مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

افراد زیادی از سراسر دنیا هرساله تصمیم می گیرند کشور انگلستان را برای ادامه زندگی انتخاب نمایند و راه مهاجرت از طریق ازدواج یکی از آسان ترین راه ها به نظر می رسد. مهاجرت به واسطه ازدواج علی رغم آسان بودن پروسه شرایط خاص خود را داراست. اگر شخصی واجد شرایط نباشد و قصد دریافت این ویزا را از طریق ازدواج صوری داشته باشد به مشکلات جدی برخواهد خورد.

منظور از مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج چیست؟

برای ورود به کشور انگلستان راه های بسیاری وجود دارد که یکی از آسان ترین راه ها مهاجرت از طریق ازدواج است. مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج به راحتی منجر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهد شد. افرادی که قصد دریافت ویزای انگلستان از طریق ازدواج را دارند باید با یک فرد انگلیسی و یا فردی که دارای اقامت دائم این کشور ازدواج نمایند. هم چنین باید به این نکته توجه داشت که در چند سال اخیر ازدواج صوری به راحتی قابل تشخیص است و افراد متقاضی ملزم به اثبات واقعی بودن ازدواج هستند. در صورت تشخیص صوری بودن ازدواج، دولت کانادا برخورد شدیدی با طرفین دارد و توصیه می شود متقاضیان به هیچ عنوان از طریق اقدام نکنند.

مهم ترین فاکتوری که برای صدور ویزای ازدواج و اخذ اقامت پس از آن مورد بررسی قرار می گیرد، اثبات عشق و علاقه بین طرفین و دوام زندگی آن هاست. هم فرد ساکن در انگلستان و هم فردی که در کشور دیگر حضور دارد باید ثابت نمایند با رضایت قلبی و فقط به دلیل وجود علاقه تصمیم به انجام این ازدواج گرفته اند و نیت دیگری در سر ندارند.

حتی پس از اثبات این موضوع و دریافت ویزا نیز طرفین باید با دوام زندگی خود حسن نیت خود را نشان دهند تا بعد از 5 سال موفق به اخذ اقامت دائم شوند. ارائه ی تمکن مالی مناسب از دیگر شرایط مهم اخذ ویزای ازدواج است که فرد با اثبات این که قادر به پرداخت هزینه های 2 نفر در طول یک سال است، راه را برای خود هموارتر می نماید. تمکن مالی به ازای یک نفر حداقل 18600 پوند و به ازای همسر و یک فرزند حداقل 22400 پوند می باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج قوانین خاصی

آیا مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج قوانین خاصی دارد؟

ویزای ازدواج انگلستان معمولا به 2 نوع ویزای نامزدی و ازدواج تقسیم می شود که به طور کلی شباهت زیادی در قوانین و شرایط آن ها پیداست اما در مواردی نیز تفاوت هایی دارند. شرایط کلی که مورد بررسی قرار می گیرد شامل موارد زیر است:

  1. دارا بودن سن بالای 18 سال برای هر دو طرف (در بعضی موارد سنین بین 16 تا 18 سال نیز با رضایت والدین قادر به ازدواج خواهند بود)
  2. اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های یک سال
  3. نداشتن سابقه کیفری
  4. اثبات داشتن ارتباط حداقل از 2 سال قبل
  5. مدرک زبان ایلتس و تسلط کافی به زبان انگلیسی
  6. محل سکونت از قبل تعیین شده
  7. طرفین قصد دریافت کمک مالی از دولت و کمک های عام المنفعه را نداشته باشند
  8. افرادی که قبلا ازدواج ناموفق داشته اند ملزم به ارائه گواهی فوت همسر سابق و یا گواهی طلاق می باشند

افرادی که از قبل ازدواج کرده اند باید برای دریافت ویزای ازدواج اقدام نمایند که اگر بیش از 4 سال از ازدواج آن ها گذشته باشد، بر حسب تداول در مدت کوتاهی قادر به اخذ اقامت دائم خواهند شد.

افرادی که متقاضی دریافت ویزای نامزدی می باشند نیز باید اثبات کنند که حداقل از 2 سال قبل با هم در ارتباط بوده اند و حداقل تا 6 ماه پس از ورود به انگلستان نیز قصد ازدواج دارند. آن ها می بایست با ارائه دادن عکس های 2 نفره در دراز مدت و حتی پرینت تماس های خود آفیسر را قانع کنند که رابطه ای واقعی بین آن ها وجود دارد.

ازدواج همجنسگرایان در انگلیس

ازدواج همجنسگرایان در انگلیس

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا با بیان جمله ی “اکنون ما همه برابریم” قانون ازدواج همجنسگرایان را در انگلستان و ولز تصویب نمود. تمام شرایط و قوانینی که برای اخذ ویزای ازدواج وجود دارد در رابطه با افراد همجنس نیز صدق می کند و افراد می توانند با ارائه ی مدارک خواسته شده برای دریافت ویزای ازدواج و پس از آن اخذ اقامت دائم انگلستان اقدام نمایند.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج چه مراحلی دارد؟

بدیهی است که برای دریافت هر نوع ویزا پشت سر گذاشتن مراحلی الزامی است و افراد در صورتی که نتوانند مراحل مورد نظر را به درستی طی کنند قادر به اخذ ویزا نخواهند بود. مراحل دریافت ویزای ازدواج به این صورت می باشد:

مرحله ی اول

فردی که در انگلستان زندگی می کند و اقامت آن کشور را داراست باید برای همسر یا نامزد خود درخواست ویزا نماید. این مورد برای افراد زیر صدق نمی کند:

  1. افرادی که تبعه انگلستان هستند
  2. افرادی که تبعه کشورهای اروپایی و یا کشور سوئیس هستند
  3. افراد خارجی دارای اقامت دائم انگلستان

مرحله دوم

زوجینی که قصد ازدواج در انگلستان را دارند باید از قبل به اداره ی ثبت مقررات مربوط به ازدواج اطلاع دهند تا درخواست آن ها رد یا تایید شود و در صورت تایید درخواست، زوجین با اعلام به اداره ی ثبت احوال تاریخ ازدواج خود را تعیین می نمایند. باید در نظر داشت که این تاریخ قابل تغییر است اما باید محل برگزاری مراسم ازدواج را انتخاب کرده باشند.

مرحله سوم

در صورت درست طی شدن مراحل قبلی و تایید درخواست از سوی وزارت امور داخلی، زوجین می توانند با پرداخت هزینه ی application fee منتظر ویزای ازدواج بمانند.

اقامت دائم از طریق ازدواج

از طریق ازدواج چقدر طول می کشد اقامت دائم انگلستان رو بگیریم؟

افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج را دارند، پس از ازدواج با همسر خود ( یک فرد انگلیسی یا دارای اقامت این کشور) در ابتدا مشمول دریافت یک ویزای 33 ماهه می گردند. پس از پایداری ازدواج و صلاح دید دولت این ویزای 33 ماهه یک بار دیگر تمدید خواهد شد و بعد از گذشت 5 سال فرد متقاضی موفق به اخذ اقامت دائم انگلستان خواهد شد. لازم به ذکر است کار و تحصیل در انگلستان برای این افراد در حین گذراندن این 5 سال، جزو حقوق اصلی آن ها به شمار می رود.

باید به این نکته توجه داشت که زوجین برای این که قادر به تمدید ویزای اولیه خود باشند باید در طول این 33 ماه با هم زندگی کنند تا به آفیسر ثابت شود ازدواج صوری نبوده و هیچ یک از 2 طرف قصد جدایی ندارد.

برای مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج چه مدارکی رو باید داشته باشیم؟

افراد برای دریافت هر ویزایی ملزم به طی کردن مراحل و ارائه دادن یک سری مدارک هستند که پس از بررسی ها توسط آفیسر و سفارت قادر به اخذ ویزا گردند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج به شرح زیر می باشد:

  1. پاسپورت جدید و قدیم
  2. دو قطعه عکس 4*6 پشت سفید
  3. سن بالای 18 سال
  4. عقدنامه ی رسمی
  5. مدرک زبان ایلتس
  6. عکس و فیلم های مربوط به مراسم ازدواج
مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج صوری

آیا مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج صوری امکان پذیره؟

در سال های دورتر بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را داشتند به دنبال فردی برای ازدواج صوری بودند! حتی تعداد زیادی از شهروندان انگلستان در قبال دریافت هزینه، آمادگی خود را برای ازدواج مصلحتی با فردی که قصد مهاجرت را داشت اعلام می کردند و اتفاقا هر دو طرف به راحتی به هدف خود دست می یافتند. در چندسال اخیر توجه دولت انگلستان و آفیسرهای مهاجرتی بر روی موضوع ازدواج صوری بسیار پررنگ تر شده و دریافت ویزا از این طریق امکان پذیر نیست.

همان طور که شرح داده شد مدارک و شواهد زیادی برای اثبات واقعی بودن ازدواج نیاز است و اگر به هر دلیلی موضوع ازدواج مصلحتی درمیان باشد عواقب سنگینی را به دنبال خواهد داشت. در صورتی که آفیسر متوجه صوری بودن ازدواج شود ممکن است هر دو طرف را برای همیشه از ورود به خاک انگلستان محروم نماید؛ به همین دلیل اقدام از این طریق به هیچ وجه توصیه نمی شود.

کشور انگلستان به دلیل ارائه کیفیت بالای زندگی و امکانات رفاهی مناسب، از گذشته تا کنون مقصد بسیاری از مهاجران بوده است. از آن جا که پروسه ی دریافت ویزای کار کمی پیچیدگی دارد و برای تحصیل و سرمایه گذاری نیز پرداخت هزینه های بالای الزامی است، روش مهاجرت از طریق ازدواج راهی آسان و مقرون به صرفه تر نسبت به روش های دیگر می باشد.

افرادی که واجد شرایط هستند می توانند به واسطه دریافت ویزای نامزدی یا ازدواج برای ورود به کشور انگلستان و پس از آن تابعیت این کشور اقدام نمایند. پروسه ی اخذ این ویزا در صورت تکمیل بودن مدارک بسیار سریع تر از ویزاهای دیگر به نتیجه می رسد.

منبع: مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد