همه چیز درباره مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان در یک نگاه

انگلیسی بودن زبان مردم کشور انگلستان از یک سو و اقتصاد با ثبات، قوانین مهاجرتی با تغییر پذیری بسیار کم و شرایط کار مناسب در این کشور از سوی دیگر همواره انگلستان را به یک مقصد ایده آل برای مهاجرین از سراسر کشورهای جهان به خصوص برای بسیاری از هموطنان عزیزمان برای مهاجرت به انگلستان تبدیل کرده است.

در سال ۲۰۱۹ در ماه سپتامبر بر اساس گزارشی که اداره مهاجرت کشور انگلستان منتشر کرده است حدود ۶۴۲ هزار نفر در طول ۱۲ ماه به این کشور مهاجرت کردند و از این تعداد به صورت میانگین حدود ۲۴۲ هزار نفر موفق به اخذ اقامت این کشور گشته اند. در چند سال گذشته و به خصوص در سال ۲۰۱۹ شرایط ویژه‌ای برای مهاجرت به این کشور توسط اداره مهاجرت کشور انگلستان پیش روی متقاضیان قرار گرفته است. در ادامه با هم قصد داریم جدید ترین اطلاعات در رابطه با راه های مهاجرت به انگلیس را مورد بررسی قرار دهیم.

روش های مهاجرت به انگلستان

کشور انگلستان نیز مانند سایر کشورهای جهان از روش های مرسوم و متداول که در همه نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد درخواست های مهاجرت به این کشور را بررسی می نماید در ادامه این روشها را به اختصار توضیح می دهیم.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

این روش که همواره به عنوان یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به کشور انگلستان قلمداد می ‌شود برای آن دسته از متقاضیانی مناسب است که شرایط پذیرش در دانشگاه های کشور انگلستان را دارا می باشند. شرایطی که شاید در مقایسه با سایر کشورهای جهان پیچیدگی‌های کمتری دارد. در این زمینه شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی ما در همین سایت با عنوان دانشگاه های انگلستان مراجعه کنید.

کشور انگلستان مدارک تقریباً تمامی دانشگاه های ایران را مورد ارزیابی قرار می دهد و می توان گفت تنها پیش نیاز پذیرش در بیشتر دانشگاه‌های کشور انگلستان مدرک زبان انگلیسی است.نکته قابل توجه در مهاجرت تحصیلی به انگلستان مدت زمان کوتاه تر دوره‌های تحصیلی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان است.

اگرچه هزینه های زندگی در انگلستان در مقایسه با سایر کشورهای جهان کمی بیشتر از هزینه های مشابه در این کشورهاست ولی ذکر این نکته حائز اهمیت است که با توجه به کوتاه تر بودن دوره تحصیلی دانشجویان هزینه‌های کمتری را برای دوره های تحصیلی خود در این کشور پرداخت می نماید.

به متقاضیانی که قصد تحصیل در کشور انگلستان را در ذهن خود می‌پرورانند توصیه می نماییم مقاله مفصل ما در رابطه با مهاجرت تحصیلی به انگلستان را با همین عنوان در وب سایت آریاناپارس مطالعه نمایند.

مهاجرت به انگلستان از طریق کار

ویزای کار کشور انگلستان نیز شبیه ویزای کار بسیاری دیگر از کشورها نیازمند داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای انگلیسی است. این پیشنهاد شغلی میبایست حداقل های اداره مهاجرت کشور انگلستان را از از حیث میزان درآمد و شرایط کار را رعایت نماید. در صورتیکه قصد مهاجرت به انگلیس از طریق کار را دارید باید به این نکته توجه نمایید که پروسه گرفتن پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر از یک کارفرما انگلیسی وقتی خارج از خاک این کشور هستید و حق کار در این کشور ندارید پروسه بسیار دشواری است.

از این رو بسیاری از متقاضیان کار در این کشور نیست روش های دیگر را به عنوان روش های واسط برای رسیدن و پیشنهاد شغلی انتخاب می نمایند تا پس از ورود به این کشور و مصاحبه با کارفرما های مختلف پیشنهاد شغلی مناسب را پیدا نماید و ویزای خود را به ویزای کار کشور انگلستان تبدیل نمایند.
مشاورین ما شرایط کار در کشور انگلستان را در یک مقاله به صورت جامع بررسی نمودند.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

آن دسته از متقاضیان مهاجرت به انگلیس که با یک شهروند با پاسپورت انگلیسی ازدواج نموده اند قادر خواهند بود تا با ارائه مدرک حداقل A1 زبان انگلیسی که تقریبا معادل آیلتس چهار جنرال می باشد برای اخذ اقامت کشور انگلستان و مهاجرت به این کشور اقدام نمایند.پروسه های اقامت از طریق ازدواج در کشور انگلستان پرسه های کوتاه مدتی از جهت مدت زمان انتظار برای بررسی سفارت محسوب می گردد.

بدیهی است ارائه مدارکی دال بر ازدواج رسمی متقاضی با فرد انگلیسی برای بررسی های سفارت ضروری می باشد.متاسفانه در سال‌های گذشته افراد زیادی اقدام به مهاجرت های از طریق ازدواج و به شکل صوری نموده اند. ارائه مدارک جعلی ازدواج و سایر مدارک مورد نیاز سفارت توسط این افراد باعث شده است تا سفارت انگلستان مدارک ازدواج را به دقت مورد بررسی قرار دارد. به آن دسته از عزیزانی که قصد مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج را در آینده نزدیک دارند توصیه می کنیم فقط در صورتی جهت مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج اقدام نمایند که پرونده واقعی و قابل دفاعی داشته باشند.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

قبل از هرچیز لازم به ذکر است که به این موضوع اشاره نمایم که موسسه آریانا پارس هیچگونه اقدامی در جهت مهاجرت از طریق پناهندگی را به هیچکس کشورهای جهان صورت نمی دهد. آنچه در ادامه بررسی قرار می گیرد صرفاً جهت اطلاع رسانی و افزایش آگاهی متقاضیان مهاجرت به کشور انگلستان جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو می باشد.

به صورت کلی،مهاجرت از طریق پناهندگی توسط افرادی صورت می‌گیرد که می‌توانند به دولت کشور مقصد اثبات نمایند تا در صورت بازگشت به وطن خود دچار مشکل می‌شوند.مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی روش های مختلفی صورت می پذیرد.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

پناهندگی سیاسی،پناهندگی اجتماعی،پناهندگی دینی و پناهندگی جنسی از نمونه های متداول اقدام جهت اخذ پناهندگی انگلستان است که توسط مهاجرین خارجی در این کشور صورت می پذیرد.

متقاضیان اخذ اقامت از طریق پناهندگی در کشور انگلستان توصیه می نماید تا با بررسی شرایط مختلف بهترین تصمیم را جهت مهاجرت به این کشور اتخاذ نمایند چرا که مهاجرت از طریق پناهندگی چالشها و خطراتی را در پیش دارد که در صورت اقدام از طرق قانونی می‌توانند از این خطر های احتمالی اجتناب نمایند.
در مقاله دیگری تحت عنوان پناهندگی شرایط ،نحوه اقدام و خطر های احتمالی پیش روی روش اقامت از این طریق را بررسی نموده ایم.

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

در چند سال گذشته در کشور انگلستان روشی موسوم به روش ویزای کار آفرینی برای افرادی که قصد ایجاد شغل و استخدام افراد بومی را در این کشور داشتند به عنوان مرسوم ترین روش مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری به کار می برد .ولیکن در چند سال گذشته وابسته شدن این روش افرادی که علاقه‌مند به مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری هستند فقط دو راه مشخص پیش روی خود دارند.

در روش های کنونی، افرادی که قادر به تامین مالی مبلغی بیشتر از یک میلیون پوند هستند و می توانند این مبلغ را به کشور انگلستان منتقل نمایند می توانند از طریق سرمایه گذاری به کشور انگلستان مهاجرت نمایند.

از طرفی کارآفرینانی که ایده های نوآوران های برای شروع فعالیت خود در کشور انگلستان دارند قادر خواهند بود کار از طریق ویزای استارت آپ و فقط با دارایی ۵۰ هزار پوند کشور انگلستان مهاجرت نمایند.مادر مقالاتی به عنوان سرمایه گذاری در کشور انگلستان و ویزای استارتاپ کشور انگلستان این دو روش مهاجرتی را به تفصیل بررسی نموده ایم.

راحت ترین راه مهاجرت به کشور انگلستان چه روشیه؟

با توجه به شرایط ذکر شده در بالا روشهای متفاوتی ممکن است پیش روی هر فرد قرار داشته باشد ولیکن با با در نظر گرفتن همه جوانب من جمله زمان ،هزینه ها و مدت زمان انتظار و ریسک های احتمالی در خواست به جرات می‌توان گفت که ویزای تحصیلی کشور انگلستان ساده ترین روش برای مهاجرت به این کشور محسوب می گردد چرا که این ویزا قابل تبدیل به سایر ویزاهای دیگر می باشد و در ابتدای امر نیاز به صرف هزینه های هنگفت ندارد.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در رابطه با مهاجرت راحت به کشور انگلستان این مطلب است که این کشور برخلاف سایر کشور های جهان به دانشجویانی که در سنین بالاتر از حد معمول برای گذراندن دوره های تحصیلی هستند و قصد ادامه تحصیل در این کشور را داشته دارند اجازه می دهد تا در این کشور با اتمام یک مقطع تحصیلی دوسال حق اقامت کاری در این کشور را داشته باشند.

به طور مثال اگر یک فرد ۴۲ ساله که شرایط گرفتن پیشنهاد شغلی از کشوری از جهان  در حال حاضر دریافت نکرده است و در این حال بودجه چشمگیری برای سرمایه گذاری در یک کشور منطقی را در اختیار ندارد،می‌توانند با سپری کردن یک دوره کارشناسی ارشد در این کشور دو سال حق اقامت کاری در کشور انگلستان را به دست بیاورد اتفاقی که شاید به صورت مشابه در کمتر کشوری ممکن باشد.

می‌توانید برای کسب اطلاع بیشتر از روش‌های مناسب مهاجرت به کشور انگلستان با کارشناسان موسسه آریاناپارس به صورت کاملاً رایگان مشاوره نمایید.

چه چالش هایی برای مهاجرت به انگلیس وجود داره؟

انگلستان نیز مانند سایر کشورهای با کیفیت جهان پیش نیاز هایی را برای مهاجرت به این کشور پیش روی متقاضیان اخذ اقامت انگلستان قرار داده است. سه چالش متداول متقاضیان مهاجرت به انگلیس را در ذیل بررسی می نماییم.

چالش  اول مدرک زبان

کشور انگلستان برای همه انواع مهاجرت به این کشور نیازمند ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان انگلیسی می باشد. همه افراد چه سرمایه گذار چه نیروی کار دانشجو و چه همسری یک انگلیسی نیازمند ارائه سطحی از زبان هستند که دولت انگلستان برای ایشان تعیین کرده است. فناوری کشور انگلستان برای فردی که هیچ دانش زبان انگلیسی ندارد کشور مناسبی محسوب نمی شود.

چالش دوم حساب بانکی

همان طور که بیشتر کشورهای جهان برای بررسی ویزای متقاضیان مهاجرت به این کشورها مدارکی دال بر تمکن مالی را جز مدارک اصلی مورد نیاز به خود قرار دادند انگلستان نیز مدارکی دال بر توانایی مالی متقاضی برای پرداخت هزینه‌های خود در طول مدت اقامت در این کشور از وی مطالب می نماید. نکته بسیار مهم در تهیه مدارک مالی مورد نیاز سفارت انگلستان نحوه محاسبه توانایی مالی متقاضی است.

در بسیاری از کشورهای جهان سفارت کشورها به مبلغ معادل ذکر شده در نامه تمکن مالی که بر اساس نرخ ارز دولتی جمهوری اسلامی ایران می باشد بسنده می کنند و سفارت انگلستان مبالغ ریالی داخل حساب بانکی فرد متقاضی را بر اساس نرخ ارز واقعی محاسبه می کند. همین مسئله ممکن است یک مانع برای افرادی باشد که با تمکن های مالی کمتر برای سفارت کشور انگلستان درخواست ویزای خود را ارسال می نمایند.

چالش سوم هزینه های زندگی

همانطور که ذکر شد با توجه به ارزش بالاتر پوند در مقابل سایر ارزهای رایج در صورتی که فرد متقاضی تقصد پرداخت هزینه‌های زندگی خود در کشور انگلستان را با تبدیل ریال به پوند داشته باشد در این کشور می بایست هزینه بیشتری را برای زندگی نسبت به سایر کشورها پرداخت نماید.

البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به انگلیس را دارند ،قادر خواهد بود تا به محض یافتن یک شغل و کسب درآمد پوندی هزینه های خود را از محل این درآمدها به راحتی پرداخت نمایند. چالش را می‌توان چالش چند ماه اولیه زندگی در کشور انگلستان قلمداد کرد.

بدیهی است مهاجرت به انگلستان و سایر کشورهای جهان نیازمند بررسی بیشتر برای انتخاب بهترین راه برای مهاجرت می باشد. ولی توصیه می شود قبل از مهاجرت به هر کشوری به خصوص کشور انگلیسی ها برای داشتن یک مهاجرت موفق مراحل زیر توسط متقاضی مهاجرت به این کشور طی شود.

بررسی های اولیه قبل از اقدام برای هرگونه روش مهاجرتی

باید بررسی کنید که آیا شرایط شما برای مهاجرت به انگلستان شرایط مناسبی است یا خیر .بهترین مرجع برای به روز رسانی اطلاعات خود در رابطه با کشور انگلستان سایت اداره مهاجرت این کشور است که به تفصیل در رابطه با تمامی جزئیات مورد نیاز یک مهاجر اطلاعات مناسبی در اختیار وی قرار می دهد. البته دانشجویان نیز می تواند اطلاعات مربوط به دانشگاه های خود را در وب سایت مربوط به این دانشگاهها در کشور انگلستان به دست آورند.

انتخاب مشاور

پروسه های پذیرش و ویزا عملاً پروسه هایی هستند که میتوانند توسط متقاضی و بدون هر وکیل یا واسطه .دیگری صورت پذیرند. ولیکن تنها دلیلی که باعث می شود به یک متقاضی مهاجرت به انگلیس توصیه کنیم تا با فرد مجرب در این حوزه مشورت نماید جلوگیری از اتلاف زمان و همچنین عدم صرف هزینه برای تجربه جدید است.

مهاجرت به انگلستان

یک مشاور مجرب می‌تواند خطرات احتمالی پیش روی مهاجرت فرد متقاضی را پیش از آنکه رخ دهد به وی گوشزد کند و راه حل های احتمالی برای کاهش ریسک که مهاجرت را به وی پیشنهاد نماید بنابراین قبل از اقدام برای مهاجرت به انگلستان حتما با یک مشاور خوب همه مشورت های لازم را به عمل آورید.

داشتن اطلاعات کافی

درست است که داشتن مشاور خوب می تواند ابزاری مفید برای مهاجرت به انگلستان باشد ولی با توجه به اینکه بیشتر ویزاهای کشور انگلستان مصاحبه های حضوری در سفارت این کشور دارند به متقاضیان توصیه می شود حتماً به قدر کافی اطلاعات در رابطه با روند مهاجرت خود را کسب نمایند. چرا که ممکن است در هر مرحله از پروسه در رابطه با روند مهاجرت خود نیازمند ارائه اطلاعات دولتی به یک سازمان دولتی ایا سفارت انگلستان باشند. پس سعی کنید در حین انجام این پروسه به اندازه یک مشاور مهاجرتی اطلاعات کسب کنید.

موسسه آریانا پارس علاقمندان به مهاجرت به انگلیس توصیه می نماید قبل از اقدام حتما با کارشناسان مجرب این مجموعه مشورت های لازم را به عمل آورده و با داشتن اطلاعات کافی برای مهاجرت به یکی از بهترین کشور های جهان اقدام نمایند.

لینک منبع: Immigrating to the UK at a Glance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

21-91098002(98+)

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد