مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا

چه روش های برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

?What are the ways to immigrate to Canada

با توجه به تنوع روش های ورود به کشور کانادا، افراد با هر شرایطی می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. این نکته یکی از برترین مزایای مهاجرت به کانادا قلمداد می شود و از همین سالانه مهاجران بسیاری، این کشور را در صدر لیست کشورهای انتخابی برای مهاجرت قرار می دهند.

از معمول ترین روش های مهاجرت به کانادا می توان به ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کار که خود به چندین بخش تقسیم می شود، کارآفرینی، خود اشتغالی، استارت آپ و ازدواج اشاره کرد. این تنوع روش کمک شایانی به علاقه مندان این کشور می کند تا با آرامش خیال مسیر درست را انتخاب نمایند. در ادامه هر کدام از روش های عنوان شده، مورد بررسی قرار می گیرد.

ویزای توریستی

در حال حاضر و با توجه به قوانین کشور کانادا از جمله اعطای ویزای بلند مدت، ویزای توریستی روشی جذاب برای علاقه مندان به این کشور می باشد. افراد با ارائه ادله مناسب برای برگشت به کشور مبدا و همچنین دلایل خود برای حضور در کشور کانادا قادر خواهند بود برای ویزای توریستی اقدام نمایند.

ویزای توریستی فرصتی را در اختیار افراد قرار می دهد تا با این کشور بیشتر آشنا شوند و در صورت امکان مهارت های خود را ارتقا دهند. ویزای توریستی به عنوان راه مهاجرتی به حساب نمی آید ولی روشی برای ورود به کشور کانادا و بررسی شرایط موجود می باشد.

ویزای کار

ویزای کاری به عنوان یکی از برترین روش های مهاجرت به کانادا قلمداد می شود. افراد در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای این روش اقدام نمایند. روش های متنوعی را می توان به واسطه ویزای کار صورت داد.

ویزای کار

معمول ترین روش برای مهاجرت به کانادا، روش اکسپرس اینتری (Express Entry) می باشد که افراد در صورت کسب امتیازات برای این روش اقدام نمایند. در ادامه معمول ترین روش های ویزای کار کانادا اشاره می شود.

نیروی متخصص فدرال (FSWP):

در سیستم نیروی متخصص کانادا، افراد با کسب امتیازات تعیین شده قادر خواهند برای اقامت کشور کانادا اقدام نمایند. فاکتورهای همانند سن، تحصیلات، مدرک زبان و سابقه کاری در این امتیاز بندی حائز اهمیت می باشد. به طور مثال افراد زیر ۳۰ سال با سابقه کار ۴ ساله به همراه مدرک کارشناسی ارشد از شانس مناسبی برای این روش برخوردار می باشند.

تجربه کار کانادایی (CEC):

در این روش افراد در صورت سابقه کار در کانادا قادر خواهند بود برای اقامت کانادا اقدام نمایند. افراد از طریق ویزای تحصیلی و یا ویزای کار می توانند برای این روش ورود به کشور کانادا اقدام نمایند و درخواست خود را ارائه دهند.

برنامه های استانی (PNP):

با توجه به اختیاری که دولت کانادا به ایالت های این کشور داده است، هر استان با توجه به نیازهای موجود می تواند برای جذب نیروی متخصص اقدام نماید. در برنامه های استانی سوابق کاری در اولویت امتیاز بندی قرار دارد. افراد با کسب امتیازات لازم، اجازه ورود و مهاجرت به کانادا را دریافت می نمایند.

ویزای کار مستقیم (Work Visa):

برخی از علاقه مندان مهاجرت به کانادا با در دست داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی قادر خواهند بود برای ویزای کار این کشور اقدام نمایند.

برنامه مهاجرتی مشاغل مهارتی و فنی فدرال کانادا (FSTP):

در این برنامه مشاغل خاص همانند آشپز، قصاب و نانوا که در ۵ سال گذشته حداقل ۲ سال سابقه کار داشته باشند، می توانند با کسب امتیازات مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند.

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی به عنوان یکی از پرطرفدار ترین روش های مهاجرت به کانادا شناخته می شود. افراد به واسطه سوابق تحصیلی شان قادر خواهند بود برای مراکز آموزشی کانادا اقدام نمایند. این روش به عنوان مسیری مطمئن برای ورود به کشور کانادا به شمار می رود. دانشجویان با تحصیل در کشور کانادا، از فرصت های بیشماری کاری و پس از آن اقامتی برخوردار می باشند.

ویزای تحصیلی

جذابیت ویزای تحصیلی کانادا، تحصیل در مراکز آموزشی برتر جهان به همراه زندگی در یکی از برترین کشورهای دنیا می باشد. دانشجویان متاهل می توانند با همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود، همزمان وارد این کشور شوند. لازم بذکر است که همسر فرد دانشجو اجازه کار تمام وقت در کشور کانادا را دارا می باشد و بخش اعظمی از هزینه های خود را پوشش دهند. هم چنین در زمینه ی ویزای تحصیلی کانادا اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی تر هستید می توانید به مقاله ای با همین عنوان در سایت ما مراجعه کنید.

برنامه کارآفرینی

افراد به واسطه کارآفرینی می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. در این روش افراد در صورت احراز شرایط مورد نیاز از شانس بالایی برای دریافت ویزا برخوردار می باشند. ویزای کارآفرینی فرصتی را به دارندگان و صاحبان مشاغل می دهد تا با توجه به سابق مدیریت خود، کسب و کارشان را در کشور کانادا رونق دهند.

در این روش صاحبان کسب و کار در صورت کسب امتیازات لازم، متناسب با ایالت انتخابی، در ابتدای کار یک ویزای ۶ ماهه کانادا را دریافت می نمایند. پس از ورود به کشور کانادا و بررسی شرایط موجود، شروع به افتتاح کسب و کار مورد نظر می گیرند. در این روش مهاجرت به کانادا، همسر و فرزندان زیر ۱۹ سال حق همراهی را دارند.

برنامه خود اشتغالی

دولت کانادا بیست و یک رده شغلی را اعلام کرده است که افراد در صورت سابقه کار در این زمینه های عنوان شده قادر خواهند بود از این روش برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. سیستم امتیاز بندی خود اشتغالی از تجربه کاری، تحصیلات، مدرک زبان، سن و تطبیق پذیری تشکیل شده است. افراد در صورت کسب ۳۵ امتیاز می توانند برای مهاجرت به کانادا از روش خود اشتغالی اقدام نمایند.

از برترین مزایای برنامه خود اشتغالی می توان به این موضوع اشاره کرد که کسب امتیاز ۳۵ برای واجد شرایط شدن، قابل دسترس می باشد. لازم به ذکر است که بازه های زمانی برای اقدام از این روش بین ۲۱ تا ۳۰ ماه تخمین زده می شود.

 برنامه استارت آپ

استارت آپ به آن دسته از علاقه مندان مهاجرت به کانادا پیشنهاد می شود که سرمایه مورد نیاز برای سایر روش های ورود به کانادا را در اختیار ندارند. در این روش، نیازی به هیچ گونه سرمایه نمی باشد و سرمایه گذاران مقیم کانادا با توجه به ایده افراد، سرمایه مورد نیاز را در اختیارشان قرار می دهند.

استار آپ روشی جدید برای مهاجرت به کانادا می باشد که از ایده های نو و خلاق حمایت می کند. از همین رو افراد در صورت ثبت اختراع و یا ایده خلاقانه ای در سطح جهانی می توانند برای این روش مهاجرتی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که توانمندی و صلاحیت افراد می بایست توسط دولت کانادا اثبات گردد.

روش ازدواج

راحت ترین روش برای مهاجرت به کانادا، ازدواج با یک شهروند کانادایی می باشد. در این روش هیچ گونه محدودیتی برای افراد در نظر گرفته نشده است. علاقه مندان مهاجرت به کانادا در صورت اثبات صحت ازدواج با یک فرد کانادایی می توانند در مدت زمان کمتر از یک سال وارد این کشور شوند.

روش ازدواج

از شروط این روش می توان به ارائه اسناد ازدواج و نامه های مالی فرد مقیم کشور کانادا اشاره کرد. لازم به ذکر است که فرد مقیم کانادا می بایست هزینهه ای یک سال زندگی همسر خود را در حساب بانکی در کشور کانادا ارائه دهد.

مهاجرت به ایالت های آتلانتیک (AIP)

در برنامه مهاجرتی ایالت های آتلانتیک که با همکاری ایالت های نیوبرانزویک، پرنس ادوارد، نوااسکوشیا و نیوفاندلند و لابرادور صورت می گیرد، افراد در صورت دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما قادر خواهند بود برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. مهم ترین فاکتور برای دریافت مجوز ورود به کانادا دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این ۴ ایالت می باشد.

در برنامه مهاجرتی ایالت های آتلانتیک هیچ گونه امتیازبندی وجود ندارد و افراد متناسب با مهارت های خود می توانند برای این روش اقدام نمایند. بازه های پردازش پرونده های ارسالی به طور متوسط ۶ ماه تخمین زده می شود. در صورت ارائه مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سابقه کار، شانس افراد برای مهاجرت به کانادا بیشتر می شود.

بهترین روش برای مهاجرت به کانادا کدومه؟

بهترین روش متناسب با شرایط افراد تعیین می گردد و به صورت کلی نمی توان یک روش را به عنوان بهترین روش مهاجرت به کانادا برای همه افراد انتخاب کرد. به طور مثال، مهاجرت به کانادا از روش ازدواج راهی بسیار آسان و بدون هزینه می باشد، ولی این امکان برای افرادی میسر است که قصد ازدواج با یک شهروند کانادایی را دارند. در جدول زیر روش های مهاجرت به کانادا و توصیه های موسسه آریاناپارس متناسب با روش انتخابی آمده شده است.

روش مهاجرتی توضیحات
ویزای توریستی برای آن دسته از افرادی که فقط قصد مسافرت به کشور کانادا را دارند، توصیه می شود.
ویزای کار در صورت کسب امتیازات مورد نیاز به عنوان بهترین روش مهاجرت به کانادا به حساب می آید.
ویزای تحصیلی یک راه مطمئن و زود بازه
کارآفرینی بهترین روش برای صاحبان مشاغل و سرمایه گذاران
خود اشتغالی در صورت سابقه کار در حرفه های عنوان شده، یکی از برترین روش های مهاجرت به کانادا می باشد.
استارت آپ بهترین روش برای افرادی که ایده خلاقانه دارند و سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار در کانادا را ندارند.
ازدواج راحتترین و بهترین روش
برنامه مهاجرت آتلانتیک بهترین روش برای افرادی که دعوت نامه کاری از کارفرما دارند.

چه چالش های برای مهاجرت به کانادا پیشه رو دارید؟

در حال حاضر کشور کانادا به عنوان کشوری ایده آل برای مهاجرت و مهاجران شناخته می شود. همه افراد با توجه به قوانین بسیار مناسب این کشور، به دنبال راهی برای ورود به کانادا می باشند. در هر صورت هر گونه اقدام مهاجرتی با چالش هایی همراه است و مهاجرت به کانادا هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. در ادامه به سه چالش اساسی مهاجرت به کانادا اشاره می شود.

امکان تغییر قوانین

امکان تغییر قوانین در کشور کانادا در سال های پیشین بسیار مشاهده شده است و بیشتر روش های مهاجرتی علی الخصوص مهاجرت از سیستم های کاری کبک، دستخوش تغییرات بسیاری شده بود.

امکان تغییر قوانین

بسیاری از پرونده ها پس از مدت زمان انتظار ۲ الی ۳ سال مختومه شدند. این تغییر قوانین در پرونده هایی که پروسه آنان بالای یک سال است، امکان به وقوع پیوستن دارد.

افزایش امتیازات مورد نیاز

یکی از مهم ترین چالش های پیش روی افراد برای مهاجرت به کانادا مبحث تغیر امتیازات است. در تمامی روش های کاری کانادا، افراد با فاکتورهایی همچون سن، تحصیلات، مدرک زبان و مدرک تحصیلی می بایست امتیاز مورد نیاز برنامه انتخابی را کسب نمایند. این امتیازات در هر بازه زمانی ۱۵ روز برای برنامه های اکسپرس اینتری قابل تغییر است، فلذا توصیه می شود که در صورت انتخاب چنین روش هایی، امتیاز بیشتری از حداقل مورد نیاز را کسب نمایید. در این صورت شانس افراد افزایش می یابد.

امکان رد درخواست از جانب سفارت

این موضوع در خصوص ویزاهای توریستی و تحصیلی بیشتر اتفاق می افتد. متقاضیان این دو ویزا در صورت آماده سازی همه مدارک و آپلود و مراجعه به سفارت برای انجام بیومتریک، می بایست بازه زمانی ۴ تا ۶ هفته ای را برای جواب سفارت در نظر بگیرند. در روش های توریستی و تحصیلی امکان ریجکتی وجود دارد. لازم به ذکر است که حتی در صورت این اتفاق می توان با بهبود مدارک به صورت مجدد برای ویزاهای عنوان شده اقدام نمود.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

در گام نخست، افراد می بایست متناسب با شرایط و خواسته های خود، یک روش منتخب را برای مهاجرت به کانادا برگزینند. این انتخاب روش به عنوان اصلی ترین و مهم ترین اقدام به حساب می آید. زیرا در صورت انتخاب اشتباه، شانس خود را برای اقدام دیگر کاهش می دهند.

با توجه به این مسئله که مهاجرت یکی از اساسی ترین تصمیم های زندگی یک فرد به حساب می آید، توصیه مشاورین آریاناپارس به متقاضیان علاقه مند مهاجرت به کانادا، کسب دانش کامل از تمامی راه های مهاجرتی است. این کسب دانش هم از طریق سایت CIC و هم از طریق مشاوره با افراد متخصص صورت می گیرد.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

پس از انتخاب یک روش صحیح، آماده سازی مدارک در اولویت امور قرار می گیرد. در بیشتر روش های مهاجرت به کانادا، فاکتورهایی همچون مدرک زبان، سطح تحصیلات و سابقه کار حائز اهمیت می باشد. متقاضیان متناسب با روش انتخابی می بایست مدارک مورد نیاز را فراهم آورند. به طور مثال برای پروسه های مهاجرتی ارائه نمره مناسب در آزمون آیلتس، امتیاز آور می باشد. از همین رو آمادگی و شرکت در آزمون آیلتس یکی از مهم ترین اقدامات افراد برای مهاجرت به کانادا می باشد.

پس از فرآیند آماده سازی مدارک از جانب فرد متقاضی، متناسب با روش انتخابی می بایست برای پر کردن فرم های سفارت و انجام امور بیومتریک به سفارت مراجعه نماید. این بخش به عنوان آسان ترین مرحله اقدام برای مهاجرت به کانادا به حساب می آید، زیرا در بیشتر روش های مهاجرتی، این مرحله به معنای قبولی پرونده می باشد.

اصلا انتخاب کشور برای سفارت تاثیری در دریافت ویزا داره؟

با توجه به عدم حضور سفارت کانادا در ایران، افراد برای دریافت ویزا و مهاجرت به کانادا می بایست برای مراجعه به سفارت به کشورهای اطراف مراجعه نمایند. در حال حاضر، کشورهای ترکیه، آذربایجان، امارات و ارمنستان، این امکان را به متقاضیان ایرانی می دهند تا پس از اتمام پروسه آپلود مدارک، یکی از کشورهای عنوان شده را برای مراجعه به سفارت انتخاب نمایند.

مراجعه به سفارت به منظور انجام امور بیومتریک (انگشت نگاری) می باشد و هیچ گونه مصاحبه ای با متقاضیان مهاجرت به کانادا صورت نمی گیرد. از همین رو انتخاب کشور مورد نظر برای مراجعه به سفارت اهمیت چندانی در افزایش شانس کسب ویزا ندارد. این انتخاب با توجه به علاقه مندی متقاضیان صورت می گیرد و هیچ گونه محدودیتی در آن وجود ندارد.

اصلا مهاجرت به کانادا بدون وکیل امکان پذیره؟

به صورت کلی مهاجرت به کانادا بدون بهره گیری از وکیل امکان پذیر می باشد. افرد با توجه به دانش خود و اطلاعات موجود در سایت های مرجع می توانند اقدامات خود را صورت دهند. در پروسه های خود اشتغالی، کارآفرینی و استارت آپ، با توجه به حساسیت های موجود در پرونده و ارائه طرح توجیهی و اقتصادی، حضور یک وکیل مهاجرتی تاثیر بسزایی در قبولی پرونده دارد.

در سایر روش های مهاجرتی از جمله ویزای تحصیلی و کاری، متقاضیان به واسطه دانش خود و تجارب می توانند برای آن اقدام نمایند. وکیل های مهاجرتی در صورت بروز مشکلات موجود در پرونده و یا اعتراضات به سفارت برای پیگیری پرونده وارد این پروسه مهاجرتی می شوند.

اخذ نمایندگی از بسیاری مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار برند آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد، بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد