ویزای تحصیلی ایتالیا

italian student visa

کلیه شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند برای تحصیل در ایتالیا به ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز خواهند داشت. تحصیل در ایتالیا مزایای بی شماری را برای دانشجویان بین المللی در پی خواهد داشت.

بدون شک یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در دانشگاه های ایتالیا علاوه بر امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا و استفاده از بهترین امکانات آموزشی، هزینه های بسیار ناچیز تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. در ادامه این مطلب با شرایط و قوانین اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بیشتر آشنا خواهیم شد.

من چطور می تونم ویزای تحصیلی ایتالیا را بگیرم؟

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا متقاضیان می بایست مراحل مشخصی را طی نموده و مدارک مورد نیاز را ارئه نمایند. اولین قدم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر ایتالیا خواهد بود.

ویزای تحصیلی ایتالیا

در صورتیکه هنوز موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا نشده اید و یا اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده اید، از شما عزیزان دعوت می نماییم جهت کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا مطلب پذیرش تحصیلی ایتالیا را مطالعه فرمایید.

با فرض اینکه پذیرش داشته باشم، گرفتن ویزای تحصیلی ایتالیا چه مراحلی داره؟

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا افراد می توانند پروسه دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را آغاز نمایند. دانشجویان بین المللی در ابتدا می بایست درخواست اخذ ویزای تحصیلی را به صورت آنلاین به سفارت ایتالیا ارائه نمایند و سپس با جمع آوری مدارک مورد نیاز و زمانبندی دقیق کلیه مراحل پروسه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را با موفقیت به پایان رسانند. به طور کلی پروسه اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را می توان به 3 مرحله اصلی تقسیم نمود، که به شرح ذیل می باشند.

مرحله اول، پر کردن فرم در خواست

متقاضیان تحصیل در ایتالیا می بایست با مراجعه به وب سایت رسمی سفارت ایتالیا فرم های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را تکمیل نمایند. سپس افراد با پرداخت هزینه مربوطه می توانند وقت سفارت را اخذ نمایند.لازم به ذکر است وقت تعین شده از سوی سفارت ایتالیا به هیچ عنوان قابل تغیر نخواهد بود. از این رو توصیه می گردد قبل از اقدام نهایی مدارم مورد نیاز را تهیه فرمایید.

مرحله دوم جمع آوری مدارک مورد نیاز

برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا افراد بسته به مقطع و رشته تحصیل مورد نظر مدارک مختلفی را باید ارائه دهند. معمولاً مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را می توان به 2 بخش تقسیم نمود. بخش اول مدارک اصلی اخذ ویزای می باشد و بخش دوم مدارکی که شانس افراد را برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا افزایش می دهد.

بخش اول مدارک اصلی

عنوان مدرک توضیحات
پاسپورت معتبر اصل و کپی
شناسنامه (افراد متاهل شناسنامه همسر) اصل و کپی
نامه پذیرش از دانشگاه های ایتالیا دانشگاه های معتبر
تمکن مالی مورد نیاز به نام فرد متقاضی با اسپانسر وی
عکس پاسپورتی زمینه سفید (3.5 *4.5)

بخش دوم، مدارک تکمیلی برای افزایش شانس ویزا

به جرات می توان گفت اهمیت این دسته از مدارک به هیچ وجه کمتر از مدارک اصلی نخواهد بود. در واقع این مدارک نشانگر هدف اصلی افراد از تحصیل در ایتالیا خواهد بود. از این رو موفقیت یا عدم موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به کیفیت مدارک تکمیلی ارائه شده از سوی متقاضیان بستگی دارد. به طور کلی این مدارک به شرح ذیل می باشند.

  • Study plan(برنامه تحصیلی)

Study planتاثیر بسیار زیادی در تصمیم افیسر پرونده جهت صدور ویزای تحصیلی ایتالیا خواهد داشت. در واقع منقاضیان تحصیل در ایتالیا با ارائه این مدرک علاوه بر برنامه تحصیل خود می بایست توضیحات کاملی را در ارتباط با موارد ذیل ارائه نمایند.

  1. اهداف تحصیل
  2. دلایل انتخاب دانشگاه مورد نظر
  3. دلایل انتخاب رشته تحصیلی
  4. دلایل انتخاب ایتالیا
  5. برنامه فرد پس از اتمام دوره تحصیلی
  6. برنامه پشتیبانی مالی هزینه های دوره تحصیلی

مجموعه آریاناپارس به شما توصیه می کند حتما این نامه را با مشورت افراد با تجربه در زمینه ویزای تحصیلی کانادا تنظیم نمایید.

  • نامه کاری(و سابقه بیمه در صورت ممکن)

این نامه به منظور نشان دادن وضعیت اشتغال کنونی شخص متقاضی ارائه میگردد.در این نامه حتما باید موارد ذیل درج گردد:

  1. عنوان کارفرما و اطلاعات کارفرما در نامه ای  امضا شده با سربرگ و مهر شرکت
  2. عنوان شغلی و مختصری از شرح وظایف
  3. مبلغ حقوق متقاضی
  4. اعلام آگاهی کارفرما از برنامه تحصیلی متقاضی (بر اساس استادی پلن)
  • قرار داد کاری

در صورتی که در استادی پلن متقاضی اعلام شده باشد که متقاضی قصد بازگشت به ایران را دارد، می بایست  پیشنهاد شغلی جدید(prospective job offer) و یا قرار داد شغلی که نشان میدهد فرد پس از بازگشت میتواند در موقعیت شغلی خود مشغول به فعالیت شود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد.

  • گردش حساب

اگر چه اداره مهاجرت در هیچ جایی به ارائه گردش حساب اشاره نکرده است ولی ارائه گردش حساب جهت اثبات در آمد و تمکن مالی یک قانون نانوشته در موفقیت ویزای ورود به بیشتر کشور های دنیا است. لازم به ذکر است گردش حساب مالی می بایست به صورت منطقی با شغل افراد و بدون هیچگونه ابهامی ارائه گردد.

(در این مورد نیز حتما از مشورت افراد خبره استفاده نمایید)

نکات مربوط به تکمیل مدارک در جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

نکته 1 : باید حتما این نکته را بدانید که به منظور صدور ویزا، اصل مدارک تحصیلی دانشجو نیاز خواهد بود. اگر حین تشکیل پرونده ویزا، مدرک شما موقت باشد، امکان دارد کنسولگری تا زمان صدور ویزا برای تحویل اصل مدارک تحصیلی به شما مهلت دهد.

نکته 2 : مدارک لازم به منظور اخذ روادید، امکان دارد بجز موارد پیش تر عنوان شده، مدارک دیگری نیز درخواست شود.

نکته 3 : آن دسته از متقاضیانی که مدرک تحصیلی مقطع پیشین خود را در کشور دیگری غیر از ایران اخذ کرده اند، بعد از اخذ نامه پذیرش، به منظور تشکیل پرونده ویزا در سفارت ایران می بایست در ابتدا مدرک تحصیلی پیشین خود را توسط کنسولگری ایتالیا در همان کشور مورد ارزشیابی قرار دهند تا قادر باشند در کشور دیگری نسبت به تشکیل پرونده ویزا اقدام نمایند.

مرحله سوم، مراجعه به سفارت

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در تهران را می توان مهم ترین مرحله در روند اعزام دانشجو به ایتالیا دانست. سفارت ایتالیا از لحاظ سهولتدر امر صدور ویزای تحصیلی از بهترین سفارت ها در ایران است. عدم سخت گیری در مرحله مصاحبه، رزرو وقت در نزدیک ترین تایم (یکماه بعد از اقدام به رزرو) و از همه مهمترین بلوکه نکردن پول برای صدور ویزای تحصیلی را می توان از مهمترین خصوصیات سفارت ایتالیا در ایران به حساب آورد.

Italian embassy

متقاضیان تحصیل در ایتالیا پس از دریافت وقت سفارت و جمع آوری مدارک مورد نیاز که پیش تر ذکر گردید، می بایست در زمان مشخص شده از سوی سفارت جهت ارائه مدارک و انجام مصاحبه حضوری به سفارت ایتالیا مراجعه نمایند. 

اقدام برای ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر هزینه داره؟

هزینه های اجرایی برای دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا شامل هزینه وقت سفارت، صدور ویزای بلند مدت و بیمه می شود. لازم به ذکر است که ترجمه مدارک هم مشمول هزینه های اجرایی می باشد. در همین راستا دانشجویان برای دریافت ویزا می بایست در ابتدای امر مدارک تحصیلی خود را ترجمه و پس از آن برای اخذ پذیرش به مرکز آموزشیمورد نظر و مراجعه به سفارت ارائه نمایند. به طور کلی هزینه های اجرایی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح ذیل می باشد.

عنوان هزینه هزینه (یورو)
هزینه وقت سفارت 50
هزینه صدور ویزای تحصیلی 76
بیمه دانشجویی 150 الی 170

چندتا سوال راجع به ویزای ایتالیا مونده

بدون شک متقاضیان اخذ ویزای ایتالیا در رابطه با قوانین و شرایط اخذ هریک از ویزاهای موجود سوالات متعددی را در ذهن خود دارند. در این بخش از مطلب به برخی از سوالات پرتکرار در راستای اخذ ویزای ایتالیا پاسخ خواهیم داد.

آیااخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

برخی از دانشگاه ها ممکن است بدون مدرک زبان به شما پذیرش بدهند، ولی بنا به دلایلی نظیر افزایش هزینه های جاری و از همه مهم تر کاهش قابل توجه شانس اخذ ویزا توصیه می شود مدرک زبان مورد نیاز را دریافت نمایید.

ویزای همراه چه نوع ویزاییه؟ آیا همراه اجازه کار داره؟

در حال حاضر متاسفانه سختگیری بسیار زیادی برای صدور ویزای همراه وجود دارد، معمولاً در ابتدا فرد دانشجو فقط اجازه ورود به کشور ایتالیا را دارد. خانواده فرد دانشجو می توانند پس از مدتی با دریافت ویزای توریستی برای بازدید از فرد دانشجو اقدام نمایند. لازم به ذکر است ویزای افرادی که با ویزای توریستی وارد ایتالیا می شوند اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت.

Apply for a student visa

اگه درخواست ویزای دانشجویی من برای ایتالیا رد بشه باز هم میتونم اقدام کنم؟

سفارت ایتالیا هیچ ممانعتی برای افرادی که قصد اقدام مجدد جهت اخذ ویزای تحصیلیه این کشور را دارند به عمل نمی آورد. فقط بر اساس منطق گفتنی است در صورتیکهپرونده افراد بدون هیچ تغیر و تکمیل نمودن نواقص موجود به سفارت ارسال شود، شانس زیادی برای اخذ ویزای تحصیلی نخواهید داشت.

مجموعه آریاناپارس قادر است با بازنگری پرونده اشخاصی که موفق به اخذ ویزای تحصیلیایتالیا نگشته اند ( اصطلاحا ریجکت شده اند) و نوشتن نامه اعتراض شانس  ایشان را در اقدامات بعدی به میزان چشمگیری افزایش دهد.

شانس ویزای تحصیلی ایتالیا در سال 2020 چقدره؟

همانگونه که ذکر گردید ایتالیا به دلایل نظیر عدم سختگیری برای صدور ویزای تحصیلی، سرعت بالا جهت انجام پروسه ویزای تحصیلی و عدم بلوکه کردن مبلغ تمکن مالی به عنوان یکی از بهترین کشورهای برای اخذ ویزای تحصیلی محسوب می شود.

Italian student visa chance

به موجب شرایط ایده آل تحصیل در ایتالیا، سالیانه تعداد زیادی از علاقه مندان  تحصیل در این کشور را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب می نمایند. در سرشماری های صورت گرفته بعد از دانشجویان کشورهای آلبانی، چین و آمریکا بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی را ایرانی ها تشکیل می دهند. از همین رو سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای ویزای تحصیلی اقدام می نمایند.

لازم به ذکر است، هر دانشگاه و موسسه آموزشی در ایتالیا تعداد محدودی از دانشجویان بین المللی را پذیرا می باشد. این نکته بدین معناست که به واسطه تعداد بسیار زیاد درخواست های تحصیل در کشور ایتالیا، شانس اخذ ویزا کاهش پیدا می کند. از این رو دانشجویان با ارائه مدارک کامل و شرایط ایده آل از جمله نمره زبان مناسب، معدل درجه A یا بالای ۱۷ قادر خواهند بود شانس خود را برای اخذ پذیرش و در همین راستا دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا افزایش دهند.

نتیجه گیری

تحصیل در ایتالیا به واسطه هزینه های بسیار مناسب زندگی و تحصیل در این کشور و امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های اروپا به همراه استفاده از امکانات آموزشی و اجتماعی فوق العاده مسیر بسیار ساده و کم هزینه ایی برای دست یابی به سطوح بالای علمی و موفقیتی تضمین شده است.

از سوی دیگر سهولت در اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و امکان دریافت بورسیه های تحصیلی متنوع با شرایط بسیار آسان و تجربه زندگی در یکی از زیباترین کشورهای جهان با بالاترین امکانات و استانداردها، ایتالیا را به مقصد نهایی بسیاری از دانشجویان بین‌الملل تبدیل نموده است.

اخذ نمایندگی از اغلب دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار مجموعه آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود. شما عزیزان برای دریافت مشاوره تحصیلی رایگان می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد