ثبت شرکت در چک

شرایط ثبت شرکت در چک

ثبت شرکت در چک یکی از روش های نسبتا مناسب برای ورود به این کشور و در نتیجه کسب اقامت آن محسوب می شود. جمهوری چک واقع در اروپایی مرکزی و در همسایگی کشورهایی مانند آلمان و اتریش می باشد. جمعیت آن حدود 11 میلیون نفر و پایتخت آن شهر پراگ است.

با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوای چک، کشاورزی آن مهم ترین فعالیت و پیشه محسوب و به همین دلیل صنایع وابسته مانند کارخانجات تبدیل مواد غذایی باعث ایجاد اشتغال شده است.

دام داری، صنایع چوب، گردشگری، استخراج معدن و… از دیگر صنایع و محل کسب درآمد کشور چک به شمار می آیند. شرایط فوق باعث تبدیل شدن این کشور به یکی از گزینه های مناسب برای کارآفرینان شده است که برای این امر می توان از طریق ثبت شرکت در چک اقدام کرد.

متقاضیان ثبت شرکت در جمهوری چک باید دارای شرایطی باشند تا امکان درخواست و رسیدن به نتیجه مورد نظر را داشته باشند. از جمله این شرایط می توان به داشتن سابقه در زمینه بیزینس، داشتن طرح توجیهی، داشتن سرمایه مورد نیاز و… اشاره کرد که در ادامه به بررسی این شرایط و نحوه اقدام جهت ثبت شرکت در جمهوری چک خواهیم پرداخت.

انواع شرکت ها در چک چه کدام اند؟

یکی از ابتدایی ترین امور برای ثبت شرکت در چک، اطلاع از انواع شرکت هایی است که می توان برای ایجاد آن ها اقدام کرد. با توجه به سیاست ها و قوانین و مقررات این کشور امکان تاسیس شرکت های مختلفی مانند شرکت با سهام مشترک، شرکت با مسوولیت محدود، مشارکت تجارت عمومی و شعبات وجود دارد.

متقاضیان برای ایجاد هر یک از انواع شرکت ها باید دارای شرایط مورد نیاز باشند به همین دلیل و ضرورت آگاهی کامل از این امر در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت :

شرکت با سهام مشترک

شرکت با سهام مشترک

این نوع از شرکت ها همان گونه که از نامش پیداست برای ایجاد، نیاز به حداقل 3 نفر موسس دارد. مسئولیت سهام داران منحصر به میزان سرمایه می باشد و انجام امور توسط هیات مدیره صورت می گیرد. ویژگی این نوع از شرکت ها قابلیت خرید و فروش آن ها در بورس است. افرادی که متقاضی ایجاد کسب و کاری گسترده هستند معمولا اقدام به ایجاد شرکت با سهام مشترک می کنند.

شرکت با مسوولیت محدود

این دسته از شرکت ها امکان ایجاد توسط فقط یک نفر را دارا هستند یعنی شخص موسس مالک کل شرکت و تصمیم گیرنده می باشد. البته در صورتی که شخصی قصد ایجاد این نوع شرکت ها را به صورت شراکتی داشته باشد تا سقف 50 نفر به عنوان اعضا می تواند معرفی نماید.

در صورتی که یک نفر موسس باشد باید تمام سرمایه مورد نیاز یعنی حدود 200 هزار یورو را تهیه نماید و در صورت اقدام چند نفر هر یک باید حداقل 30 در صد از سهام را مالک باشند.

شعبات

شرکت هایی که در کشورهای دیگر ثبت شده اند این امکان برایشان ایجاد شده است که بتوانند شعبه ای در کشور چک افتتاح نمایند. ایجاد شعبه در این کشور مستلزم سرمایه گذاری زیاد مانند ثبت شرکت نمی باشد و با هزینه های کمتری می توان به نتیجه رسید. البته باید برای آن مدیر مشخص و برنامه کاری تعیین کرد.

هزینه ثبت شرکت در چک

هزینه ثبت شرکت در چک چقدره؟

یکی از اصلی ترین موارد در زمینه ثبت شرکت در چک اطلاع از میزان هزینه جهت این فرآیند می باشد. هزینه ایجاد هر یک از انواع شرکت ها متفاوت است. پس بهتر است قبل از اقدام از هزینه های مورد نیاز مطلع بود. این هزینه ها معمولا شامل هزینه های اداری، مالیاتی، بیمه درمانی و هزینه های زندگی می باشد.

هزینه های اداری برای ثبت شرکت در چک حدود 100 یورو است. علاوه براین مالیات بر درآمد نیز باید پرداخت شود که نرخ آن در کشور چک حدود 19 درصد محاسبه می شود البته بعضی از مشاغل امکان استفاده از معافیت های مالیاتی و یا کاهش مالیات پرداختی را دارا می باشند.

بیمه نیز یکی دیگر از هزینه ها جهت شروع به کار می باشد. تمامی پرسنل و نیروهای به کار گرفته شده باید دارای بیمه باشند تا در صورت وقوع حادثه، برای جبران با مشکلی مواجه نشد.

هزینه زندگی

هزینه های زندگی در کشور چک نیز باید در نظر گرفته شود. به صورت معمول هزینه ماهانه زندگی برای یک نفر حدود 700 یورو محاسبه می شود البته میزان هزینه ها با توجه به سطح زندگی، شهر محل سکونت و… متغییر و مقدار اعلام شده برای یک زندگی عادی است.

در صورتی که فرد به همراه خانواده قصد ورود به این کشور را داشته باشد به ازای هر همراه حدود 300 یورو به هزینه های زندگی اضافه خواهد شد.

در بین هزینه های زندگی، هزینه مسکن بیشترین مقدار را دارد. در ادامه به هزینه های زندگی در جمهوری چک خواهیم پرداخت :

عنوان هزینه
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت 5.35 یورو
1 لیتر شیر 0.73 یورو
1 کیلوگرم برنج سفید 1.42 یورو
1 کیلوگرم گوشت قرمز 9.06 یورو
1 لیتر بنزین 1.16 یورو
هزینه ماهانه برق، گرمایش، سرمایش، آب و زباله برای آپارتمان 85 متری 169 یورو
شهریه دبستان بین المللی سالانه برای 1 کودک 7،836 یورو
اجاره آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 520 یورو
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز 400 یورو
قیمت هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 3،569 یورو
قیمت هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز 2،533 یورو
متوسط ​​حقوق خالص ماهانه (پس از کسر مالیات) 992 یورو
مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در چک

برای ثبت شرکت در چک چه مدارکی مورد نیاز است؟

متقاضیان ثبت شرکت در چک برای اقدام و دست یابی به نتیجه مورد نظر باید با ارائه مدارک معتبر و رسمی، درخواست خود را تسلیم نمایند. مدارک ارائه شده باید به صورت ترجمه شده و به همراه فرم های درخواست، ارسال شوند. در ادامه به بررسی مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در چک خواهیم پرداخت :

  • تائیدیه از بانک در زمینه سرمایه
  • اساسنامه
  • طرح توجیهی
  • ارائه نام شرکت و نشانی محل آن
  • گواهی عدم سوء پیشینه کارکنان
  • مجوز تجارت
  • اجاره نامه شرکت
  • نمونه امضا کارمندان و…

از طریق ثبت شرکت میشه اقامت چک رو گرفت؟

ثبت شرکت در چک یکی از روش های دریافت اقامت این کشور محسوب می شود. در صورت ثبت شرکت و احراز سود ده بودن آن برای این کشور فرد اقامت موقت دریافت و بعد از 4 تا 5 سال کار کردن و پرداخت بیمه و مالیات، امکان درخواست اقامت دائم جمهوری چک را خواهد داشت.

البته علاوه بر فرد اصلی خانواده وی نیز این امکان را دارا خواهند بود. برای دریافت پاسپورت و شهروندی چک در صورت داشتن شرایطی مانند تسلط به زبان و قوانین و مقررات این کشور، عدم ارتکاب جرم در مدت حضور و… و معمولا بعد از گذشت 10 سال می توان درخواست خود را ارائه کرد.

برای ثبت شرکت در چک از کجا باید شروع کرد

برای ثبت شرکت در چک از کجا باید شروع کرد؟

برای این که بتوان برای ثبت شرکت در چک اقدام کرد بهتر است متقاضی و یا متقاضیان از طریق ویزای توریستی وارد این کشورشده و با بررسی شرایط از نزدیک، با در نظر گرفتن تمامی جوانب به نتیجه مورد نظر دست پیدا کنند.

البته امکان اقدام از طریق دریافت ویزای بلند مدت جمهوری چک نیز وجود دارد. برای این منظور متقاضی باید از طریق سفارت چک در کشور خود درخواست نماید. معمولا باید فرم های مورد نظر تکمیل و به همراه مدارک اعلام شده ارسال شود. نحوه اقدام و مدارک مورد نیاز در سایت سفارت و یا سایت اداره مهاجرت این کشور موجود می باشد.

در صورت ورود به این کشور متقاضی باید درخواست خود را مبنی ثبت شرکت به نهاد های مربوطه تسلیم نماید. درخواست و شرایط فرد بررسی و در صورت تائید مجوز ثبت شرکت صادر می شود. البته قبل از این پروسه باید محل شرکت، کارکنان و سایر شرایط مورد نیاز تامین گردد.

ثبت شرکت در چک چه مزیت هایی دارد؟

ثبت شرکت در چک می تواند راهی مناسب برای افراد کارآفرین جهت ایجاد کسب و کار در کشوری اروپایی و در نتیجه دریافت اقامت برای خود و خانواده محسوب شود. از مزیت های این روش می توان به امکان مالکیت کامل کسب و کار و عدم نیاز به داشتن شریک اشاره کرد که این امر باعث جذاب شدن ثبت شرکت در چک شده است زیرا اغلب کشورهای اروپایی برای ثبت شرکت داشتن یک شریک از اتباع آن کشور را از شرایط مورد نیاز اعلام داشته اند.

از دیگر مزایای این روش می توان به پروسه نسبتا راحت و کوتاه و امکان بردن همراه یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال و دریافت اقامت و تابعیت به صورت خانوادگی اشاره کرد. در ادامه به بررسی سایر مزایای ثبت شرکت در چک خواهیم پرداخت :

مزایای ثبت شرکت در جمهوری چک

مزایای ثبت شرکت در جمهوری چک

امکان افتتاح حساب

استفاده از قوانین تجارت آزاد در کشورهای اروپایی

انتقال پول بدون محدودیت

تردد بدون ویزا بین کشورهای اروپایی

هزینه های پایین نیروی کار

امکان بردن همراه

معایب ثبت شرکت در جمهوری چک

در کنار مزایای مذکور برای ثبت شرکت در چک، این روش معایبی نیز به همراه دارد که اطلاع کامل از آن برای متقاضیان اقدام، یکی از امور ضروری محسوب می شود. یکی از معایب آن ضرورت حضور 6 ماه در سال برای تمدید اقامت این کشور می باشد.

از دیگر معایب آن هزینه های ثبت شرکت در چک است زیرا متقاضیان جهت انجام این فرآیند باید اقدام به اجاره یا خرید محلی جهت سکونت خود و مکانی برای شرکت خود نمایند که این پروسه هزینه بردار می باشد.

با توجه به مطالب بیان شده این کونه می توان نتیجه گیری کرد که ثبت شرکت در چک می تواند روشی نسبتا مناسب برای ورود سرمایه گذاران و کارآفرینان به این کشور و دریافت اقامت از کشوری اروپایی با شرایطی مناسب باشد.

موقعیت جغرافیایی مطلوب، همسایگی با کشورهای پیشرفته مانند آلمان، استفاده از مقررات تجارت آزاد بین کشورهای اروپایی و… باعث تبدیل شدن جمهوری چک به یکی از مناسب ترین گزینه ها در این زمینه شده است. به نظر شما ثبت شرکت در کشور چک می تواند گزینه مناسبی برای ورود و کسب درآمد باشد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد