سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان یکی از راه های مهاجرتی به این کشور بوده که در بسیاری از کشور های دیگر نیز وجود دارد. اما در سال های اخیر مهاجرت به انگلستان از این طریق و دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

به طور کلی روش سرمایه گذاری برای مهاجرت آن دسته از افرادی مناسب است که از یک طرف شرایط لازم برای سایر روش ها را نداشته و فراهم نمودن مدارک و شرایط مورد نیاز برایشان مشکل می باشد. از این گروه افراد می توان به افراد در سنین بالا تر اشاره نمود که امکان اقدام به وسیله روش هایی از قبیل مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری را ندارند.

از طرف دیگر روش مهاجرت سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که از شرایط مالی بسیار خوبی برخوردارند و دارای سوابق کارآفرینی و مدیریت اقتصادی هستند. اما به راستی چرا سرمایه گذاری در انگلستان؟ ویژگی های مثبت و موثر این کشور برای سرمایه گذاری کدام اند که افراد و شرکت های زیادی از سراسر دنیا برای این موضوع اقدام می کنند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

از مهم ترین دلایل سرمایه گذاری در انگلستان در مرحله اول بایستی به قدرت اقتصادی این کشور اشاره کرد. بر اساس آخرین گزارش ها بریتانیا به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا و دومین اقتصاد ناحیه اروپا شناخته می شود. قطعا سرمایه گذاری در این گونه کشور ها که از قدرت اقتصادی بالایی برخوردارند، بسیار سودمند خواهد بود. از سوی دیگر شهر لندن به عنوان یکی از بزرگترین شهر های دنیا از بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) در میان همه شهر های اروپا برخوردار است.

در مجامع بین المللی اقتصادی پس از شهر نیویورک آمریکا بزرگ ترین مرکز مالی جهان محسوب می شود. از دیگر دلایل سرمایه گذاری در انگلستان می توان به بورس اوراق بهادار لندن اشاره کرد که با برخورداری از بالای 6 تریلیون دلار سرمایه در بازار جهانی به عنوان سومین بورس بزرگ دنیا به شمار می رود.

نزدیک به 3000 شرکت از حدود 60 کشور جهان از جمله آمریکای لاتین، اروپا، آسیا و آفریقا در بورس لندن حضور دارند. این شرایط موجب علاقه بیش تر سرمایه داران و سایر شرکت های دنیا به حضور در این کشور شده چرا که جدای از مسائل مالی، شرایط اقامت انگلستان یا شهروندی این کشور موجب دسترسی سرمایه گذاران به ارتباطات بی نظیر و انبوهی از منافع منحصر به فرد می شود.

چه روش های برای سرمایه گذاری در انگلستان وجود دارد؟

چه روش های برای سرمایه گذاری در انگلستان وجود دارد؟

سرمایه گذاری در انگلستان از جمله میزان سرمایه گذاری خارجی در این کشور بر اساس گزارشی که به وسیله همایش تجارت و توسعه سازمان ملل متحد منتشر شده، به صورت سالیانه با 90 درصد رشد مواجه شده است. حتی با وجود طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، باز هم یکی از اصلی ترین بازار های مصرف هدف در ناحیه اروپا به شمار می رود و از پایداری اقتصادی بسیار خوبی بهره مند است.

نکته قابل توجه این که بر اساس شاخص های آسانی و گسترش کسب و کار، انگلستان جایگاه 7 ام را در بین همه کشور های دنیا به خود اختصاص داده است. در نتیجه افراد زیادی از طریق سرمایه گذاری در انگلستان خواهان مهاجرت به این کشور هستند.

از اصلی ترین زمینه هایی که از پتانسیل ها و قابلیت های بسیار خوبی به منظور سرمایه گذاری در انگلیس برخوردارند می توان به خدمات مالی و بازرگانی، صنایع خودروسازی، تولید زغال، مهندسی هوافضا، مواد شیمیایی، داروسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد.در پاسخ به این سوال که چه روش هایی برای سرمایه گذاری در انگلستان وجود دارند؟

بایستی اذعان کرد در این کشور نیز روش های مرسوم سرمایه گذاری در اغلب کشور های دنیا تعریف شده اند. از مهم ترین این روش ها که در انگلیس نیز تعریف شده و افراد می توانند از طریق آن ها اقدام کنند می توان به خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی و خرید اوراق قرضه دولتی یا سرمایه گذاری مستقیم اشاره کرد.

در واقع ویزای سرمایه گذاری در انگلستان که با عنوان ویزای نوع Tier 1 شناخته می شود، خود انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. اما متقاضیان این نوع ویزای انگلستان به منظور سرمایه گذاری در این کشور بایستی شرایط عمومی داشته باشند که مهم ترین آن ها عبارت اند از:
• سن متقاضی بایستی 18 سال تمام و بیش تر باشد.
• عدم سوء پیشینه متقاضی توسط مراجع مربوطه مورد تایید قرار گیرد.
• منشا سرمایه و پول متقاضی بایستی مشخص و موجه باشد. (چه از طرف خود فرد یا همسرش یا شریکش)
• متقاضی بایستی در کشور انگلستان دارای حساب بانکی باشد.
• میزان سرمایه متقاضی باید در یک یا چند نهاد مالی تنظیم شده باشد.
• میزان سرمایه متقاضی به منظور استفاده و بهره برداری از آن بلوکه نباشد (آزاد باشد). خواه این سرمایه در کشور انگلستان و یا کشور مبدا باشد.
• متقاضی نباید شهروند کشور سوئیس و یا کشور های حوزه شینگن باشد.

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق کارآفرینی که در کشور های اروپایی از جمله انگلیس با نام ثبت شرکت نیز شناخته می شود، یکی از روش های مناسب سرمایه گذاری در این کشور به شمار می رود. این روش مناسب آن دسته از افرادی است که از سرمایه کافی برخوردار بوده و علاوه بر آن دارای سابقه کارآفرینی یا مدیریت اقتصادی هستند.

برای اقدام در این روش متقاضی واجد شرایط بایستی یک طرح توجیهی اقتصادی (Business Plan) به منظور اجرای آن در انگلستان ارائه نماید. مشخص است که طرح هایی در اولویت اجرا قرار گرفته و ویزای سرمایه گذاری انگلستان دریافت خواهند کرد که منطبق با نیاز ها، پتانسیل ها و اولویت های اقتصادی این کشور باشند.

در صورت کسب امتیازات لازم و موافقت با طرح مورد نظر، متقاضی سرمایه گذاری در انگلستان ابتدا ویزای موقت برای خود و خانواده اش (همسر و فرزندان زیر 18 سال)، دریافت می کند. پس از ورود به انگلستان بایستی شروع به اجرای طرح مورد نظر نموده، چند نفر از شهروندان این کشور را استخدام کرده، برای آن ها مالیات، حق بیمه و حقوق پرداخت کند. فرآیند اجرای طرح توسط سازمان ها و ارگان های مربوطه به صورت مداوم مورد بررسی قرار می گیرد.

اگر متقاضی سرمایه گذاری در انگلستان طرح مورد نظر را به سودآوری و ثبات اقتصادی برساند، هر سال ویزای موقت وی و خانواده اش تمدید خواهد شد. پس از 3 تا 5 سال نیز در صورت داشتن همه شرایط، امکان دریافت اقامت دائم و پس از آن حق شهروندی انگلستان برای متقاضی و خانواده اش وجود خواهد داشت. اما این نوع سرمایه گذاری در انگلستان بر اساس حداقل سرمایه مورد نیاز به 2 نوع تقسیم بندی می شود که معرفی و در جدول زیر ویژگی های هر کدام قابل مشاهده می باشد.

  • سرمایه گذاری 50 هزار پوندی (Innovator visa) یا (post study work)
  • سرمایه گذاری 200 هزار پوندی (Entrepreneur visa)
ردیف روش سرمایه گذاری جامعه هدف شرایط لازم
1 سرمایه گذاری 50 هزار پوندی دانش آموختگان یا دانشجویان در حال تحصیل یکی از دانشگاه های انگلستان می توانند از این روش استفاده کنند. پس از 2 سال امکان اخذ اقامت دائم برای این افراد در صورت موفقیت طرح وجود دارد. *داشتن سرمایه حداقل 50 هزار پوندی
*امکان تامین هزینه های خود و همراهان جهت حضور در این کشور
*شرایط عمومی سرمایه گذاری در انگلستان
2 سرمایه گذاری 200 هزار پوندی همه افراد دارای سرمایه حداقل 200 هزار پوندی به مدت 3 ماه در حساب کوتاه مدت، به همراه سابقه کارآفرینی و مدیریت اقتصادی در صورت اخذ امتیاز بالای 95 امکان استفاده از این روش را دارند. ابتدا اقامت موقت 3 ساله به این افراد داده شده و سپس در صورت موفقیت 2 سال تمدید می شود. *شرایط عمومی سرمایه گذاری در انگلستان امکان تامین هزینه های خود و همراهان جهت حضور در این کشور
*کسب امتیازات لازم بر اساس طرح توجیهی اقتصادی، مدرک زبان و ایجاد حداقل 2 شغل تمام وقت برای شهروندان انگلیسی به مدت 1 سال
سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی که با نام سرمایه گذاری مستقیم یا Investment نیز شناخته می شود، امکان کسب اقامت انگلستان برای متقاضی و خانواده اش (همسر و فرزندان زیر 18 سال) را طی مدت 2 ماه فراهم می کند.

در این طرح متقاضیان بایستی دست کم به میزان 2 میلیون پوند اوراق قرضه دولت انگلستان را خریداری کرده و یا در شرکت های ثبت شده در انگلستان سرمایه گذاری کنند. نکته قابل توجه این که دست کم 3 ماه پیش از تقاضای اقامت انگلستان سرمایه مورد نظر (2 میلیون پوند) را در حساب بانکی خود قرار دهند. سایر شرایط همان شرایط عمومی مورد نظر به منظور سرمایه گذاری در انگلستان خواهد بود.

در این روش معمولا دولت انگلیس به مدت چند سال پروژه های مربوطه را به اتمام رسانده و در این مدت هیچ گونه سودی به متقاضی تعلق نمی گیرد. اما در ازای آن ابتدا اقامت دائم 5 ساله انگلستان به متقاضی و خانواده اش اعطا شده و در صورت برخورداری از شرایط پس از 6 سال نیز امکان اخذ تابعیت یا حق شهروندی انگلستان برای آن ها وجود خواهد داشت.

 خرید ملک

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک، یکی از دیگر از روش های سرمایه گذاری در این کشور به شمار می رود. البته این روش معمولا منجر به اقامت دائم نشده و تنها اقامت موقت 1 ساله را برای متقاضی و خانواده اش (همسر و فرزندان زیر 18 سال) به همراه خواهد داشت که البته این اقامت قابل تمدید می باشد.

در واقع این روش را بیش تر بایستی به عنوان روشی برای کسب سود و سرمایه اضافه در نظر داشت چرا که روش خرید ملک در انگلستان منجر به اخذ اقامت دائم نمی شود. متقاضیان سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک بایستی توجه داشته باشند در صورت نداشتن سوابق اقامت بیش از 2 سال در این کشور، بایستی از قوانین پیچیده و سختی برای این منظور پیروی کنند.

توصیه دیگر این که بهتر است متقاضیان سرمایه مورد نیاز را از خود داشته باشند و پیگیر اخذ وام نشوند. چرا که درخواست وام از بانک های این کشور قطعا شرایط را سخت تر خواهد کرد. میزان سرمایه لازم به منظور خرید ملک در انگلستان بستگی به شهر مورد نظر و متراژ ملک انتخاب شده خواهد داشت.

از جمله نکات جالب توجه برای سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید ملک این که قیمت مسکن در این کشور در طول چند ماه بیش از 1 درصد رشد می کند. البته در ناحیه شمال شرق انگلستان بیشترین افزایش قیمت یعنی بیش از 4 درصد گزارش شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده از شهر لندن، قیمت مسکن در این شهر حدود 5/2 درصد یافته است. قیمت هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر لندن نزدیک به 3000 پوند و در مرکز شهر به میزان 4300 پوند گزارش می شود.

 خرید سهام

سرمایه گذاری در انگلستان از طریق خرید سهام

یکی دیگر از روش های متداول سرمایه گذاری در انگلستان مانند سایر کشور ها، سرمایه گذاری در بورس این کشور می باشد. همان طور که اشاره شد بورس لندن به عنوان سومین بورس برتر دنیا به شمار می رود. نکته ای که متقاضیان بایستی به آن توجه داشته باشند این که روش سرمایه گذاری در بورس انگلستان منجر به اخذ اقامت این کشور نشده و تنها برای سودآوری و کسب سرمایه بیش تر مفید خواهد بود.

این روش به خصوص در بازه های زمانی میان مدت و بلند مدت به رشد قابل توجه سرمایه متقاضی می انجامد. علاوه بر رشد سرمایه، در واقع متقاضی می تواند از سود سهامی که ممکن است به سهامداران تعلق گرفته و به حساب آن ها واریز شده نیز بهره مند گردد.

البته امکان افت ارزش سهام شرکت ها نیز وجود داشته و متقاضی سرمایه گذاری در انگلستان بایستی این موضوع را نیز در نظر داشته باشد. به طور کلی سهام مناسب برای این منظور، جهت سرمایه گذاری های بلند مدت نظر نظر گرفته می شود. همچنین بازار سهام از جنبه تاریخی به طور کلی بازده بیش تری در مقایسه با سایر دارایی ها به همراه دارد.

روش سرمایه گذاری نقدی در انگلستان

سرمایه گذاری در انگلستان به روش سرمایه گذاری نقدی

یکی دیگر از روش هایی که متقاضیان سرمایه گذاری در انگلستان می توانند به منظور کسب سود از طریق آن اقدام کنند، روش سرمایه گذاری نقدی می باشد. به طور کلی این روش توسط بانک ها و موسسات مالی معتبر انجام شده و در برگیرنده حساب های بانکی روزمره، حساب های بانکی پس انداز با بهره بالا و انواع مختلف سپرده کوتاه مدت و بلند مدت بانکی خواهد بود.

البته میزان بازدهی این روش در مقایسه با سایر روش های سرمایه گذاری در این کشور نسبتا کم تر بوده و به بیان دیگر می توان گفت از پتانسیل کم ترین بازدهی نیز برخوردارند. به عبارتی با وجود این که انواع حساب های بانکی ممکن اس هیچ فرصتی به منظور رشد سرمایه متقاضی نداشته باشند، اما درآمدزایی منظم و مطمئن را به همراه دارند. این موضوع برای متقاضیان سرمایه گذاری در انگلستان از نظر کاهش ریسک سرمایه گذاری و حمایت از منابع ثروت می تواند حائز اهمیت باشد.

در واقع این توصیه همواره توسط کارشناسان اقتصادی و افراد با تجربه در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد که یک فرد نباید همه سرمایه خود را تنها در یک سبد سرمایه گذاری به کار برد. مشخص است که در غیر این صورت ریسک موضوع بسیار بالا رفته و اگر به هر دلیلی سبد سرمایه گذاری مورد نظر دچار افت شود، کل سرمایه فرد شامل ضرر حاصل خواهد شد.

مدارک لازم جهت ورود به انگلستان

چه مدارکی برای سرمایه گذاری در انگلستان مورد نیاز است؟

اولین و مهمترین مدارک لازم برای سرمایه گذاری در انگلستان در واقع همان حداقل سرمایه های مورد نیاز برای هر روش خواهد بود. سایر مدارک لازم با توجه به روش انتخاب شده توسط متقاضی متفاوت خواهد بود. به عنوان نمونه در روش سرمایه گذاری مستقیم یا همان خرید اوراق قرضه دولتی انگلستان، تنها گواهی تایید منابع سرمایه متقاضی، گواهی سلامت پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه و مدارک شخصی متقاضی و خانواده اش (گذرنامه معتبر) مهم ترین مدارک لازم خواهند بود.

به منظور خرید ملک در انگلستان جهت سرمایه گذاری نیز تقریبا مشابه روش سرمایه گذاری مستقیم همان مدارک بایستی ارائه شوند. در روش سرمایه گذاری در انگلستان از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت از آنجا که بر اساس یک سیستم امتیاز بندی افراد واجد شرایط انتخاب می شوند، متقاضیان علاوه بر مدارک شخصی و شرایط عمومی گفته شده بایستی مدارک زیر را ارائه دهن

  • حداقل سرمایه 200 هزار پوند به مدت 3 ماه در حساب کوتاه مدت
  • مدارک تایید منابع سرمایه مورد نظر از مراجع ذیصلاح
  • طرح توجیهی اقتصادی مناسب
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با نمره 5 و بالاتر
  • مدرک تحصیلی متناسب با طرح توجیهی ارائه شده
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گذرنامه معتبر
چطور میشه اقامت انگلستان  گرفت؟

چطور میشه اقامت انگلستان رو از طریق سرمایه گذاری گرفت؟

به منظور سرمایه گذاری در این کشور برای دریافت اقامت انگلستان، متقاضیان در مرحله اول علاوه بر سرمایه گفته شده، بایستی مدارک مورد نیاز را فراهم نموده و آن ها را با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی تنظیم نمایند. آماده سازی از نظر دانش و مهارت زبان و اخذ مدرک مورد نظر زبان انگلیسی می توان به عنوان مرحله دیگری از این مسیر به شمار رود. پس از این مراحل طی کردن مسیر بستگی به روش انتخاب شده توسط متقاضی خواهد داشت.

در روش های سرمایه گذاری مستقیم، خرید ملک، سرمایه گذاری نقدی در بانک و خرید سهام تنها سرمایه با منشا مشخص مورد نیاز می باشد. البته بایستی به این نکته توجه داشت که همه روش های سرمایه گذاری در انگلستان منجر به اخذ اقامت این کشور نخواهد شد.

اما در روش کارآفرینی یا ثبت شرکت علاوه بر سرمایه لازم، در صورت کسب امتیازات لازم و اخذ موافقت، متقاضی بایستی طرح توجیهی اقتصادی مناسب را ارائه نموده و اجرای طرح را با شرایط گفته شده آغاز کند. همان طور که پیش تر اشاره شد، در صورت موفقیت طرح اقامت موقت متقاضی و خانواده اش قابل تمدید و حتی قابل تبدیل به اقامت دائم می باشد.

برای سرمایه گذاری از کجا شروع کنیم؟

برای سرمایه گذاری در انگلستان از کجا باید شروع کرد؟

این موضوع که برای سرمایه گذاری در انگلستان از کجا باید شروع کرد؟ نیز کاملا و به طور مستقیم به روش مناسب و مورد نظر متقاضی برای سرمایه گذاری بستگی دارد. به طور کلی اولین گام را می توان مطالعه، تحقیق و مشورت با افراد مجرب و آگاه جهت به روز رسانی اطلاعات و کسب آگاهی لازم از آخرین تغییرات صورت گرفته در قوانین مهاجرتی انگلستان در این روش دانست.

پس از این مرحله متقاضیان بایستی مدارک و حساب بانکی مورد نظر با سرمایه لازم را آماده کنند. در صورت انتخاب روش کارآفرینی یا ثبت شرکت تهیه طرح توجیهی اقتصادی جزو اولین قدم ها خواهد بود. متقاضیان سرمایه گذاری در انگلستان به منظور سرمایه گذاری در بورس این کشور نیز توصیه می شود، اطلاعات لازم در این زمینه و شرکت های مختلف فعال در این حوزه را کسب نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به خارج از کشور از طریق ویزای کار، تحصیل و سرمایه گذاری می توانید با کارشناسان موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد