دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا

کدام دانشگاه را برای تحصیل در کانادا انتخاب کنم؟

?Which university should I choose to study in Canada

کدام یک از دانشگاه های کانادا برای تحصیل مناسب است؟ این سوال به عنوان یکی از اساسی ترین سوالات دانشجویان علاقه مند به کانادا به شمار می رود. انتخاب یک دانشگاه مناسب سبب می گردد تا بدون هیچ دغدغه ای، آینده تضمین شده ای را متصور شد. انتخاب دانشگاه در کانادا به فاکتورهای زیادی از جمله رتبه های جهانی، شرایط تایید از دید ایران و میزان هزینه های تحصیل بستگی دارد.

با توجه به گستردگی رشته های تحصیلی در دانشگاه های کانادا، دانشجویان بدون هیچ محدودیتی قادر خواهند بود با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز برای دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. تنها محدودیت در انتخاب دانشگاه، منوط به شرایط فردی هر دانشجو می شود.

در این مقاله به برترین دانشگاه های کانادا در رتبه بندی جهانی اشاره می شود. دانشجویان با توجه به علاقه مندی خود و موسسات مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت قادر خواهند بود برای تحصیل در کانادا اقدام نمایند. همچنین به میزان هزینه های دانشگاه های کانادا در همه مقاطع اشاره شده است.

دانشگاه های کانادا در رنکینگ جهانی

دانشگاه های برتر کانادا در رنکینگ جهانی

سایت های بسیاری برترین دانشگاه های دنیا را مورد ارزیابی قرار می دهند. این ارزیابی از منظرهای مختلف از جمله رضایت مندی دانشجویان، سطح مقالات و امکانات مورد بررسی قرار می گیرد. سایت QS به عنوان یکی از برترین سایت های رتبه بندی، دانشگاه تورنتو را به عنوان برترین دانشگاه کانادا در جهان معرفی کرده است. در لیست آن، 10 دانشگاه کانادا در میان 250 دانشگاه برتر دنیا جای دارند. در ادامه به دانشگاه های برتر کانادا در رنکینگ جهانی اشاره می شود.

ردیف نام دانشگاه بهترین رشته رتبه QS
1 University of Toronto مدیریت اطلاعات 25
2 McGill University مهندسی معدن 31
3 University of British Columbia مدیریت اطلاعات 45
4 Université de Montréal آمار و تحقیقات عملیاتی 118
5 University of Alberta ورزش 119
6 McMaster University پرستاری 144
7 University of Waterloo علوم کامپیوتر 166
8 Western University مدیریت اطلاعات 203
9 Queen’s University at Kingston مهندسی معدن 246
10 University of Calgary ورزش 246

کدام دانشگاه های کانادا مورد تایید وزارت علوم هستند؟

در لیست وزارت علوم ایران 23 دانشگاه کانادا در میان دانشگاه های ممتاز قرار دارند و 13 دانشگاه در میان دانشگاه های خوب جای دارند. تعدد بالای دانشگاه های برتر کانادا سبب می گردد تا دانشجویان بدون هیچ محدودیتی برای هر یک از آنان اقدام نمایند. لازم بذکر است که دانشجویان برای دریافت معافیت های تحصیلی باید از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم نامه پذیرش را اخذ نمایند. در ادامه به دانشگاه های ممتاز کشور کانادا اشاره شده است.

دانشگاه های مورد تایید

  • Dalhousie University
  • HEC Montreal
  • Laval University
  • McGill University
  • McMaster University
  • Memorial University of Newfoundland
  • Polytechnique Montreal
  • Queen’s University
  • Simon Fraser University
  • University of Montreal
  • University of Alberta
  • University of British Columbia
  • University of Calgary
  • University of Guelph
  • University of Manitoba
  • University of Ottawa
  • University of Saskatchewan
  • University of Toronto
  • University of Victoria
  • University of Waterloo
  • Western University
  • University of Windsor
  • York University
کدام دانشگاه های کانادا مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

کدام دانشگاه های کانادا مورد تایید وزارت بهداشت هستند؟

در حال حاضر بیست و شش دانشگاه کشور کانادا در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم قرار دارند. دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در رشته های پزشکی که قصد بازگشت به ایران برای ورود به بازار کار را دارند، می بایست از این دانشگاه های کانادا، مدرک خود را اخذ نمایند.

لازم به ذکر است که شرایط تحصیل در پزشکی نسبت به ایران متفاوت می باشد و دانشجویان در ابتدای کار دوره های علوم پایه را سپری می نمایند و پس از قبولی در آزمون MCAT مجوز حضور در دوره های پزشکی در کانادا را دریافت می نمایند.

۱. Dalhousie University
۲. Laval University
۳. McGill University
۴. McMaster University
۵. Memorial University of Newfoundland
۶. Queen’s University at Kingston
۷. Simon Faster University
۸. University of Western Ontario
۹. Universite de Sherbrooke
۱۰. University de Montreal
۱۱. University de Quebec a Montreal
۱۲. University Guelph
۱۳. University of Alberta
۱۴. University of British Columbia
۱۵. University of Calgary
۱۶. University of Manitoba
۱۷. University of Northern British Columbia
۱۸. University of Ottawa
۱۹. University of Regina
۲۰. University of Saskatchewan
۲۱. University of Toronto
۲۲. University of Victoria
۲۳. University of Windsor
۲۴. University Waterloo
۲۵. Western University
۲۶. York University

اگر علاقه مند به دانستن اطلاعات تکمیلی تر در مورد نحوه پذیرش تحصیلی آمریکا هستید می توانید با مراجعه به مقاله ای با همین عنوان در سایت ما از اطلاعات تکمیلی تر در مورد پذیرش تحصیلی دانشگاه های کانادا استفاده کنید.

آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه تورنتو، مک گیل و دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان سه دانشگاه برتر کشور کانادا به شمار می روند. این سه دانشگاه با ارائه دوره های مختلف تحصیلی، شرایط را برای دانشجویان از سراسر دنیا هموار می سازند.

دانشگاه های کانادا

دانشگاه تورنتو University of Toronto

دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه کانادا در سال 1872 میلادی تاسیس گردید. این دانشگاه در رتبه بندی جهانی در جایگاه 25 در سایت رتبه بندی QS قرار دارد. از برترین رشته های تحصیلی دانشگاه تورنتو می توان به مدیریت اطلاعات، داروسازی، آموزش، ورزش، پرستاری، فیزیولوژی و علوم کامپیوتر اشاره کرد که در این رشته های تحصیلی جایگاه بهتری دارد. دروس در دانشگاه تورنتو به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی قادر خواهند بود برای این دانشگاه اقدام نمایند.

این دانشگاه چند پردیس در مرکز شهر تورنتو دارد و به دلیل ترکیب فضای سبز و معماری تاریخی به آکسفورد و کمبریج تشبیه شده است. تورنتو خود یکی از پویا ترین و پر جنب و جوش ترین شهرهای جهان است، شهری که اولویت بالایی را برای هنر و فرهنگ قایل است. این شهر همچنین مهمترین مرکز بین المللی تجارت و امور مالی و پس از لس آنجلس و نیویورک سومین مرکز بزرگ تولید فیلم و تلویزیون است.

دانشگاه مک گیل McGill University

مک گیل قدیمی ترین دانشگاه مونترال و یکی از تنها سه دانشگاه انگلیسی زبان در ایالت کبک است که نام خود را از تاجر گلاسوکی، جیمز مک گیل گرفته است و وصیّت نامه وی در سال 1813 منجر به تشکیل کالج مک گیل شد و در سال 1829 به عنوان اولین دانشکده پزشکی کشور کانادا تاسیس گردید.

در حال حاضر 29 هزار دانشجو در دانشگاه مک گیل کانادا مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد، 11 هزار دانشجو را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. از برترین دوره های تحصیلی در دانشگاه مک گیل به مهندسی معدن، فیزیولوژی، زبان شناسی و پزشکی می توان اشاره کرد هم چنین دانشگاه مک گیل، برترین دانشگاه کانادا در زمینه پزشکی به شمار می رود.

پردیس اصلی دانشگاه در مرکز شهر مونترال در دامنه کوه رویال است. در کنار محوطه دانشگاه اصلی، میلتون پارک قرار دارد، یک منطقه شهری که بسیاری از دانشجویان دانشگاه در آن زندگی می کنند. پردیس دوم در 18 مایلی غرب دانشگاه و در یک محیط روستایی تر واقع شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) ، که قبلاً به عنوان کالج دانشگاه مک گیل بریتیش کلمبیا شناخته می شد، دارای سنت های تثبیت شده ای در تحقیقات بین رشته ای است. قدمت این دانشگاه به سال 1908 برمی گردد و به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کانادا به شمار می رود. دانشگاه بریتیش کلمبیا در رتبه بندی جهانی در جایگاه 45 دنیا قرار دارد.

در حال حضر حدود 56 هزار دانشجو که 15 هزار دانشجوی آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. از برترین رشته های قابل ارائه در دانشگاه بریتیش کلمبیا می توان به مدیریت اطلاعات، ورزش، جغرافیا و مهندسی معدن اشاره کرد که علاقه مندان به رشته های عنوان شده قادر خواهند بود با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز شانس خود را برای ورود به این دانشگاه، امتحان نمایند.

شهریه تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف چقدره؟

شهریه تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف چقدره؟

شهریه دانشگاه های کانادا متناسب با ایالت، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد و نمی توان یک هزینه واحد را به عنوان شهریه دانشگاه های کانادا تعیین نمود. رشته MBA به عنوان گران ترین و دوره های علوم دامی به عنوان ارزان ترین رشته های تحصیلی در کانادا به شمار می روند. از همین رو هزینه های تحصیل در سه رشته اصلی مدیریت، مهندسی و پزشکی را مورد بررسی قرار داده ایم. هم چنین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات تکیمیلی تر در زمینه ی تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف هستید می توانید به مقاله ای با همین عنوان در سایت ما مراجعه نمایید.

رشته های مدیریتی

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های کانادا متناسب با ایالت های مختلف تعیین می گردد. به صورت مثال هزینه های این دوره ها در ایالت تورنتو از سایر ایالت های کانادا بالاتر می باشد. متوسط هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت بین 25 تا 40 هزار دلار در سال تخمین زده می شود و هزینه های دوره کارشناسی ارشد میانگین بین 13 تا 20 هزار دلار در سال در نظر گرفته می شود. لازم به ذکر است که می توان دانشگاه هایی با هزینه 20 هزار دلار برای دوره کارشناسی و 10 هزار دلار برای دوره کارشناسی ارشد، پیدا کرد.

رشته های مهندسی

تنوع رشته های مهندسی در دانشگاه های کانادا سبب می گردد تا هزینه واحدی را نتوان برای تحصیل تعیین نمود. ارزان ترین دوره های مهندسی را می توان در ایالت های نیوفاندلند با هزینه ای بالغ بر سالانه 8 هزار دلار یافت. به صورت میانگین هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی بین 18 تا 30 هزار دلار و هزینه های دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های کانادا در رشته مهندسی بین 13 تا 19 هزار دلار می باشد.

رشته های پزشکی

با توجه به قوانین و شرایط دوره های پزشکی در کانادا، نمی توان به صورت مقطعی این رشته را تفکیک نمود. هزینه های دوره کارشناسی علوم پایه در دانشگاههای کانادا بین 23 تا 30 هزار دلار در سال تخمین زده می شود. دانشجویان پس از سپری کردن این دوره های تحصیلی و قبولی در آزمون MCAT مجوز حضور در دوره های پزشکی را دریافت می نمایند و هزینه های تحصیل در این دوره ها بین 25 تا 35 هزار تخمین زده می شود.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کانادا وجود داره؟

امکان اخذ بورسیه از دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین المللی میسر می باشد. برای اخذ بورسیه های تحصیلی در کشور کانادا، لازم به ذکر است که هر دانشگاه به صورت مجزا شرایطی را برای اعطا پذیرش معرفی می کند که بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری بیشتر به دانشجویان دکتری تعلق می گیرد.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کانادا وجود داره؟

دانشجویان برای اعطا بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کانادا می بایست مدارک علمی قوی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. سوابق بین المللی همانند مقالات بین المللی، مدارک آیلتس و تافل و GRE یا GMAT تاثیر بسزایی در دریافت بورسیه خواهند داشت. در ادامه به برخی از بورسیه های کلی دانشگاه های کانادا اشاره می شود.

بورس دانشجویان بین المللی دانشگاه یورک

دانشجویان بین المللی که دارای سوابق تحصیلی عالی و پذیرفته شده در دانشگاه یورک هستند، قادر خواهند بود بورس تحصیلی به ارزش 60 تا 100 هزار دلار برای یک دوره چهار ساله کارشناسی در این دانشگاه را دریافت نمایند.

بورسیه های دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری یک بورسیه برای دانشجویان بین المللی کارشناسی در نظر گرفته است. دانشجویان در صورت ارائه سوابق علمی ایده آل و ارائه سوابق 12 سال تحصیل قادر خواهند بود از این بورسیه ها که برای تمامی رشته ها در نظر گرفته شده است، بهره مند شوند. میزان بورسیه برای کل دوره های کارشناسی 60 هزار دلار تعیین شده است.

بورسیه های تحصیلات تکمیلی وانیر کانادا

وانیر کانادا (Vanier CGS) برای جذب و حفظ دانشجویان دکتری در سطح جهانی و تبدیل کانادا به عنوان یک مرکز جهانی برتر در تحقیقات و آموزش عالی، بورس تحصیلی برای دریافت مدرک دکتری ( MA / PhD یا MD / PhD ترکیبی) در دانشگاه های کانادا به وجود آورده است. ارزش این بورس تحصیلی برای سه سال 50،000 دلار در سال می باشد.

بورسیه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا (UMGF) جوایزی مبتنی بر شایستگی، برای دانشجویان از هر ملیتی که به عنوان دانشجویان تحصیلات تکمیلی تمام وقت (کارشناسی ارشد یا دکترا) در دانشگاه مانیتوبا ثبت نام می کنند، در نظر گرفته است. این بورس تحصیلی برای دانشجویان دکترا 18000 دلار و برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد 14000 دلار برای یک دوره 12 ماهه تخمین زده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد