زندگی در کانادا

زندگی در کانادا

زندگی در کانادا و به طور کلی مهاجرت به خارج از کشور همواره از دور نمای جذابی برای افراد برخوردار بوده و تب این موضوع به خصوص در سال های اخیر بسیار بالا گرفته است. اما باید در نظر داشت که هجرت از یک کشور با آداب و رسوم خاص به کشوری دیگر با فرهنگ کاملا متفاوت چالش های فراوانی را پیش روی افراد قرار می دهد.

شرایط زندگی در کانادا چگونه است؟

حتی اگر آن کشور کانادا، به عنوان یکی از مهاجر پذیر ترین کشور های دنیا، کشوری با رفاه بالا، مراقبت های بهداشتی بین المللی و سیاست های به روز و امنیت فراوان باشد. اما به راستی شرایط زندگی در کانادا چگونه است؟ می توان گفت از عناوین مختلفی برای این کشور استفاده شده که به طور تقریبی مرفه ترین، امن ترین، آرام ترین و آزاد ترین کشور دنیا در کنار بهشت مهاجران برخی از آن ها هستند.

شرایط زندگی در این کشور با توجه به شرایط هر فرد از نظر اقامت متفاوت می باشد. یعنی برخی از خدمات و امکاناتی که برای شهروندان کانادایی در نظر گرفته شده ممکن است برای افراد دارای اقامت دائم کانادا مهیا نباشد و هم چنین افراد دارای اقامت موقت از برخی از آن ها محروم باشند.

از جمله شرایط زندگی در کانادا، رایگان بودن تحصیل و خدمت پزشکی و درمانی برای شهروندان کانادایی و دارندگان کارت اقامت دائم این کشور تقریبا در تمام نقاط کانادا می باشد. به عبارت دیگر، بیمه خدمات درمانی کانادا کاملا دولتی می باشد و هزینه های مربوط به آن از مالیات های سنگین دولت فدرال و ایالت های مختلف تامین می گردد.

ویزای تحصیلی کانادا

البته دانشجویان بین المللی هم می توانند از این خدمات بهره مند شده و این موضوع یکی از مزایای تحصیل در کانادا به شمار می رود. در مورد آب و هوای کشور کانادا باید اذعان داشت بر خلاف تصور کلی در اغلب گستره مساحت نزدیک به 10 میلیون کیلومتر مربعی این کشور، شرایط تقریبا متعادل می باشد. از دیگر شرایط زندگی در کانادا می تواند به قدرت گذرنامه این کشور اشاره کرد که دارندگان آن می توانند بدون نیاز به ویزا به 172 کشور دنیا سفر نموده و هم چنین 6 ماه در کشور ایالت متحده آمریکا حضور داشته باشند.

هم چنین نباید از دانشگاه ها، کالج ها و مدارس کانادا غافل شد که از بالاترین سطوح استاندارد های آموزشی در سطح دنیا برخوردار بوده و به طور کلی سیستم آموزشی این کشور بر مبنای مهاجران پر شمار یک سیستم آموزشی بین المللی می باشد.

حقایق زندگی در کانادا

حقایق زندگی در کانادا را بشناسید؟

علاوه بر موارد گفته شده حقایق بسیار جالبی در مورد زندگی در کانادا وجود داشته که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. میزان امید به زندگی در این کشور بسیار خوب و حدود 81 سال گزارش شده و بالای 67 درصد از مردم کانادا به دولت خود اعتماد کامل دارند. هر شهروند کانادایی به صورت متوسط دارای 6/2 اتاق است و در طی 1 سال کاری تنها نزدیک به 1700 ساعت کار می کند.

بالای 80 درصد از مردم کانادا معتقدند لحظات مثبت و امیدوارانه در زندگی روزمره شان بیش از لحظات منفی وجود دارد. از دیگر حقایق زندگی در کانادا همان طور که در مطلب تحصیل در کانادا به آن پرداخته شده، کیفیت بسیار بالای دانشگاه ها و نظام آموزشی این کشور می باشد. به گونه ای که در حال حاضر کانادا به عنوان یکی از 10 کشور اول متقاضیان تحصیل بین المللی به شمار می رود.

طبق گزارش های منتشر شده از شاخص صلح جهانی (GPI) امنیت در کانادا از شرایط بسیار خوبی برخوردار است به گونه ای که این کشور یکی از کم ترین نرخ های جنایت و جرم را در بین کشور های دنیا به خود اختصاص داده است. این موضوع کانادا را به عنوان ششمین کشور امن دنیا معرفی می کند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که منظور از حقیقت امنیت به منظور زندگی در کانادا، تنها امنیت جانی و اجتماعی نبوده بلکه این کشور امنیت را به معنای واقعی کلمه در اغلب حوزه ها از جمله سرمایه گذاری، اقتصاد، مسکن، اشتغال، صنعت و تولید معنا کرده و این موضوع کیفیت زندگی در کانادا را دو چندان نموده است.

بر اساس فهرست منتشره از سوی نشریات معتبر شهر های ونکوور، کلگری، ساسکاچوان، وینیپگ، برندون، سنت کاترینز انتاریو و اتاوا به عنوان بهترین شهر های کانادا برای مهاجرین تازه وارد، معرفی شده اند. البته در ایالت کبک نیز شهر ساگنا معرفی شده که بایستی به زبان رسمی این ایالت که بیش از 95 درصد ساکنین آن به زبان فرانسوی تکلم می کنند نیز توجه گردد.

این ها تنها حقایق زندگی در کانادا نبوده بلکه بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت های معتبر، اغلب مردم کانادا، این کشور را مایه مباهات خود می دانند. یعنی حدود 73 درصد از شهروندان کانادایی به دلیل دریافت خدمات بهداشتی و درمانی رایگان، 70 درصد به دلیل قدرت بالای گذرنامه کانادایی، 65 درصد به دلیل منشور حقوق شهروندی و آزادی های فردی و اجتماعی و 50 درصد به دلیل نظام آموزشی کانادا، به این کشور افتخار می کنند. تصور این موضوع کمی سخت است اما بیش از 60 درصد مردم ایالت متحده آمریکا به خاطر یکی از موضوعات زیر به دنبال مهاجرت به کانادا هستند:

  • مراقبت های بهداشتی درمانی رایگان و مقرون به صرفه (63 درصد)
  • عدم وجود تنش های سیاسی (38 درصد)
  • امنیت بسیار خوب (38 درصد)
  • نظام آموزشی با کیفیت و با هزینه های مناسب (36 درصد)
  • حقوق شهروندی کاملا برابر (35 درصد)
  • فرصت های اشتغال مناسب (33 درصد)
هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی من در کانادا چقدره؟

اما یکی از سوالاتی که معمولا ذهن متقاضیان زندگی در کانادا را به خود مشغول ساخته این است که هزینه زندگی من در کانادا چقدر است؟ به صورت کلی می توان ادعا کرد که هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشور های انگلیسی زبان از قبیل انگلیس، استرالیا و ایالات متحده آمریکا به میزان قابل توجهی پایین تر می باشد.

از جمله این هزینه های می توان به هزینه های خورد و خوراک و هزینه مسکن به عنوان اصلی ترین هزینه های زندگی افراد اشاره نمود که در کانادا در مقایسه با بسیاری از کشور های پیشرفته و بزرگ دنیا کم تر می باشد. طبق آمار و اطلاعات منتشر شده برای زندگی در کانادا، هزینه های تهیه غذا در خارج از منزل در قیاس با ایالت متحده آمریکا و کشور های اروپایی پایین تر است. همچنین قیمت بنزین و اتومبیل نیز در کانادا در مقایسه با این کشور ها متناسب تر می باشد.

البته هزینه های زندگی در کانادا مانند سایر کشور های دنیا به عوامل متعددی از قبیل محل سکونت، سبک زندگی و عادات روزانه اشخاص بستگی دارد. اما به صورت کلی می توان گفت حدود هزینه های زندگی در صورتی که افراد صرفه جویی کامل نداشته باشند، هزینه های میانگین یک فرد برای داشتن یک زندگی متوسط در کانادا به صورت ماهیانه در محدوده 800 تا 1200 دلار کانادا تخمین زده می شود.

البته به این هزینه ها بایستی بین 500 تا 700 دلار کانادا در هر ماه هزینه مسکن و حمل و نقل نیز اضافه شود. به عبارتی دیگر می توان گفت هزینه های زندگی یک خانواده 4 نفره در کانادا به منظور داشتن یک زندگی عادی حدود 2500 تا 3000 دلار کانادا در ماه خواهد بود. در جدول زیر برخی از هزینه های اصلی زندگی در کانادا قابل مشاهده می باشد.

ردیف عنوان و نوع هزینه ها میزان هزینه برای 1 نفر
1 هزینه اجاره مسکن 500 تا 2500 دلار کانادا در ماه
2 هزینه خوراک 150 تا 300 دلار کانادا در ماه
3 هزینه پرداخت انرژی، آب، برق، گاز 200 تا 300 دلار کانادا در ماه
4 هزینه پوشاک 100 تا 200 دلار کانادا در ماه
5 هزینه حمل و نقل عمومی 75 تا 150 دلار کانادا در ماه
6 هزینه تحصیل 1500 تا 25000 دلار کانادا در سال
7 هزینه اینترنت 50 تا 80 دلار کانادا در ماه
8 هزینه تفریح 100 تا 200 دلار کانادا در ماه
9 پرداخت مالیات بر درآمد بین 15 تا 40 درصد درآمد ماهیانه
10 هزینه های جانبی 100 تا 200 دلار کانادا در ماه
مشکلات زندگی در کانادا

مشکلات زندگی در کانادا که باید آن ها را بشناسیم؟

اما باید توجه داشت که زندگی در کانادا سراسر خوشی و لذت نبوده و به خصوص برای مهاجران و افراد تازه وارد چالش هایی را به همراه خواهد داشت. به این دلیل که حضور افراد در یک کشور جدید با فرهنگ، قوانین و مقررات و آداب و رسوم متفاوت قطعا به راحتی امکان پذیر نمی باشد. به عنوان نمونه عدم احترام به قوانین و قانون مندی در این کشور افراد با مشکل مواجه خواهد کرد.

همچنین اگر افراد حریم شخصی دیگران را رعایت نکرده و به حقوق آن ها احترام نگذراند بدون شک با چالش های بزرگی مواجه می شوند. در حالی که اغلب این موارد در کشور های در حال توسعه موضوعاتی عادی بوده و سخت گیری های چندانی در مورد آن ها وجود ندارد.

اما مشکلات زندگی در کانادا که باید آن ها را بشناسیم کدام اند؟ به موارد گفته شده می توان قوانین راهنمایی و رانندگی و ضوابط و مقررات مالیاتی کاملا متفاوت و بسیار سخت گیرانه را اضافه نمود. علاوه بر این ها مواردی از قبیل آب و هوای خاص و بسیار سرد با کم ترین روزهای آفتابی در طول سال و مهارت زبان خارجی موضوعاتی هستند که معمولا افراد در این کشور با آن ها دچار چالش می شوند.

قطعا نحوه تفکر و سبک زندگی یا همان Life Style افراد نیز در مشکلات آن ها به منظور زندگی در کانادا تاثیر گذار بوده اما برخی از اصلی ترین آن ها عبارت اند از:

  • عدم یافتن شغل مناسب به خصوص در صورت نداشتن تخصص کاری مورد نیاز و متناسب با استاندارد های کانادا
  • هزینه های نسبتا بالای زندگی در این کشور
  • روند اداری طولانی و پیچیده اخذ ویزای کانادا
  • فاصله بسیار طولانی بین کانادا و ایران و عدم امکان رفت و آمد آسان
  • دوری از خانواده، دوستان، فامیل و آشنایان و در نتیجه تنهایی و مسئله زندگی در غربت کانادا
  • مالیات های وضع شده متناسب با درآمد افراد با درصد نسبتا زیاد
  • عدم اعتماد کارفرمایان به افراد تازه وارد
  • پایین بودن اعتماد به نفس افراد در ابتدای حضور در این کشور
  • شوک های فرهنگی و برقراری ارتباط با فرهنگ کانادا
  • سخت بودن یافتن مسکن مناسب با هزینه معقول در کانادا
  • مشکلات موجود به پیش داوری، نژاد پرستی و نگاه های قومیتی و مذهبی
  • عدم دسترسی به همه خدمات شهروندان کانادایی از جمله خدمات پزشکی تا زمان دریافت اقامت دائم
  • مشکلات مربوط به رفت و آمد و پیدا کردن مسیر ها و وسائل حمل و نقل عمومی
  • بالا بودن هزینه های تحصیل بین المللی برای افرادی غیر بومی
تفاوت هایی بین زندگی در کانادا و ایران

چه تفاوت هایی بین زندگی در کانادا و ایران وجود دارد؟

با توجه به مواردی که گفته شد، زندگی در کانادا شاید بتواند آن تجربه ای باشد که زندگی افراد را دگرگون کند. این کشور از طبیعت زیبایی برخوردار است که با شهر های پیشرفته و مدرن درآمیخته شده و از استاندارد های بالای کیفیت زندگی نیز بهره می برد. پس می توان گفت کانادا کشوری محبوب برای آن دسته از اشخاصی است که به دنبال بهره مندی از همه امکانات و تجهیزات مدرن و امروزی دنیا در کنار لذت بردن از طبیعتی زیبا و بکر هستند.

علاوه بر این شرایط زندگی در کانادا موجب شده این کشور همواره در فهرست سالانه سازمان ملل متحد، رتبه اول کشور های مناسب برای زندگی را به خود اختصاص دهد. این موضوع به واسطه دلایلی از قبیل امید به زندگی بالا، کیفیت نظام آموزشی، فرصت های اشتغال متعدد، هزینه های زندگی و تفریحات و سرگرمی های موجود اتفاق می افتد.

کشور کانادا یکی از مرفه ترین کشور های دنیا، عضو گروه G8 (هشت قدرت بزرگ اقتصادی دنیا) و یکی از قدرتمند ترین اقتصادی های دنیا به شمار می رود. در نتیجه واضح است که تفاوت های زیادی بسن زندگی در این کشور و سایر کشور ها وجود خواهد داشت. اما چه تفاوت هایی بین زندگی در کانادا و ایران وجود دارد؟ برای دانستن پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

شرایط متفاوت آب و هوایی

شرایط متفاوت آب و هوایی

شرایط متفاوت آّب و هوایی یکی از اصلی ترین تفاوت های موجود بین زندگی در ایران و کانادا محسوب می شود. البته بر خلاف تصور همیشه و در همه ایالت های کانادا آب و هوای سرد به همراه برف و یخبندان وجود نداشته اما به هر صورت تعداد روز های آفتابی در این کشور بسیار کم می باشد. البته کانادا کشوری بسیار وسیع بوده که قسمت اعظم قاره آمریکای شمالی را شامل می شود.

در نتیجه آب هوای این کشور نیز مانند ساکنین آن که اغلب مهاجرین بوده و از نژاد های گوناگون هستند، بسیار متنوع می باشد. در ایالت های مختلف این کشور از منطقه چمن زارها تا منطقه قطبی و اقیانوسی در شمال، محدوده دمایی در گستره 35 درجه سانتی گراد در تابستان ها و تا 30- درجه سانتی گراد در زمستان رسیده و زندگی در کانادا را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

اگر افراد از لباس های مناسب برخوردار نبوده و نحوه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی یا خودرو شخصی را به خوبی فرا نگیرند، امکان دچار شدن به برخی صدمات از طریق آب و هوای بسیار سرد وجود دارد. همچنین رانندگی در جاده های این کشور در صورت وجود لایه نازکی از یخ به خصوص در سر پیچ ها بسیار خطرناک خواهد بود.

تفاوت های فرهنگی و زبانی فراوان

تفاوت های فرهنگی و زبانی فراوان

یکی دیگر از تفاوت های بین زندگی در کانادا و ایران اختلافات فرهنگی و زبانی فراوان موجود در این 2 کشور می باشد. این موضوع تقریبا مشابه همان تعریف هایی است که از این کشور نوشته و گفته می شود. در کانادا افراد مختلف از فرهنگ ها و نژاد های گوناگون حضور داشته که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. اما در نهایت همه آن ها تحت فرهنگ کانادایی قرار گرفته و این موضوع نمود بیشتری دارد.

از ویژگی های فرهنگی زندگی در کانادا و تفاوت فاحش آن با دیگر نقاط دنیا به ویژه کشور های در حال توسعه از جمله ایران می توان به احترام به دیگران، احترام به عابر پیاده و دوچرخه سوار، رعایت بهتر قوانین، اعتماد بالای مردم به قانون و مجری آن و مواردی از این دست اشاره نمود.

با وجود این که موضوعاتی از قبیل یافتن شغل، پیدا کردن مسکن، دریافت خدمات و مشکلات رفت و آمد چالش هایی از زندگی در کانادا محسوب شده که ملموس تر بوده و بیش تر از آن ها یاد می شود، اما اغلب مهاجران به تاثیرات بزرگ ناشی از تفاوت های فرهنگی در زندگی خود در ابتدای حضور در این کشور اذعان کرده اند.

این حوزه در برگیرنده مسائل اجتماعی روزمره تا موضوعات مهمی از قبیل چگونگی رفتار ها در امور مربوط به جنسیت، اخلاق، تنوع مذهبی و مسائل جنسی خواهد بود. این موضوعات به تدریج بر زندگی افراد و به ویژه ها خانواده ها و تربیت کودکان تاثیر گذارده و ممکن است منجر به انزوای افراد گردد.

احترام به قوانین کاری، مقررات و مسئولیت پذیری

احترام به قوانین کاری، مقررات و مسئولیت پذیری

احترام به قوانین کاری، مقررات و مسئولیت پذیری یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های بین زندگی در کانادا و ایران بوده که به وضوح در کانادا دیده می شود. بر اساس گزارش ها مقررات کاری بسیار دقیق و مناسبی در کانادا وضع شده که به خوبی ارتباط بین کارمند و کارفرما، وظایف و مسئولیت های هر کدام و شیوه اجرای این قوانین را مشخص کرده است.

علاوه بر قوانین کلی و دولت فدرال کانادا، در اغلب قرارداد های کاری بندی وجود دارد مبنی بر این که قوانین کاری ایالتی نیز درباره قرار داد صدق نموده و در صورت بروز هر گونه اختلاف، مقررات ایالتی به منظور حل اختلافات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از جمله قوانین کاری که به منظور زندگی در کانادا در هر کدام از ایالت های این کشور به صورت دقیق و جزئی وضع شده و تفاوت های قابل ملاحظه ای به خصوص در اجرا و چگونگی اجرای آن ها با ایران دارد می توان به مواردی از قبیل میزان استراحت هر شیفت کاری، میزان ساعات کاری، میزان اضافه کاری، تعطیلات رسمی، مرخصی سالانه، مرخصی بارداری، حداقل سن کار، قوانین ترک کار، قوانین تعدیل نیرو و چگونگی شکایت از کارفرما اشاره کرد.

نکته جالب توجه این که هر کدام از این موارد به صورت کاملا جزئی و مشخص با اعداد و ارقام در قوانین ایالت های مختلف آمده و کارفرمایان و کارمندان ملزم به اجرای آن ها هستند.

سرعت اینترنت متفاوت

سرعت اینترنت متفاوت

از دیگر تفاوت های فاحش بین زندگی در کانادا و زندگی در ایران می توان به سرعت اینترنت بسیار متفاوت 2 کشور اشاره کرد. به خصوص و در زمان اوج گیری کرونا بسیاری از مشاغل و حوزه ها به سمت دور کاری و استفاده از اینترنت در این شرایط روی آوردند. جدای از آن دنیای امروز دنیای ارتباطات بوده و در حال حاضر هم بسیاری از فعالیت های سازمان ها و ارگان های مختلف با اینترنت انجام می شود.

در نتیجه برخورداری از یک اینترنت مناسب با سرعت بالا می تواند کار را برای همه شهروندان یک جامعه آسان سازد. این موضوع که خود کیفیت زندگی در کانادا را در این زمینه نیز نشان می دهد، در بین 2 کشور کانادا و ایران از تفاوت فاحشی برخوردار است. بر اساس آمار های منتشر شده میانگین سرعت اینترنت در کانادا در حدود 15-10 مگابایت بر ثانیه گزارش شده در حالی که میانگین سرعت اینترنت در ایران کمتر از 1 مگ بر ثانیه می باشد.

به دلیل همین سرعت بالا، عدم فیلترینگ و اطمینان از اینترنت مناسب و برقرار، بیشتر سازمان ها و ادارات تمتمی امور خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. این موارد تنها بخشی از تفاوت های بین زندگی در کانادا و ایران بوده که به آن پرداخته شد. از سایر تفاوت های موجود در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ترافیک خودرو ها در خیابان ها
  • رانندگی و جریمه خودرو ها
  • درآمد ها و مخارج متفاوت و متناسب
  • ساختار استانی متفاوت
  • امنیت به معنای واقعی کلمه در همه حوزه ها
  • حق و حقوق انسان ها
  • اجتماعی بودن و اعتماد به نفس داشتن اغلب شهروندان کانادایی
از تجربیات زندگی در کانادا برام بگو

از تجربیات زندگی در کانادا برام بگو

در پاسخ به این سوال که زندگی در کانادا برای ایرانیان چگونه است؟ شاید بتوان یک جواب مطرح نمود و آن این است: هر فرد باید در کشور کانادا زندگی کردن را تجربه کند تا آگاهی خوب و برآورد درستی از شرایط زندگی در این کشور به دست آورد. یک جمله معروف در مورد زندگی در این کشور وجود داشته که بیان می دارد “زندگی در کانادا به مثابه نوشیدن یک لیوان آب از رودخانه ای زلال می باشد.

اما می توان با مطالعه مطالب درست، به روز و کامل از سایت های معتبر در مورد موضوعاتی از قبیل کار در کانادا، تحصیل در کانادا، مهاجرت به کانادا، دریافت اقامت کانادا، انواع ویزای کانادا و مواردی از این دست، اطلاعات خوبی در مورد شرایط زندگی در کانادا به دست آورد. یکی دیگر از راه های کسب اطلاعات در مورد هر کشور مراجعه به افراد دارای تجربه، متخصصین امور مهاجرتی و یا وکلای این حوزه و مشاوره با آن ها می باشد.

مجموعه “آریانا پارس” با بیش از یک دهه تجربه در امور مهاجرتی و برخورداری همزمان از 2 مجوز کاریابی بین المللی و اعزام دانشجو به خارج از کشور، با افتخار آمادگی خود را برای خدمت به متقاضیان مهاجرت به کانادا اعلام می دارد. در جدول زیر برخی از نظرات افراد مختلف و دارای سابقه حضور در این کشور درباره تجربیات زندگی در کانادا قابل مشاهده می باشد.

ردیف شغل/شهر تجربه
1 مدیر عامل شرکت تورنتو مهاجرت به کانادا به دلایلی همچون نظام آموزشی این کشور، استقبال از مهاجران، مراقبت های بهداشتی و وجود فرهنگ های مختلف در این کشور واقعا ارزشمند می باشد.
2 ساکن ایالت کبک افرادی که تحمل هوای سرد را دارند به هیچ وجه به مهاجرت به کانادا فکر نکنند. در اغلب شهر های کانادا از اواخر اکتبر برف و دمای زیر صفر درجه وجود دارد.
3 ساکن شهر ادمونتون مهاجرت کردن برای هر شخص بستگی به شرایطش دارد. اگر در کشور خود تلاش شما برای زندگی راحت و آینده خوب فایده ای در بر ندارد، مهاجرت کنید.
4 ستادیار دانشگاه/ ایالت آلبرتا این یک سوال شخصی است و به ویژگی ها، خصوصیات، طرز فکر و شرایط هر فرد بستگی داشته و همچنین شهر مورد نظر برای زندگی در تجربه زندگی در کانادا بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود.
5 ساکن کانادا از سال 2014 این موضوع به اولویت های هر شخص در زندگی وابسته می باشد. افراد تازه وارد معمولا باید سختی های فراوانی را تحمل کنند. توصیه می شود زبان انگلیسی یا فرانسه خود را تقویت کنید. تضمینی برای زندگی لوکس و پول راحت وجود ندارد.
6 وکیل مهاجرتی / تورنتو بدون هیچ گونه شکی، بهترین کشور به منظور مهاجرت کانادا می باشد. چون یکی از بهترین کشور های دنیا بوده و فرصت های متعددی در زمینه های گوناگون برای اشتغال و رشد شخصی افراد مهیا می سازد.
7 دانشجوی کانادا در صورت تصمیم به مهاجرت کانادا عالی است چرا که این کشور از یک نظام سلامتی فوق العاده برخوردار بوده و میزان جرم و جنایت بسیار پایین است.
8 ساکن کانادا از سال 2017 در صورت وابستگی زیاد به خانواده، اقوام و دوستان به کانادا مهاجرت نکنید. در کانادا فرصت های خوبی برای زندگی بهتر وجود داشته و با تلاش می توان به رویاها رسید اما بسیاری از مراکز به دلیل سرمای تعطیل می شوند.
9 ساکن کانادا از سال 2018 هزینه تحصیل نسبت به برخی از کشور های اروپایی و ایالات متحده آمریکا کمتر بوده، امکان کار دانشجویی نیز فراهم است. برخورد شهروندان کانادایی با مهاجرین و افراد تازه وارد بسیار خوب است و همیشه لبخند می زنند.
10 ساکن مونترال از سال 2016 حتما قبل از آمدن به کانادا یک رزومه کاری بسیار مناسب تهیه کرده و امید به یافتن شغل مناسب با رشته و سوابق خود از روز اول نداشته باشید. در ابتدای ورود مشکلاتی برای همه پیش می آید اما به مرور و با گذشت زمان قابل حال می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد