مهاجرت پزشکان به آلمان

 

مهاجرت پزشکان به آلمان در سال های اخیر داوطلبان زیادی از کشور های مختلف دنیا به خصوص کشور های در حال توسعه داشته است. امروزه مهاجرت به کشور های توسعه یافته و پیشرفته مورد توجه اقشار مختلف این جوامع قرار گرفته و افراد مختلف از صنوف و مشاغل گوناگون همه به دنبال حضور در این کشور ها و تجربه زندگی بهتر هستند.

بر همین اساس راه های مهاجرتی مختلفی در کشور های درجه یک دنیا تعریف شده تا هر شخصی بر اساس شرایط و ویژگی های خود از آن مسیر اقدام نماید. شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان نیز این روز ها بسیار مورد پرسش قرار گرفته و این عزیزان به دنبال آگاهی از آخرین اطلاعات این حوزه هستند. از آن جهت که در بسیاری از کشور های در حال توسعه با وجود تلاش، هزینه و سال های زمانی که افراد صرف اخذ مدرک پزشکی می کنند، متاسفانه از رفاه شغلی مناسبی برخوردار نیستند.

به همین دلیل بسیاری از این عزیزان هدف مهاجرت به کشور های پیشرفته دنیا از جمله آلمان را برای خود و خانواده انتخاب می کنند. کشور آلمان به عنوان یکی از بهترین گزینه های مهاجرت پزشکان به کشور های اروپایی به شمار می رود. دلیل این امر تایید شدن مدارک تحصیلی این افراد و ضوابط نسبتا آسان اخذ پذیرش تحصیلی به منظور ورود به دوره های تخصص پزشکی در این کشور می باشد.

کشور آلمان به علت عدم وجود تعداد کافی پزشک و کادر پزشکی متخصص به ویژه در شهر های کوچک و مناطق کمتر توسعه یافته، به شدت به دنبال نیروی پزشک برای تامین نیاز خود می باشد. در نتیجه این موضوع می تواند فرصت بسیار مطلوبی جهت حضور، اشتغال، کسب درآمد و اخذ اقامت این کشور برای پزشکان سایر کشور ها از جمله ایران محسوب شود.

البته مانند اغلب کشور های دنیا، مهاجرت پزشکان به آلمان نیز به دلیل حساسیت ویژه ای که روی رشته های علوم پزشکی وجود دارد، با دشواری ها و چالش هایی همراه خواهد بود. چرا که این رشته ها مستقیما با سلامتی و جان شهروندان این کشور ها سر و کار دارند. روش ها متفاوتی به منظور مهاجرت به آلمان تعریف شده که پزشکان محترم نیز می توانند با توجه به شرایط و ویژگی های خود، یکی از این روش ها را برای حضور در این کشور انتخاب کنند.

متداول ترین روش های مهاجرت و کسب اقامت آلمان مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. مهاجرت پزشکان به آلمان نیز با توجه به شرایط هر شخص بر اساس یکی از این روش ها می تواند انجام گیرد که در ادامه به آن ها می پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

روش های مهاجرت پزشکان

روش های مهاجرت پزشکان به آلمان کدامند؟

همان طور که اشاره شد روش های متفاوتی برای مهاجرت پزشکان به آلمان وجود دارد که هر متقاضی بر اساس شرایط و ویژگی های خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند. روش های موجود برای این رسیدن به این هدف تقریبا همان روش های دریافت اقامت آلمان می باشد.

مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کار آفرینی و مهاجرت از طریق ازدواج اصلی ترین راه های مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور به شمار می رود. هر کدام از این روش ها ویژگی ها، مراحل، قوانین و مقررات و شرایط مخصوص به خود را داشته که متقاضیان بایستی نسبت به آن ها، آگاهی لازم را داشته باشند.

همه افرادی که به دنبال حضور در این کشور هستند، با توجه به ضوابط و مدارک لازم برای هر روش و ویژگی های شخصی و خانوادگی خود امکان انتخاب یکی از آن ها را خواهند داشت. مهاجرت پزشکان به آلمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هر کدام از متقاضیان شانس انتخاب یکی از روش های مهاجرت به این کشور را خواهند داشت.

از بین روش های مهاجرت پزشکان به آلمان مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی متداول تر بوده و متقاضیانی بیشتری دارد. چرا که به طور کلی روش مهاجرت کاری به خصوص از نظر هزینه ها، به عنوان بهترین روش مهاجرتی شناخته می شود. در این روش نه تنها نیازی به هزینه های زیاد از سوی متقاضی نبوده بلکه مهاجرت کاری منجر به اخذ درآمد نیز می گردد.

اما می توان یافتن شغل در کشور های خوب و درجه یک دنیا را نیز بسیار سخت و مشکل دانست که در ادامه به آن می پردازیم. روش مرسوم دیگر مهاجرت تحصیلی می باشد که می توان آن را به عنوان ساده ترین و شدنی ترین مسیرهای مهاجرت پزشکان به آلمان دانست. مشخص است که هر کدام از این روش ها برای گروهی از متقاضیان مناسب بوده و هر فرد می تواند گزینه مورد نظر خود را انتخاب نماید. در ادامه به بررسی مختصر هر کدام از این روش ها می پردازیم.

مهاجرت پزشکان  از روش مهاجرت کاری

مهاجرت پزشکان به آلمان از روش مهاجرت کاری

همان طور که اشاره شد روش مهاجرت کاری را می توان مطلوب ترین گزینه مهاجرت پزشکان به آلمان دانست. با توجه به اینکه آلمان یکی از صنعتی ترین کشور های اروپا و دنیا بوده و مشاغل فراوانی در این حوزه وجود دارند، بسیاری از شهروندان آلمانی در اولین فرصت وارد این مشاغل شده و در نتیجه در این کشور فرصت های بسیار خوبی برای مهاجرت پزشکان وجود دارد.

به ویژه در مناطق کم برخوردار و کم جمعیت کمبود نیروی پزشک متخصص به شدت احساس می شود. در نتیجه در صورتی که بتوان از این روش وارد آلمان شد، علاوه بر تجربه زندگی در یکی از بهترین کشور های دنیا و اروپا، مهاجرت پزشکان به آلمان امکان کسب درآمد بسیار خوب را نیز برای این عزیزان به همراه خواهد داشت.

چرا که نظام اقتصادی آلمان یک نظام اقتصادی قوی، پویا، دارای ثبات و رو به رشد بوده و این کشور یکی از ثروتمندترین کشورها دنیا به شمار می رود. از سوی دیگر سیستم بهداشتی و نظام سلامتی رایگان این کشور برای شهروندان خود در دنیا بسیار مشهور می باشد.

اما به منظور مهاجرت کاری به آلمان متقاضی بایستی پیشنهاد شغلی یا Job Offer از یک کارفرمای رسمی در این کشور داشته باشد. در این صورت می تواند برای دریافت مجوز پزشکی موقت در آلمان یا همان Berufserlaubnis اقدام نموده و فعالیت پزشکی خود در این کشور را آغاز نماید. البته باید در کنار این موضوع حتما برای برای اخذ Approbation اقدام کرده که در قسمت پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان به تفصیل شرح داده خواهد شد.

مهاجرت پزشکان از روش مهاجرت تحصیلی

مهاجرت پزشکان به آلمان از روش مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی همواره و در همه اقشار به عنوان یکی از راحت ترین روش های مهاجرتی شناخته شده است. به خصوص برای کشور های در حال توسعه ای همچون ایران به واسطه مسائل مختلفی از جمله تحریم ها و سخت بودن یافتن شغل در کشور های پیشرفته، می توان این روش را برترین روش مهاجرتی دانست.

مهاجرت پزشکان به آلمان از روش مهاجرت تحصیلی نیز علاوه بر این که ساده تر انجام خواهد پذیرفت، برای آن ها مزایای متعددی را نیز به دنبال خواهد داشت. دانشگاه های آلمان جزو برترین دانشگاه های دنیا محسوب شده که تعداد زیادی از آن ها رنکینگ بسیار خوبی در بین همه دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده اند.

مهاجرت پزشکان به آلمان از روش تحصیلی علاوه بر تحصیل در دانشگاه های این کشور با پیشرفته ترین امکانات و تجهیزات و بهترین اساتید که سطح دانش و مهارت افراد را بالا می برد، فرصت های متعددی به منظور یافتن شغل در این کشور و دیگر کشور های خوب و درجه یک دنیا نصیب آنان می کند.

البته روش مهاجرت تحصیلی در آلمان برای افرادی که پس از مقطع متوسطه به دنبال تحصیل پزشکی در این کشور هستند، با آن دسته از متقاضیانی که مدرک پزشکی را در کشور خود دریافت کرده اند متفاوت می باشد. برای آگاهی بیشتر متقاضیان می توانند به مطلب تحصیل پزشکی در آلمان مراجعه نمایند. برای تحصیل تخصص پزشکی و انجام فعالیت پزشکی همزمان با تحصیل نیز بایستی ابتدا پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان طی شده که در ادامه مطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان چگونه است؟

همان طور که اشاره شد، در میان روش های مهاجرت پزشکان به آلمان، روش های مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری مرسوم ترین و سهل الوصول ترین روش ها بوده و بیشتر مورد انتخاب این عزیزان قرار می گیرد. اما همان طور که اشاره شد برای این منظور متقاضیان بایستی مراحلی را پشت سر گذارده که اولین و مهم ترین آن تایید مدرک تحصیلی افراد می باشد.

اما پروسه معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان چگونه است؟ این سوالی است که همواره پزشکان متقاضی مهاجرت به این کشور به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. به منظور انجام هر گونه فعالیت پزشکی در آلمان، متقاضیان بایستی مدرک Approbation را دریافت کنند. این مدرک به نوعی گواهی یا مجوز فعالیت های پزشکی اعم از تحصیل تخصص یا طبابت برای افرادی است که موفق به دریافت آن شده اند.

نکته قابل توجه این که آن دسته از متقاضیانی که در کشور های اروپایی، کانادا، استرالیا، آمریکا، ژاپن، آفریقای جنوبی و اسرائیل فارغ التحصیل شده و مدرک پزشکی خود را از دانشگاه های مورد تایید آلمان در این کشور ها اخذ نموده باشند، پروسه اخذ مدرک Approbation برای آن ها راحت تر می باشد.

برای ثبت تقاضای اخذ مدرک ذکر شده به منظور مهاجرت پزشکان به آلمان، متقاضی بایستی ابتدا مدارکی مانند کپی گذرنامه، مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی، مدرک تحصیلی و سوابق کاری یا رزومه خود را به یکی از دفاتر دولتی مستقر در ایالت های 16 گانه آلمان تحویل دهد.

واضح است که تسلط به زبان رسمی هر کشوری به منظور کار و فعالیت در آن کشور بسیار حائز اهمیت می باشد و این موضوع در مورد مهاجرت پزشکان به آلمان و سایر کشور ها، اهمیت دو چندانی پیدا می کند. زیرا فعالان حوزه پزشکی مستقیما با بیمار ها که عموما شهروندان این کشور هستند، ارتباط مستقیم و چهره به چهره دارند.

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان و دریافت مدرک Approbation

مراحل معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان و دریافت مدرک Approbation با یادگیری زبان آلمانی در یک سطح قابل قبول (حداقل B2) آغاز می گردد. البته متقاضیان مهاجرت پزشکان به آلمان بایستی این موضوع را در ایالت مورد نظر خود بررسی نمایند چرا که در برخی ایالت های آلمان، حداقل مدرک مورد نیاز مدرک C1 زبان آلمانی می باشد.

پس از این مرحله متقاضیان بایستی بر اساس ایالت مورد نظر خود در یکی از آزمون های انجمن پزشکان این کشور شرکت نموده و حد نصاب قبولی را کسب نمایند. این آزمون ها به شرح زیر می باشند:

  • آزمون Fachsprachprüfung که شناخته شده تر بوده و هدف اصلی آن سنجش توانایی متقاضی در استفاده از اصطلاحات و لغات پزشکی و همچنین میزان تسلط وی به زبان آلمانی در فضای بیمارستان یا کلینیک می باشد. این آزمون به صورت شفاهی برگزار شده و عموما به وسیله نماینده دفاتر دولتی آلمان و یک مشاور پزشکی برگزار می شود.
  • آزمون Patientenkommunikationstest که معیاری برای سنجش توانمندی متقاضیان مهاجرت پزشکان به آلمان در ایجاد ارتباط موثر با بیماران می باشد. مشخص است که تسلط افراد به زبان آلمانی از مهم ترین فاکتورهای موثر بر دستیابی به موفقیت در این آزمون ها می باشد.

بعد از قبولی در یکی از این آزمون ها و تحویل مدارک گفته شده، پرونده تقاضای فرد به منظور اخذ مدرک Approbation مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورتی که نتیجه آزمون متقاضی راضی کننده بوده و سطح او برای فعالیت مناسب تشخیص داده شود، بالافاصله مدرک Approbation را اخذ می کند.

آن دسته متقاضیانی که حد نصاب های لازم را کسب نکرده باشند، بایستی در یک دوره و آزمون معادل سازی دیگر در این کشور با نام Kenntnisstandprüfung یا Gleichwertigkeitsprüfung مورد سنجش قرار گیرند. به منظور مهاجرت پزشکان به آلمان، در این آزمون علم متقاضیان در زمینه های مختلف جراحی تخصصی، فارماکولوژی، پزشکی عمومی، پزشکی اورژانس و یک رشته تخصصی (بر اساس نیاز هر ایالت) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان

مدارک مورد نیاز به منظور معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان

یکی دیگر از نکاتی که به منظور مهاجرت پزشکان به آلمان بایستی مد نظر قرار گرفته و نسبت به فراهم نمودن آن ها اقدام شود، مدارک مورد نیاز برای این موضوع می باشد. البته همان طور که اشاره شد بر اساس نوع روش مهاجرتی انتخاب شده، مدارک مورد نیاز نیز متفاوت خواهد بود.

مدارکی که در همه این روش ها مشترک بوده، مدارک هویتی و شناسایی متقاضی از قبیل گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی به همراه گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت پزشکی می باشد.سایر مدارک به عنوان نمونه در روش مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری، مدارکی همچون سوابق کارآفرینی و مدیریت اقتصادی، تمکن مالی مورد نظر و ارائه طرح توجیهی اقتصادی می باشد.

در روش مهاجرت از طریق ازدواج نیز مدارکی همچون گواهی تجرد قطعی متقاضی، مدارک اثبات ارتباط زوجین به منظور ازدواج و مدارک ثبت رسمی ازدواج از مهم ترین ها می باشد. اما به منظور مهاجرت پزشکان به آلمان از روش های تحصیلی و کاری همان طور که اشاره شد، در مرحله اول بایستی مدرک تحصیلی متقاضیان معادل سازی گردد.

مدارک مورد نیاز به منظور معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان بر اساس هدف یعنی مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی اندکی تفاوت داشته اما اغلب آن ها یکسان می باشد. لازم به ذکر است که در همه روش ها، مدارک لازم بایستی به زبان آلمانی ترجمه رسمی شده و در اختیار سفارت آلمان یا سازمان های مربوطه قرار گیرد. مدارک مورد نیاز به منظور معادل سازی مدارک پزشکی در آلمان در ادامه قابل مشاهده می باشد:

  • مدارک مقاطع قبلی تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • کارت عضویت پزشکان
  • سوابق کاری یا همان رزومه کامل متقاضی
  • پروانه دائمی پزشک در صورت وجود
  • پروانه مطب
  • گواهی تاییدیه مدارک از بیمارستان یا دانشگاه
  • مدرک گواهی عدم سوء پیشینه از نظام پزشکی
  • ساوبق کاری در کلینیک ها یا بیمارستان ها
  • مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی با ترجمه رسمی
  • کپی صفحه اول گذرنامه
  • گواهی سلامت روحی و جسمی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه 6 عدد عکس مناسب
مشکلات مهاجرت پزشکان

مشکلات مهاجرت پزشکان به آلمان

در کنار مزایا و نکات مثبتی که هر کدام از روش های مهاجرت پزشکان به آلمان در نهایت برای آن ها به همراه داشته و پیش از این به آن اشاره شد، قطعا طی این مسیر چالش ها و مشکلاتی نیز به همراه خواهد داشت. در نظر گرفتن مشکلات مهاجرت پزشکان به آلمان در کنار مزایای آن و آگاهی و اشراف کامل نسبت جنبه های مختلف این موضوع قطعا کمتر این عزیزان را دچار چالش خواهد کرد.

علاوه بر این با توجه به این که قوانین مهاجرتی همواره در حال تغییر بوده توصیه می شود متقاضیان برای جلوگیری از اتلاف زمان و سرمایه خود، نسبت به آخرین تغییرات صورت گرفته مطلع شوند.

یکی از مهم ترین مشکلات مهاجرت پزشکان به این کشور آموختن زبان آلمانی می باشد. به طور کلی یادگیری زبان آلمانی به خودی خود مشکل بوده به ویژه اخذ مدرک زبان آلمانی در سطوح B2 و C1 دشواری های بیشتری را در مسیر متقاضیان قرار می دهد.

موضوع جالب توجه این که حتی با وجود دریافت مدرک زبان آلمانی، اگر متقاضی موفق به اخذ ویزا نگردد، مدرک اخذ شده به جز کشور اتریش در دیگر کشور های دنیا هیچ مزیتی برای وی به همراه نخواهد داشت. از سایر مشکلات مهاجرت پزشکان به آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دشوار بودن فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان
  • آسان نبودن اخذ مجوز فعالیت پزشکی و طولانی بودن فرآیند آن
  • عدم امکان تحصیل تخصص در رشته مورد نظر و دلخواه متقاضی (برای پزشکان بین المللی مجوز تحصیل تنها در بعضی از رشته های تخصصی از طرف وزارت بهداشت آلمان صادر شده است)
  • لزوم تلاش و کوشش فراوان برای رسیدن به اهداف مورد نظر
درآمد پزشکان

درآمد پزشکان در آلمان چقدره؟

یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت پزشکان به آلمان کسب حقوق و درآمد بیشتر برای ساختن زندگی و آینده بهتر می باشد. اما به راستی درآمد پزشکان در آلمان چقدر است؟ این سوالی است که به طور معمول در اولین گام های تصمیم گیری در این موضوع برای متقاضیان پیش می آید.

مانند سایر شغل ها و دیگر اقشار هر جامعه ای، میزان درآمد پزشکان در آلمان نیز به عوامل متعددی همچون مدرک تحصیلی، دانشگاه محل تحصیل، تخصص متقاضی، سوابق و تجربه شغلی، سطح کاری و سن بستگی خواهد داشت. همان طور که اشاره شد، یکی از دلایل مهاجرت پزشکان به آلمان، میزان درآمد نسبتا بالای این حرفه در مقایسه با اغلب کشور های در حال توسعه می باشد.

به صورتی که برای دستیار پزشک متوسط حقوق سالیانه ای که گزارش شده حدود 65 هزار یورو در سال و برای پزشکان متخصص حدود 80 هزار یورو در سال می باشد. اما پزشکان ارشد که در بیمارستان ها مشغول به خدمت هستند، به طور میانگین بین 250 تا 300 هزار یورو در سال نیز امکان کسب درآمد خواهند داشت.

همان طور که اشاره شد فاکتور مهمی که در میزان درآمد پزشکان در آلمان مانند سایر کشور ها بسیار تاثیر گذار است، نوع تخصص فرد می باشد. بر همین اساس در جدول زیر متوسط حقوق سالیانه برخی از تخصص های پزشکی در آلمان قابل مشاهده می باشد.

ردیف نوع تخصص پزشکی میزان تقریبی در آمد سالیانه در کشور آلمان
1 متخصص آسیب شناسی 206 هزار یورو در سال
2 متخصص رادیولوژی 257 هزار یورو در سال
3 متخصص قلب 230 هزار یورو در سال
4 متخصص مغز و اعصاب 175 هزار یورو در سال
5 متخصص اطفال و کودکان 150 هزار یورو در سال
6 متخصص دندانپزشکی 105 هزار یورو در سال
پزشکان مهاجرت به آلمان

پزشکان برای مهاجرت به آلمان از کجا باید شروع کنند؟

فرآیند مهاجرت پزشکان به آلمان یک مسیر چند مرحله ای و گام به گام بوده که این موضوع نیز با توجه به روش مهاجرتی انتخاب شده توسط هر متقاضی متفاوت خواهد بود. اما نقطه شروع و مهمی که در همه روش ها بایستی آن را در نظر گرفت آموزش زبان آلمانی می باشد.

شاید در همه روش ها سطح مورد نیاز زبان آلمانی یکسان نبوده و در مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی، سطح بالاتری از زبان آلمانی به همراه ارائه مدرک آن نیاز باشد، اما به طور کلی آموختن زبان آلمانی جزو اولین مراحلی است که پزشکان برای مهاجرت به آلمان باید از آن جا شروع کنند. مراحل بعدی با توجه به هر کدام از مسیر های مهاجرت پزشکان به آلمان متفاوت می باشد.

در روش مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج، یافتن گزینه مناسب را می توان مهم ترین مرحله بعدی دانست. پس از آن انجام ازدواج به صورت رسمی و فراهم نمودن و ارائه مدارک لازم به ارائه مهاجرت آلمان گام های بعدی می باشد.

در روش مهاجرت به آلمان از طرق سرمایه گذاری، ارائه طرح توجیهی اقتصادی مناسب مرحله مهم بعد از آموختن زبان آلمانی خواهد بود. پس از آن انتقال سرمایه مورد نیاز، اجرای طرح، ایجاد شغل تمام وقت برای شهروندان آلمانی و در نهایت مدیریت طرح تا ایجاد سود پایدار را می توان مهم ترین مراحل این روش دانست.

در نهایت به منظور مهاجرت پزشکان به آلمان از روش های مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری پس از آموختن زبان آلمانی و ارائه حداقل مدرک B2 یا C1 آن، انجام فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی متقاضی، مهم ترین مرحله خواهد بود.

در روش تحصیلی در کنار این فرآیند جمع آوری رزومه مناسب، ارتباط با اساتید مرتبط و مطرح و درخواست جهت پذیرش تحصیلی جزو اموری است که بایستی انجام پذیرد. در مهاجرت کاری قبل از معادل سازی مدرک تحصیلی، متقاضی می تواند به یافتن پیشنهاد شغلی پرداخته و با مجوز موقت فعالیت های پزشکی خود را آغاز نماید. در نهایت مشاهده می شود که مسیر هر فرد با توجه به انتخاب روش مناسب خود متفاوت خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به خارج از کشور از طریق ویزای کار، سرمایه گذاری و ویزای تحصیلی می توانید با کارشناسان موسسه آریاناپارس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد