزینه های این نوع مدارس اغلب به وسیله دولت انگلستان و سازمان های آموزشی منطقه ای تامین می شود.

اما سوال اصلی که بسیاری به دنبال پاسخ آن هستند این که آیا به منظور تحصیل در مدارس انگلستان، امکان ثبت نام در مدارس دولتی برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد؟ به طور کلی پاسخ این سوال منفی است اما چنان چه والدین دانش آموز در این کشور در حال تحصیل باشند و یا اقامت انگلستان را به صورت موقت را داشته باشند، از برخی ظرفیت های اندک در نظر گرفته شده برای ان موضوع می توان استفاده کرد. کلاس ها در این نوع مدارس 30 تا 35 نفری هستند تا امکان تحصیل برای همه دانش آموزان انگلیسی فراهم باشد.

مدارس خصوصی در انگلستان

مدارس خصوصی در انگلستان

مدارس خصوصی در انگلستان اما از شرایط کاملا متفاوتی برخوردارند. به منظور تحصیل در مدارس انگلستان از نوع خصوصی که به آن ها مدارس مستقل نیز گفته شده و با عنوان Private School در این کشور شناخته می شوند، هزینه های تحصیل توسط والدین دانش آموزان بایستی پرداخت شود. نزدیک به 3000 مدرسه خصوصی در انگلستان در حال فعالیت هستند که حدود 700 هزار دانش آموز در آن ها مشغول به تحصیل می باشند.

همان طور که پیش تر اشاره شد، بیش تر دانش آموزان شهروند انگلیس در مدارس دولتی تحصیل می کنند تنها حدود 7 درصد از ان ها تحصیل در مدارس خصوصی را ترجیح می دهند. در نتیجه بیش از 90 درصد دانش آموزان بین المللی به منظور تحصیل در مدارس انگلستان، خواسته یا نا خواسته در مدارس خصوصی این کشور تحصیل می کنند.

البته واضح است به دلیل رقابت موجود در فضای آزاد، امکانات، تجهیزات و برنامه های بسیاری از مدارس خصوصی اگر بهتر از مدارس دولتی نباشد، بدتر از آن نیز نخواهد بود. در مورد برنامه های آموزشی نیز وظیفه نظارت بر همه انواع مدارس انگلستان بر عهده نظام آموزشی قوی و استاندارد این کشور می باشد. البته کلاس ها در این نوع مدارس انگلستان 12 تا 20 نفری بوده و موجب کیفیت بهتر آموزش خواهد شد.

در نتیجه مهم ترین تفاوت در مقایسه انواع مدارس انگلستان را می توان در نحوه تامین هزینه ها و پرداخت شهریه در مدارس خصوصی دانست. بد نیست اشاره شود که در انگلیس گزینه ای با نام تحصیل خانگی نیز وجود دارد اما تعداد بسیار اندکی از دانش آموزان را شامل می شود که با صرف هزینه های زیاد به وسیله معلم خصوصی و یا در صورت امکان توسط والدین خود آموزش داده می شوند.

مدارس شبانه روزی در انگلستان

مدارس شبانه روزی در انگلستان

یکی دیگر از گزینه های تحصیل در مدارس انگلستان که اتفاقا بسیار هم مورد علاقه دانش آموزان بین المللی و خانواده های آنان قرار می گیرد، مدارس شبانه روزی در انگلستان می باشند. البته این نوع مدارس در واقع نوعی مدرسه خصوصی هستند که حدود 250 مدرسه از آن ها در این کشور فعالیت می کنند. بناهای این مدارس عموما بسیار باشکوه و زیبا بوده و بیش تر از 2 دهه از عمر آن ها می گذرد.

نکته قابل توجه این که برای دانش آموزان و خانواده های آن ها جای هیچ گونه نگرانی به منظور تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان وجود ندارد. از آن جهت که تجهیزات و امکانات بسیار مناسبی در این گونه مدارس به منظور تحصیل و محل سکونت دانش آموزان بین المللی برای تحصیل در مدارس انگلستان در نظر گرفته شده است.

زیرا همان طور که گفته شد، اغلب متقاضیان تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلیس، دانش اموزان بین المللی بوده و به خصوص اگر خانواده های آنان امکان همراهی فرزند خود را نداشته باشند، در واقع مناسب ترین گزینه نیز محسوب می شوند. از آن جهت هزینه های سکونت در خوابگاه های دانش آموزی در این مدارس و هم چنین هزینه های مربوط به خورد و خوراک بسیار مقرون به صرفه تر از اجاره سوئیت یا آپارتمان و زندگی در آنان خواهد بود. علاوه بر این که از نظر مسائل امنیتی نیز در این مدارس دغدغه خانواده های دانش اموزان برطرف می شود.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل تو مدارس انگلستان چقدره؟

مهم ترین مساله به منظور تحصیل در مدارس انگلستان که اتفاقا دغدغه اصلی بسیاری از خانواده ها و والدین دانش آموزان نیز می باشد این که هزینه تحصیل در مدارس انگلستان چقدر است؟ به ویژه از آن جهت که پیش از این نیز اشاره شد، از یک طرف اغلب دانش آموزان بین المللی بایستی در مدارس خصوصی تحصیل کنند.از طرف دیگر نا برابری نرخ ارز این کشور یعنی پوند انگلیس که اتفاقا یکی از قوی ترین ارز های دنیا محسوب می شود.

کار تامین هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان را برای والدین و خانواده ها بسیار سخت کرده است. در نتیجه می توان مهم ترین فاکتور های تاثیر گذار در میزان هزینه های تحصیل در مدارس انگلستان را دوره یا مقطع تحصیلی و نوع مدرسه دانست. همان گونه که پیش تر اشاره شد، تحصیل در مدارس دولتی کشور انگلیس برای دانش آموزان شهروند این کشور فارغ از مقطع تحصیلی در دبستان یا دبیرستان (سنین 5 تا 16 سالگی) رایگان می باشد.

هم چنین اگر یکی از والدین دانش آموزان بین المللی در این کشور در حال تحصیل باشد، امکان تحصیل در مدارس دولتی با هزینه های بسیار کم و نزدیک به رایگان برای فرزندشان وجود دارد. البته اگر چنان چه ظرفیتی برای دانش آموزان بین المللی در مدارس دولتی وجود داشته باشد، متقاضیان باید هزینه هایی بین 10 تا 15 هزار پوند در هر سال را در نظر داشته باشند.

اما هزینه تحصیل در مدارس خصوصی انگلستان از جمله مدارس شبانه روزی برای مقطع دبستان بین 15 تا 20 هزار پوند در هر سال تحصیلی و برای مقطع دبیرستان بین 20 تا 30 هزار پوند در هر سال تحصیلی برآورد می گردد. البته هزینه های تحصیل در بهترین مدارس انگلستان قطعا متفاوت خواهد بود که در جدول زیر تعدادی از برترین مدارس انگلستان و هزینه های مربوط به هر کدام قابل مشاهده می باشند.

ردیف نام مدرسه / شهر هزینه های تحصیل بازه سنی مناسب
1 مدرسه وست مینستر / لندن 38 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 7 تا 18 سال
2 مدرسه پسرانه هرو / لندن 41 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 13 تا 16 سال
3 مدرسه میل هیل / لندن 39 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 10 تا 18 سال
4 مدرسه کالج DLD / لندن 44 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 14 تا 18 سال
5 مدرسه کالج کتس / لندن 40 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 14 تا 18 سال
6 مدرسه کالج بلربیز / لندن 35 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 14 تا 18 سال
7 مدرسه کالج کینگز / لندن 37 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین بالای 14 سال
8 مدرسه فرینگتون / لندن 31 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 3 تا 18 سال
9 مدرسه چارتر هوس / ساری 38 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 13 تا 18 سال
10 مدرسه بردفیلد کالج / برکشایر هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 13 تا 17 سال
11 مدرسه ابی کالج / کمبریج هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 14 تا 18 سال
12 مدرسه گوئین اتهل / یورک 45 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 5 تا 18 سال
13 مدرسه ای اف / آکسفورد هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 14 تا 19 سال
14 مدرسه بیشاپسترو / وارمینستر هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 7 تا 17 سال
15 مدرسه اسوستری / شروپشیار 29 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 4 تا 18 سال
16 مدرسه باکسفورد / هستینگز هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 10 تا 19 سال
17 مدرسه کلرمونت / بتل 34 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 11 تا 18 سال
18 مدرسه هارت وود / ساری 43 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 16 تا 19 سال
19 مدرسه کنکورد / شرویشر 40 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 13 تا 19 سال
20 مدرسه تسیس / ساری 42 هزار پوند در هر سال مناسب برای سنین 3 تا 18 سال
هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان

هزینه زندگی در انگلستان به طور کلی بالا می باشد چرا که انگلیس یک کشور گران قیمت محسوب می شود. همچنین همان طور که پیش تر اشاره شد، ارز این کشور یعنی پوند انگلیس یکی از قوی ترین ارز های دنیا بوده و نابرابری نرخ ارز نیز به چالش تامین هزینه های زندگی به منظور تحصیل در مدارس انگلستان می افزاید. البته بیش تر مدارس به خصوص در مقطع دبیرستان برخی از هزینه های روزانه مانند وعده های غذایی و حمل و نقل را در شهریه محسوب نموده و تامین می کنند.

اگر مدرسه از نوع شبانه روزی باشد، هزینه های مسکن نیز در نظر گرفته می شود. زندگی گروهی نیز از گزینه هایی است که برای کاهش هزینه ها مناسب خواهد بود.اما به هر روی و در صورت داشتن همراه به منظور تحصیل در مدارس انگلستان، آگاهی از هزینه های زندگی در این کشور خالی از لطف نیست. هزینه های زندگی در انگلستان نیز مانند هر کشور دیگری به شهر محل سکونت، سبک زندگی و عادات شخصی افراد بستگی دارد.

اما به طور میانگین هزینه های زندگی به منظور تامین مواردی از قبیل محل سکونت، خورد و خوراک، حمل و نقل و هزینه های جانبی در این کشور بین 800 تا 1200 پوند در ماه برای 1 نفر متغیر می باشد. به عنوان نمونه در شهر لندن متقاضیان بایستی 20 تا 30 درصد افزایش را نسبت به مبالغ گفته شده در نظر داشته باشند.

قوانین مدارس  که باید از آن ها پیروی کنید؟

قوانین مدارس انگلستان که باید از آن ها پیروی کنید؟

به منظور تحصیل در مدارس انگلستان متقاضیان بایستی نسبت به قوانین و مقررات مربوطه آگاهی حاصل کرده و با دانش کافی اقدام نمایند. یکی از قوانین مدارس انگلستان و سایر کشور های انگلیسی زبان امکان آغاز تحصیل کودکان از سنین پایین می باشد به طوری که در انگلیس کودکان می توانند از سن 4 سالگی برای ویزای دانش آموزی اقدام نموده و تحصیلات خود را در دوره های آمادگی یا پیش دبستانی ها شروع کرده و تا بالاترین مقاطع دانشگاهی ادامه دهند. به همین منظور 3 نوع ویزا در این کشور تعریف شده است که در جدول زیر قابل مشاهده می باشند:

ردیف نام ویزا توضیحات
1 ویزای کوتاه مدت
(Short-term Study Visa)
مناسب برای متقاضیان دوره زبان یا دوره های آموزشی کوتاه مدت کم تر از 6 ماه در انگلستان
2 ویزای تحصیلی عمومی
(General Student Visa , Tier 4)
مناسب برای متقاضیان بالاتر از 16 سال سن تحصیل در مدارس انگلستان و دانشگاه های این کشور
3 ویزای تحصیلی افراد زیر 17 سال
(Child Student Visa , Tier 4)
مناسب برای متقاضیان کم تر از 17 سال سن تحصیل در مدارس انگلستان

علاوه بر تقسیمات کلی گفته شده، به منظور تحصیل در مدارس انگلستان، نظام آموزشی این کشور در مقاطع قبل از دانشگاه، به 4 مرحله کلیدی یا Key Stage تقسیم شده و دانش آموزان در انتهای هر کدام از این مراحل کلیدی مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرند. اصلی ترین و مهم ترین سنجش نیز در پایان مرحله چهارم و سن 16 سالگی صورت می پذیرد.

در واقع همان دوره ای که دانش آموزان در حال گذراندن دوره GCSE (The General Certificate of Secondary Education) بوده که معادل همان دیپلم دوره متوسطه یا دبیرستان می باشد. از قوانین نظام آموزشی انگلستان این که، تنها دانش آموزانی که دوره GCSE را با موفقت گذرانده و مدرک مربوطه آن را دریافت کنند، اجازه ادامه تحصیل و تحصیل در مقاطع بالاتر یا دانشگاهی را خواهند داشت. 4 مرحله کلیدی تحصیل در مدارس انگلستان یا مقاطع قبل از دانشگاه در انگلیس به شرح زیر می باشند:

  • مرحله کلیدی اول (Key Stage 1) – شامل سنین 5 تا 7 سال – مدرسه ابتدائی یا دبستان
  • مرحله کلیدی دوم (Key Stage 2) – شامل سنین 7 تا 11 سال – مدرسه ابتدائی یا دبستان
  • مرحله کلیدی سوم (Key Stage 3) – شامل سنین 11 تا 14 سال – مدرسه دبیرستان یا متوسطه
  • مرحله کلیدی چهارم (Key Stage 4) – شامل سنین 14 تا 16 سال – مدرسه دبیرستان یا متوسطه
والدین اجازه ورود به انگلیس به واسطه تحصیل فرزند دارند؟

والدین اجازه ورود به انگلیس به واسطه تحصیل فرزند دارند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که به خصوص خانواده ها در مورد تحصیل در مدارس انگلستان می پرسند این که آیا والدین اجازه ورود به انگلیس به واسطه تحصیل فرزند دارند؟ در پاسخ به این سوال نیز بایستی اشاره نمود همه چیز به دوره یا مقطع تحصیلی دانش آموز بستگی دارد. طبق قوانین کشور انگلستان یکی از والدین دانش آموز تا قبل از پایان 13 سالگی به عنوان همراه اجازه ورود به این کشور و همراهی وی را خواهد داشت.

فرد دیگر با اخذ ویزای توریستی امکان حضور در این کشور و ملاقات خانواده را در مدت تعیین شده دارد. نکته ای که بایستی به آن اشاره کرد، در این صورت همراه دانش آموز نیز بایستی تمکن مالی لازم برای حضور و زندگی در این کشور را اثبات نموده و آگاه باشد که اجازه و حق کار کردن در انگلیس را نخواهد داشت. در سنین بالاتر از 13 سالگی و یا چنان چه یکی از والدین نتوانند به منظور تحصیل در مدارس انگلستان فرزند خود را همراهی کنند، بایستی برای وی قیم تعیین کنند.

البته در مدارس شبانه روزی انگلستان امکان تعیین قیم و انجام وظایف وی توسط خود مدرسه وجود دارد و در این صورت هیچ گونه جای نگرانی نخواهد بود. از جمله شرایط و ویژگی های قیم برای کودکان و نوجوانان به منظور تحصیل در مدارس انگلستان بایستی به موارد زیر اشاره نمود:

  • شخص در نظر گرفته شده برای این امر بایستی شهروند انگلستان بوده و هیچ گونه سوابق کیفری نداشته باشد.
  • شخص قیم بایستی از شرایط مالی و موقعیت شغلی مناسب و با ثباتی در این کشور برخوردار باشد.
  • قیم بایستی بتواند به وقت ثبت نام در مدرسه حاضر شده و در جلسات دوره ای مدرسه شرکت کند.
  • چنان چه حادثه، مشکل و یا بیماری برای دانش آموز پیش آید، قیم بایستی بتواند در مدرسه حاضر شود.
برای تحصیل از کجا باید شروع کرد؟

برای تحصیل در مدارس انگلستان از کجا باید شروع کرد؟

برای تحصیل در مدارس انگلستان اولین قدم شناخت و آگاهی کامل در مورد شرایط، قوانین و مقررات مربوطه در این زمینه می باشد. پس از این مرحله اولین گام را می توان تعیین نوع و انتخاب یکی از مدارس انگلستان به منظور اخذ پذیرش تحصیلی با توجه به ویژگی های آن مدرسه و شرایط خانوادگی و مالی دانش آموز دانست.

چرا که قطعا یکی از مهم ترین مولفه ها به منظور دریافت یکی از انواع ویزای تحصیلی انگلستان، برخورداری از تمکن مالی لازم و اثبات آن به منظور تامین هزینه های تحصیل و زندگی می باشد. قدم بعدی به منظور تحصیل در مدارس انگلستان تعیین نوع دوره تحصیلی مناسب با توجه به سن و شرایط دانش آموز می باشد. مرحله سوم را می توان اخذ پذیرش تحصیلی با توجه به مراحل قبلی عنوان نمود. در نهایت آخرین مرحله جمع آوری و تهیه مدارک لازم به منظور ویزای تحصیلی انگلستان می باشد.

نکته ای که در این مرحله متقاضیان بایستی به آن توجه داشته باشند، زمان بندی لازم برای این موضوع می باشد. چرا که زمان شروع سال تحصیلی در مدارس انگلستان ماه سپتامبر میلادی (شهریور ماه) بوده و در نتیجه توصیه می شود متقاضیان حداقل 6 ماه قبل به منظور اخذ ویزای تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند. از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس به منظور تحصیل در مدارس انگلستان نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدارک شخصی دانش آموز شامل شناسنامه یا کارت ملی با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و برخورداری از حداقل سن 3 سال تمام
  • گذرنامه یا پاسپورت دانش آموز
  • گواهی مربوط به اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های شهریه مدرسه و زندگی در انگلیس حداقل برای 1 سال
  • ازای نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر
  • برخورداری از سابقه تحصیل و ارائه توصیه نامه در صورت درخواست ادامه تحصیل
  • مدارک شخصی یکی از اولیای دانش آموز در صورت همراهی از تا سن 14 سالگی (شناسنامه و کارت ملی با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی)
  • گذرنامه یا پاسپورت ولی همراه دانش آموز
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های همراه دانش آموز
  • تعیین قیم در صورت عدم همراهی یکی از والدین دانش آموز

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به خارج از کشور از طریق ویزای تحصیلی می توانید با کارشناسان موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد