مشاغل و درآمد در کشور اسپانیا

درآمد در کشور اسپانیا

حداقل درآمد در کشور اسپانیا چقدر است؟ و به طور متوسط ​​در طول کار در کشور چقدر می توانید درآمد کسب کنید؟ در این مقاله، با داده های به روز شده بر اساس بخش، حرفه و منطقه، پاسخ این سوالات را خواهید یافت. ما یک مرور کلی در مورد بازار کار اسپانیا و همه آنچه که بر درآمد در کشور اسپانیا تأثیر می گذارد، بررسی خواهیم کرد تا از قبل بدانید که در حال حاضر حرفه شما چقدر درآمد داردو آیا میتوانید برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا یا کار در آنجا برنامه ریزی کنید. بنابراین اگر می خواهید بدانید که درآمد در اسپانیا خوب محسوب می شود … به خواندن ادامه دهید!

متوسط ​​درآمد در کشور اسپانیا چقدر است؟

در پایان سال 2019 ، متوسط ​​درآمد 1695 یورو بود که نسبت به سال قبل 1.5 درصد افزایش داشت.یعنی قدرت خرید بیشتر کارگران است. با پیروی از همان خط سالهای اخیر، انجمن های خودمختار مادرید و پایاس واسکو مناطقی هستند که بالاترین درآمد در کشور اسپانیا را دارند (تقریباً به 2000 یورو ناخالص در ماه).

از طرف دیگر ، ما مناطقی را پیدا می کنیم که کمترین حقوق را دارند. ما در مورد جوامع جنوبی مانند اندلس، مورسیا، یا Extremadura صحبت می کنیم؛ کمتر از 1400 یورو در ماه.

با این وجود، و به دلیل هزینه مقرون به صرفه زندگی در کل قلمرو اسپانیا ، متوسط ​​درآمد و دستمزد کاملاً کافی است تا مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و یا زندگی با شرافت بیشتری داشته باشیم. بدیهی است که قیمت اجاره در پایتخت هایی مانند بارسلونا یا مادرید می تواند بسیار بالا باشد، اما انتقال به حاشیه این شهرها یا جستجوی مناطق کمتر توریستی دیگر کافی است تا حتی با کمترین حقوق بتوانید از سبک زندگی اسپانیایی به راحتی لذت ببرید.

میانگین درآمد در کشور اسپانیا چگونه محاسبه می شود؟

ما دیدیم که میانگین درآمد در کشور اسپانیا چقدر است. یعنی متوسطی که هر کارگری اگر تصادفی انتخاب شود، بدست می آورد. اما برای اینکه معنای واقعی این عدد را بفهمیم باید بدانیم که چگونه آن را محاسبه می کنیم. در یک سطح عمومی ، درآمد متوسط ​​= مجموع دستمزدهای به دست آمده / تعداد کارمندان.

به عبارت دیگر، متوسط ​​درآمد با جمع کردن تمام دستمزدهای کسب شده در کشور و تقسیم بر تعداد کل کارگران بدست می آید.

آنچه  که باید در نظر گرفته شود، تعداد پرداختی است که متوسط ​​حقوق با آن در نظر گرفته می شود. معمولاً براساس 14 پرداخت (در اسپانیا معمولاً برای هر ماه از سال 12 و دو مورد اضافی ، معمولاً برای تعطیلات) محاسبه می شود.همه این موارد را در لیست حقوق و دستمزد خود مشاهده خواهید کرد. در این مقاله می توانید در مورد نحوه تنظیم فیش حقوقی در اسپانیا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درآمد خوب در بارسلونا چقدر است؟

کاتالونیا پس از ناوارا چهارمین جامعه خودمختار بزرگ اسپانیا از نظر متوسط ​​حقوق است.این ، همراه با این واقعیت که بارسلونا پایتخت آن و یکی از بزرگترین و پویاترین شهرهای کشور است ، حقوق آن را به طرز چشمگیری بالا می برد.متوسط ​​(بسیار واقع بینانه تر از متوسط) حدود 30،000 یورو در سال است.بدیهی است که این بستگی به حرفه و سالها تجربه شما بسیار متفاوت خواهد بود.

اما اگر قرار است طی پروسه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا در یک آپارتمان اجاره ای به تنهایی زندگی کنید و با در نظر گرفتن تمام هزینه هایی که ممکن است داشته باشید، هرگونه حقوق بیش از 2000 یورو در سال ، حقوق خوبی در بارسلونا محسوب می شود.

شغل پردرآمد در اسپانیا چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، تفاوتهای زیادی بین حرفه ها وجود دارد. با این حال، 4 شغل پردرآمد عبارتند از:

جراح، با متوسط ​​حقوق سالانه 64،500 یورو.

مهندس مدیر پروژه ، 59،900 یورو.

مدیر فروش، با میانگین 58،880 یورو.

و مدیر IT ، با 48000 یورو در سال.

در سطح صنعت، این شرکتها در بخشهای بانکی و سرمایه گذاری و همچنین بیمه هستند که بالاترین حقوق را پرداخت می کنند. این واقعیت را نمی توان انکار کرد که هرچه شغل نردبان تجاری را بیشتر تحت فشار قرار دهد، حقوق بالاتری نیز وجود دارد.

از این رو، مدیران کسانی هستند که بیشترین درآمد را در اسپانیا دارند. در انتهای طیف ، نمایه صنایع رستوران و جهانگردی کسانی هستند که تمایل دارند کمترین هزینه را دریافت کنند.

مقایسه دستمزد با سایر کشورهای اتحادیه اروپا

تمرین بسیار مفید دیگر مقایسه شرایط دستمزد اسپانیا با سایر کشورهای اروپایی است. از این نظر ، ما تفاوت واضحی بین کشورهای شمالی (مانند آلمان ، فنلاند یا نروژ) که حقوق بسیار بیشتری در مقایسه با جنوب (اسپانیا ، یونان یا پرتغال) دریافت می کنند ، پیدا می کنیم.

قلمرو اسپانیا در وسط جدول قرار دارد: درآمدها نسبت به کشورهای شمال اروپا بسیار کمتر است اما در مناطق جنوبی (به جز ایتالیا) بالاتر است. در سطح حداقل درآمد در کشور اسپانیا در مقایسه با سایر 22 کشور اتحادیه اروپا هشتمین بالاترین حقوق را دارد.

 

بازار کار اسپانیا

آنچه تاکنون دیده ایم، به ما سرنخ کافی برای ایجاد تصویر کاملی از بازار کار اسپانیا و قوانینی که آن را تنظیم می کنند، داده است. از این نظر، ما در مورد یک بازار کار کاملاً محافظت کننده صحبت می کنیم، علی رغم اینکه انعطاف پذیرتر، با اصلاحات کلی کار در سال 2012شده است. در مرحله اول، ما در مورد حداقل دستمزد بسیار بالا صحبت می کنیم، به ویژه در مقایسه با سطح بهره وری کشور و هزینه زندگی آن می باشد.

از طرف دیگر ، حمایت هایی که کارگر از طریق اساسنامه کارگران و چارچوب نظارتی قرارداد دریافت می کند نیز قابل توجه است. حرفه شما هرچه باشد ، شما می توانید از طریق قرارداد حداکثر 40 ساعت در هفته کار کنید. کار اضافی امکان پذیر است، اما این ساعات نمی تواند بیش از 40 ساعت باشد.

علاوه بر این، هر ساعت باید با نرخ ساعتی یا بالاتر از قرارداد اولیه شما پرداخت شود. در آخر ، ذکر کنید که جوانان زیر 18 سال نمی توانند کار کنند مگر اینکه 16 یا 17 ساله باشند و رضایت صریح والدین یا سرپرستان قانونی خود را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد