مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

همه چیز درباره ی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

Immigrating to Canada through marriage

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را می‌توان یکی از ساده ترین و مطمئن ترین راه های ورود به کشور کانادا دانست. کشور کانادا نیز مانند سایر کشورهای جهان به خانواده ها اجازه می دهد تا در صورت قانونی بودن ازدواج زوجین و ارائه مدارک مناسب، در کنار هم و در خاک کانادا زندگی نمایند. گفتنی است این روش تنها توسط افرادی ممکن است استفاده گردد که با یک سیتیزن یا شهروند کانادا و یا فردی که اقامت دائم این کشور را دارد ازدواج نمایند. برای مهاجرت از طریق سایر روش ها به این کشور می توانید مقاله ما به عنوان مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

آیا مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج قوانین خاصی دارد؟ اقدام جهت مهاجرت به کانادا ریزه کاری های بسیار زیاد و در عین حال حساسی دارد. اقدام نسنجیده و یا پرونده ناقص می تواند به صورت کلی پرونده شخص متقاضی را زیر سوال ببرد، بنابراین سعی کردیم در ادامه نکات مهمی را که می بایست قبل از اقدام برای مهاجرت از این طریق  بدانید به صورت مفصل بیان کنیم.

برای مهاجرت از طریق ازدواج شرایطی توسط دولت کانادا تعیین گشته است. اولین شرطی که ذیل قانون مهاجرت از طریق ازدواج در اداره مهاجرت کانادا ذکر گردیده است: اثبات رابطه اسپانسراست، یعنی فرد مقیم یا شهروند کانادایی با پارتنر خارجی ازدواج کرده است. وضعیت پارتنر یا شریک زندگی می تواند یکی از سه مورد زیر باشد:

۱.همسر عقدی که مرسوم ترین رابطه ازدواج میان دو فرد در تمامی جوامع است.

۲. پارتنر اجتماعی که با استفاده از اسناد قابل دفاع در مقابل اداره مهاجرت کانادا نشان می‌دهد که زندگی مشترک به مدت حداقل یکسال بین طرفین صورت پذیرفته است.

۳. زندگی مشترک  زوجینی که به دلیلی نتوانستند در کشور خود ازدواج خود را ثبت نمایند.


گفتنی است از آنجا که دولت کانادا ازدواج همجنسگرایان را راه قانونی محسوب می کند تمامی شرایط فوق برای آن افراد نیز قابل تعمیم است. در متن قانون اسپانسرشیپ برای همسر در وب سایت اداره مهاجرت کانادا، شرایطی برای اسپانسر یا همان فرد کانادایی یا مقیم کانادا بیان شده است.

  • اولین و مهمترین این شرط برای اسپانسر شدن یک فرد برای همسر خارجی در کشور کانادا محدودیت سنی است.سن شخص اسپانسر حتماً می بایست بالای ۱۸ سال باشد
  • دومین شهر در رابطه با وضعیت اقامت یا شهروندی اسپانسر است. شخص اسپانسر در صورتی که دارای پاسپورت کانادایی باشد فقط در صورتی می تواند به عنوان اسپانسر باعث مهاجرت همسر خود به کشور کانادا شود که در زمان اقدام در خاک این کشور زندگی نمایند.
  • سومین و شاید مهمترین شرط برای اسپانسر شدن اقامت کانادا از طریق ازدواج به موضوع تعهد مالی اسپانسر مرتبط است. اسپانسر باید اثبات نمایند که می تواند طی مدت سه سال بدون هیچ قید و شرطی هزینه های زندگی همسر خویش را در کانادا پرداخت نماید.
  • شرط چهارم اما عدم سوء پیشینه و مشکل قضایی برای طرفین ازدواج است.

شرایط فرد برای اسپانسر شدن برای مهاجرت از طریق ازدواج چیست؟

اقدام جهت مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج ریزه کاری های بسیار زیاد و در عین حال حساسی دارد. اقدام نسنجیده و یا پرونده ناقص می تواند به صورت کلی پرونده شخص متقاضی را زیر سوال ببرد بنابراین سعی کردیم در ادامه نکات مهمی را که می بایست قبل از اقدام برای مهاجرت از این طریق بدانید به صورت مفصل بیان کنیم.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

همانند سایر انواع ویزاهای مهاجرتی کشور کانادا متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج نیز می بایست مدارکی را که نشانگر اصالت هدف سفر خویش به کانادا است را به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند. مدارک مورد نیاز کانادا از متقاضیان مهاجرت از این روش به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول مدارکی که اسپانسر می بایست به اداره مهاجرت کشور کانادا ارسال نماید. این دسته از مدارک شامل تعهد نامه وی برای پوشش هزینه های زندگی همسر به مدت سه سال در کشور کانادا و ارائه مدارک هویتی و مدارک شغلی مورد نیاز برای اثبات توانایی پرداخت هزینه ها می باشد.

دسته دوم مدارک مدارکی است که شخص متقاضی ازدواج با یک فرد کانادایی میبایست به سفارت کانادا در کشور خود (که برای افراد ایرانی سفارت کانادا در کشورهای همسایه مثل ترکیه و امارات می باشد) ارائه نماید. علاوه بر مدارکی ای که نشانگر قانونی بودن ازدواج بین ایشان است، سایر مدارک مورد نیاز که در روش های دیگر اقامت دائم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌بایست به اداره مهاجرت کانادا ارسال گردند. توصیه می نماییم قبل از اقدام جهت اقامت کانادا از طریق ازدواج مقاله اقامت کانادا را مطالعه نمایید.

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر است؟

مدت زمان مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر است؟

دولت کانادا در فواصل زمانی متفاوت تایم بررسی پرونده‌های مختلف را در وب سایت خود منعکس می کند. در زمان نوشته شدن این مقاله یعنی در سال ۲۰۲۰، مدت زمان بررسی پرونده های متقاضیان به طور میانگین ۱۲ ماه ارزیابی شده است، البته این مدت به عنوان میانگین زمان مطرح می شود ممکن است در بعضی از پرونده ها کمتر یا بیشتر از این زمان، بررسی های ممکن صورت پذیرد.

آیا متقاضی اقدام برای مهاجرت از طریق ازدواج در کانادا حق کار خواهد داشت؟

در صورتی که شخص متقاضی در کانادا حضور داشته باشد می ‌تواند درخواست ویزای کار کشور کانادا را به اداره مهاجرت به این کشور ارسال نماید. در صورتی که شخص متقاضی مهاجرت در خارج از خاک کانادا زندگی نمایند می بایست با مکاتبه با مرکز بررسی پرونده ها در شهر ادمونتون کانادا درخواست خود را مبنی بر درخواست ویزای کار به اداره مهاجرت این کشور ارسال نماید.برای بررسی شرایط کار در کشور کانادا می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در مقاله ای کار در کانادا در همین وب سایت بیابید.

آیا متقاضی اقدام برای مهاجرت از طریق ازدواج حق تحصیل در کشور کانادا خواهد داشت؟

در صورتی که متقاضی مهاجرت از این طریق در حال حاضر مشغول تحصیل در یکی از دانشگاه های کانادا باشد با ارائه کردن فرم تغییر شرایط در سایت اداره مهاجرت کانادا موجود است می تواند درخواست خود را مبنی بر تمدید مدت تحصیل در این کشور اخذ اجازه تحصیل در این کشور اداره مهاجرت کانادا ارسال نماید.

در صورتی که شخص متقاضی حق تحصیل در کانادا را در حال حاضر نداشته باشد و یا هنوز وارد کانادا نشده باشد تنها به توصیه اداره مهاجرت کانادا می‌بایست تا لحظه ای که از طرف اداره مهاجرت به وی اعلام گردد برای تحصیل در کانادا منتظر بماند. ما در مقاله‌ای با عنوان تحصیل در کانادا به صورت مفصل در رابطه با پذیرش دانشگاهی و فرصت تحصیل در کانادا به بحث و بررسی پرداخته ایم.

محدودیت‌های اسپانسرشیپی پس از پروسه مهاجرت از طریق ازدواج

دولت کانادا همچنین محدودیت‌هایی برای فرد اسپانسر و همسر وی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج را دارد در نظر گرفته است. برای مثال فرد اسپانسر متعهد می گردد تا سه سال پس از اخذ اقامت دائم همسر خود کلیه هزینه های مربوط به زندگی وی در کشور کانادا را پرداخت نماید. علاوه بر این در صورتی که پس از اخذ اقامت دائم زوجین تقاضای متارکه نمایند اقامت دائم از همسر پس گرفته می شود البته این در رابطه با فردی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته است صدق نمی کند.علاوه بر این اسپانسر پس از انجام اسپانسرشیپ برای مهاجرت از طریق ازدواج تا پنج سال از اسپانسرشیپ مجدد منع می شود.

آیا میتوان با ازدواج صوری به کانادا مهاجرت کرد؟

آیا میتوان با ازدواج صوری به کانادا مهاجرت کرد؟

مهاجرت از طریق ازدواج صوری به کانادا نیز مانند سایر کشورهای جهان در چند سال گذشته رواج زیادی داشت. بسیاری از افراد که دارای اقامت دائم و یا شهروندی کشور کانادا بودند در ازای دریافت مبالغی با یک فرد خارجی ازدواج نموده و برای وی درخواست اقامت دائم این کشور را به اداره مهاجرت کشور کانادا ارسال می نمودند.

با پیشرفت های تکنولوژیکی و کاربرد آن در بررسی پرونده های مهاجرتی و مهمتر از آن جمع آوری سوابق مهاجرتی افراد در همه کشورها و همچنین پیشرفت قوانین مهاجرتی در رابطه با پرونده های غیر قانونی، در حال حاضر مهاجرت از طریق ازدواج صوری به کانادا روند بسیار دشواری دارد و ممکن است با احتمال زیاد به عدم موفقیت منجر شود.

نکته بسیار مهم در رابطه با اقدام برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج صوری خطرات پس از اقدام است. بسیاری از افراد با پرداخت مبالغی هنگفت به شهروندان کانادایی و یا افراد مقیم کشور کانادا موفق به اخذ اقامت دائم کشور کانادا گشته اند ولیکن پس از ورود به این کشور فرد اسپانسر با دریافت هزینه های خود به تعهدات خود به همسر عمل نکرده و باعث لغو اقامت دائم وی شده است. در این حالت تنها شخص متضرر در این روند فردی است که به صورت صوری یا همان ازدواج مصلحتی با شهروند کانادایی ازدواج کرده است.
بنابراین مجموعه آریانا پارس فقط به افرادی توصیه می نماید که از طریق ازدواج به کانادا مهاجرت نمایند که پروندهای واقعی جهت مراجعه به سفارت در اختیار دارند.

چطور میتوانم در کانادا یک کیس ازدواج پیدا کنم؟

این سوالی است که به صورت متداول از بسیاری از مشاورین مجموعه آریانا پارس پرسیده می شود. در جواب به این سوال می توان گفت که مجموعه آریانا پارس یک مجموعه با هدف فراهم آوردن مشاوره های مربوط به مهاجرت در بسیاری از کشورها من جمله کانادا می باشد. بنابراین پیدا کردن کیس ازدواج نمی تواند از طریق مجموعه با این هدف صورت پذیرد. تنها توصیه که میتوان به افرادی که تقاضای پیدا کردن یک کیس ازدواج در کانادا هستند، انجام شود ذکر این مطلب است که بسیاری از افراد از طریق سایت‌های همسریابی که به صورت آنلاین به افراد اجازه میدهند در کشور کانادا با افراد جدید آشنا شوند.

با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید بسیاری از این سایت ها را بیابید. مجدداً به صورت تاکید شده توصیه می نمایم فقط در صورتی جهت مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج اقدام نمایید که یک ازدواج واقعی در انتظارتان است. چرا که دولت کانادا این روش را برای افرادی که قصد دارند در کنار خانواده خود در کانادا زندگی کند پیش روی ایشان قرار داده است نه برای افرادی که با ازدواج صوری قصد ورود به کشور کانادا را دارند. مطمئن باشید برای ورود به کانادا از طریق قانونی، با توجه به شرایط شما حتماً یک راه مطمئن و مناسب وجود دارد. توصیه می‌کنیم با مشاوره رایگان با مشاورین مجرب مجموعه آریاناپارس در حوزه مهاجرت به کانادا، بهترین راه برای مهاجرت به این کشور را بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد