ویزای کار کانادا

ویزای کاری کانادا

طبق قوانین مهاجرتی کانادا اتباع کشورهای خارجی جهت ورود به بازار کار کانادا و اشتغال ملزم به اخذ ویزای کاری کانادا می باشند. در حال حاضر کانادا از لحاظ اقتصادی در بین 10 کشور برتر جهان قرار دارد، همچنین این کشور در زمینه اشتغال زایی عملکرد بسیار درخشانی را ارائه نموده است، تا جاییکه در حال حاضر سالیانه بیش از 450 هزار شغل تمام وقت در کانادا ایجاد می شود. این آمار و ارقام کانادا را از لحاظ اشتغال زایی در بین 5 کشور برتر جهان قرار داده است.

شرایط اقتصادی ایده ال، موقعیت های شغلی متعدد، درآمد قابل توجه، امنیت شغلی و امکانات رفاهی و اجتماعی مناسب تنها بخشی از مزایای ویزای کار کانادا خواهد بود. با توجه به مزایای بی شماری که ویزای کار کانادا در پی دارد، هیچگونه جای تعجبی ندارد که سالیانه بیش از 300000 نفر به عنوان نیروی کار خارجی به واسطه اخذ ویزای کار کانادا وارد این کشور می شوند. در ادامه این مطلب با شرایط و قوانین انواع ویزای کار کانادا بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع ویزای کار کانادا

Types of Canadian work visas

به طور کلی برای دریافت ویزای کار کانادا 2 روش اصلی وجود دارد، در روش اول متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا می بایست با ورود به سیستم امتیازبندی نیروی متخصص (skill worker) امتیازات لازم را کسب نمایند تا موفق به اخذ ویزای کار کانادا شوند. در روش دوم افرادی که از سوی یک شرکت یا کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار دارند که در اصطلاح به (job offer) شهرت دارد می توانند برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام نمایند.

  انواع ویزای کار کانادا

لازم به ذکر است روش های فوق برای افرادی است که خارج از خاک کانادا حضور دارند و متقاضی اخذ ویزای کار این کشور می باشند. ولی افرادی که به صورت موقت اجازه اقامت در کانادا را دارند مانند دانشجویان می توانند مجوز کار دریافت نمایند، حتی برخی از مشاغل فصلی در کانادا وجود دارد که متقاضیان می توانند با اخذ ویزای کار موقت کانادا در این مشاغل مشغول به کار شوند.

به چه افرادی ویزای کار کانادا را پیشنهاد می دهید؟

برای اخذ ویزای کار کانادا روش های متنوعی وجود دارد، از این رو طیف گسترده ای از افراد با شرایط مختلف می توانند ویزای کار کانادا را دریافت نمایند. البته با توجه به تقاضای بسیار زیاد افراد از سرتاسر جهان جهت اخذ ویزای کار کانادا، برای دریافت این ویزا رقابت شدیدی بین متقاضیان وجود دارد. از این رو مسلماً افرادی که از رزومه شغلی و تحصیلی قابل توجهی برخوردار می باشند، معمولاً شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار کانادا خواهند داشت.

به طور کلی ویزای کار کانادا را می توان به افرادی پیشنهاد داد که علاوه بر مدارک دانشگاهی معتبر حداقل بیش از 6 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را دارند، البته شرایط سنی و مدرک زبان نیز از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است. از سوی دیگر دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند می توانند به واسطه اخذ ویزای تحصیلی کانادا مقدمات دریافت مجوز کار این کشور را فراهم نمایند.

شرایط سنی ویزای کار کانادا

یکی از عوامل تاثیر گذار در اخذ ویزای کاری کانادا شرایط سنی افراد متقاضی خواهد بود. طبق قوانین مهاجرتی کانادا افراد بسته به نوع ویزای کار مورد نظر می بایست شرایط سنی مناسب را داشته باشند. در واقع در سیستم تمتیاز بندی ویزای کار کانادا شرایط سنی افراد تعین کننده امتیاز این آیتم خواهد بود. در حال حاضر امتیازات آیتم سن در سیستم امتیاز بندی کانادا به شرح ذیل می باشد.

شرایط سنی امتیاز
17 سال 0
18 الی 35 سال 12
36 11
37 10
38 9
39 8
40 7
41 6
42 5
43 4
44 3
45 2
46 1
47 0

شرایط تحصیلی ویزای کار کانادا

از دیگر عوامل تعین کننده در رابطه با اخذ ویزای کار کانادا، رزومه تحصیلی افراد متقاضی خواهد بود. در واقع مدرک و رشته تحصیلی یکی از 4 آیتم اصلی برای کسب امتیازات لازم می باشد. از این رو افرادی که مدارک تحصیلی معتبر و قابل توجهی دارند می توانند امتازات کامل این بخش را دریافت نمایند. به طور کلی امتیازات مربوط به آیتم مدرک تحصیلی جهت اخذ ویزای کار کانادا به شرح ذیل می باشد.

مدرک تحصیلی امتیاز
مدرک دکترا و یا کارشناسی ارشد و حداقل 17 سال سابقه تحصیل تمام وقت 25
دو یا چند مدرک تحصیلی در مقطع لیسانس و سابقه 15 سال تحصیل تمام وقت، در دست داشتن یک مدرک لیسانس 3 تا 4 ساله با اعتبار مورد تایید نظام آموزشی کانادا و سابقه 15 سال تحصیل تمام وقت 22
مدرک تحصیلی لیسانس 2 ساله و سابقه 14 سال تحصیل تمام وقت یا مدرک فوق دیپلم و سابقه 14 سال تحصیل تمام وقت 20
مدرک تحصیلی و تحصیل 1 ساله در دانشگاه و سابقه 13 سال تحصیل تمام وقت 15
مدرک پیش دانشگاهی و سابقه 12 سال تحصیل تمام وقت 12
مدرک دیپلم و پایان دوره دبیرستان 5

شرایط سابقه کار ویزای کار کانادا

سابقه کار مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کانادا حتماً می بایست مرتبط با رشته تحصیلی افراد متقاضی باشد، طبق قوانین مهاجرتی کانادا افراد با هر تخصص و مهارتی می توانند در سیستم اکسپرس اینتری شرکت نمایند، از این رو محدودیتی در مورد مشاغل مختلف وجود ندارد، از سوی دیگر سابقه کار افراد معمولاً پس از اخذ مدرک تحصیلی محاسبه می شود و این سابقه کار می بایست در 10 سال اخیر باشد.

شرایط سابقه کار ویزای کار کانادا

در حال حاضر افرادی که بیش از 6 سال سابقه کار دارند امتیاز کامل را دریافت می نمایند، ولی با توجه به رقابتی بودن این سیستم متقاضیانی که سابقه کار بیشتری دارند در الویت خواهند بود. به طور کلی امتیازات سابقه کار به شرح ذیل می باشد.

سابقه کار امتیاز
1 سال 9
2 الی 3 سال 11
4 الی 5 سال 13
بیش از 6 سال 15

شرایط مدرک زبان برای ویزای کار کانادا

ارائه مدرک زبان برای اخذ ویزای کار کانادا الزامی خواهد بود. این آیتم حداکثر 28 امتیاز دارد، و تنها افرادی می توانند این امتیاز را کسب نمایند که علاوه بر زبان انگلیسی مدرک زبان فرانسوی را نیز داشته باشند. با توجه به این موضوع که برخی از مناطق و ایالت های کانادا نظیر ایالت کبک فرانسوی زبان هستند دانش زبان فرانسوی می تواند 4 امتیاز داشته باشد. به طور کلی امتیازات مدرک زبان به شرح ذیل می باشند.

سطح زبان امتیاز
CLB7 16
CLB8 20
CLB9 24
CLB4 (زبان فرانسوی) 4

هزینه های اخذ ویزای کاری کانادا چقدره؟

اساساً برای دریافت ر نوع ویزایی متقاضیان می بایست هزینه های اجرایی دریافت ویزای مورد نظر را پرداخت نمایند. ویزای کار کانادا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. هزینه های اخذ ویزای کار کانادا بسته به نوع ویزای کار مورد نظر متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال برای اخذ ویزای کار کانادا از طریق جاب آفر متقاضیان می بایست 1000 دلار کانادا برای اخذ مجوز LMIA هزینه نمایند، که البته این مبلغ معمولاً توسط کارفرمای کانادایی پرداخت می شود. به طور کلی هزینه های اخذ ویزای کار کانادا به شرح ذیل می باشد.

  • بررسی مدارک و صدور ویزا (155 دلار)
  • بیومتریک (85 دلار)
  • مجوز کار (بسته به رشته شغلی و شرایط متقاضی 100 دلار)

چگونه ویزای کاری کانادا بگیریم؟

برای دریافت ویزای کار کانادا بسته به روش مورد نظر مراحل مختلفی را می بایست طی نمود، معمولاً اغلب متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام می نمایند. اکسپرس اینتری کانادا از زیر شاخه های متنوعی تشکیل گردیده که به شرح ذیل می باشند.

  • برنامه فدرال نیروی کار متخصص (Federal Skilled Worker Class)
  • برنامه فدرال نیروی کار فنی (Federal Skilled trades Class)
    • برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

جهت دریافت ویزای کار کانادا از طریق هریک از روش های فوق مراحل نسبتاً متفاوتی وجود دارد، ولی به طور کلی روش اکسپرس اینتری بر اساس سیستم امتیازبندی بنا گردیده است. در این روش افراد متقاضی ابتدا در سیستم اکسپرس اینتری درخواست خود را ثبت می نمایند و امتیازات متناسب با مدارک و شرایط افراد که شامل سن، مدرک و رشته تحصیلی، سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی، مدرک زبان و موارد دیگر می باشد، در سیستم رتبه بندی جامع CRS محاسبه می گردد.

چگونه ویزای کاری کانادا بگیریم؟

چنانچه امتیاز کافی جهت ورود به سیستم اکسپرس اینتری به دست آید، فرد متقاضی وارد محیطی به نام استخر (Pool) شده و منتظر می ماند. سپس اداره مهاجرت کانادا نیروهای مورد نیاز خود را از میان افراد واجد شرایط موجود در سیستم از بالاترین امتیازها انتخاب می نماید. لازم به ذکر است اطلاعات افراد متقاضی به مدت یک سال در سیستم اکسپرس اینتری ثبت می گردد، پس از گذشت این زمان افراد متقاضی که موفق به دریافت دعوتنامه نگردیده اند باید مجدداً اطلاعات خود را در سیستم ثبت نمایند.

چه افرادی از شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار کانادا برخوردار می باشند؟

سیستم اکسپرس اینتری کانادا درواقع برنامه ورود سریع نیروی متخصص و مورد نیاز کانادا به این کشور می باشد. در این سیستم محدودیت خاصی جهت ثبت نام افراد وجود ندارد، اما قطعاً افرادی موفق به کسب اقامت دائم کانادا از این روش خواهند شد که رزومه و شرایط بهتری نسبت به سایر متقاضیان دارند. شرایط افرادی که واجد شرایط هستند و شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری را دارند به شرح ذیل می باشد:

  • سن (بین ۲۰ تا ۳۵ سال امتیاز کامل را دریافت می نمایند. سن بالاتر از ۴۲ سال امتیازی نخواهد داشت)
  • تحصیلات عالیه فوق لیسانس یا دکترا
  • سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی حداقل ۵ سال
  • مدرک زبان حداقل آیلتس ۷ (درصورت ارائه مدرک زبان با نمره بالاتر فرد متقاضی امتیاز بیشتری دریافت خواهد نمود)
  • امتیاز همسر (امکان کسب امتیاز به واسطه شرایط همسر برای فرد متقاضی وجود دارد)
  • پروفایل معتبر در سیستم اکسپرس اینتری
  • امتیاز اقوام درجه یک (این امتیاز به افرادی تعلق می گیرد که اقوام درجه یک آنها مانند خواهر، برادر، پدر و مادر مقیم کانادا هستند)

در نهایت می توان اینگونه نتیجه گرفت که کانادا این روزها در پی جوانان تحصیل کرده ای است که علاوه بر سابقه کار از سطح زبان بالایی نیز برخوردار هستند. هدف دیگر اداره مهاجرت کانادا نیز جذب فارغ التحصیلان خارجی دانشگاه های کانادا است، که طبق قانون مهاجرت کانادا بعد از اتمام تحصیلات وارد بازار کار در این کشور شده اند.

لیست مشاغل مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا 2020

کانادا پس از روسیه به عنوان دومین کشور پهناور جهان محسوب می شود، این در حالی است که این کشور تنها نزدیک به 38 میلیون نفر جمعیت دارد. از سوی دیگر کانادا مملو از ذخایر انرژی، منابع طبیعی و معادن ارزشمند است. تناسب جمعیت و وسعت کانادا به همراه منابع و ثروتی که این کشور در اختیار دارد، باعث گردیده کانادا همواره به نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف احتیاج داشته و وبزای کاری صادر کند.

لیست مشاغل مورد نیاز برای ویزای کاری کانادا 2020

با توجه به وسعت کانادا هر یک از ایالت ها و مناطق این کشور بسته به شرایط تجاری و موقعیت مکانی به نیروی کار ماهر در مشاغل مختلف نیاز دارند. از این رو هرساله لیست مشاغل مورد نیاز کانادا با تغیراتی همراه است. به طور کلی 15 شغل پرتقاضای کانادا در سال 2020 به شرح ذیل می باشند.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2020

  • متخصص فروش
  • پرستار
  • مهندس کامپیوتر (نرم افزار)
  • مکانیک خودروهای سنگین
  • راننده پایه 1
  • مدیر مالی
  • جوشکار
  • مدیر پروژه
  • مدیر بازرگانی
  • مدیر منابع انسانی
  • مهندس برق
  • حسابدار
  • مدیر توسعه تجاری
  • مشاور برنامه ریزی
  • کارگر ساده

ویزای کار کانادا چه مزایایی برای من داره؟

اخذ ویزای کار کانادا علاوه بر اینکه به عنوان یکی از کم هزینه ترین و بهترین روش های مهاجرت به کانادا محسوب می شود، از مزایای بی شماری نیز برخوردار می باشد. با توجه به قوانین مهاجرتی کانادا فردی که دارای ویزای کاری کانادا باشد، این اجازه را دارد تا از طریق Open Work Permit برای همسر خود نیز ویزای کار را دریافت نماید.

از سوی دیگر در کانادا این قانون وجود دارد تا هر کارگر و کارمندی که ویزای کاری کانادا را دارد تا سن ۱۸ سالگی هزینه تحصیل فرزندانش به صورت رایگان باشد. همچنین خدمات درمان و پزشکی فردی که ویزای کار کانادا را داشته باشد به میزان ۷۰ الی ۸۰ درصد هزینه های خود و خانواده وی بر عهده دولت کانادا است. به طور کلی مزایای اصلی اخذ ویزای کاری کانادا به شرح ذیل می باشد.

  • اجازه کار در کانادا بدون محدودیت
  • موقعیت های شغلی مناسب
  • درآمد قابل توجه
  • امکان اخذ اقامت دائم کانادا
  • بهره مندی از حقوق شهروندی
  • هزینه تحصیل رایگان برای فرزندان
  • هزینه های درمانی تقریباً رایگان

برای دریافت ویزای کار کانادا چه مشکلاتی وجود دارد؟

به طور کلی اخذ ویزای کار کانادا علاوه بر مزایای بی شماری که در پی دارد، با اندک چالش هایی نیز همراه است. با توجه به افزایش روز افزون متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا قوانین و شرایط سیستم امتیازبندی ویزای کار کانادا هر ساله با سختگیری و محدودیت های بیشتری اجرا می شود.

علاوه بر سختگیری در سیستم امتیاز بندی کانادا محدودیت در جذب نیروی کار خارجی و افزایش متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا رقابت شدیدی را جهت اخذ ویزای کار کانادا به وجود آورده است. از این رو کسب امتیازات لازم با توجه به حضور رقبای متعدد به یکی از چالش های جدی اخذ ویزای کار کانادا تبدیل گردیده است.

نتیجه گیری

قطعاً اخذ ویزای کار کانادا به عنوان یکی از کم هزینه ترین و ایده ال ترین روش های مهاجرت به کانادا محسوب می شود. علاوه بر این موضوع امکان اخذ اقامت دائم کانادا، موقعیت های شغلی متعدد با درآمد قابل توجه، زندگی در کشوری با بالاترین استانداردها تنها بخشی از مزایای اخذ ویزای کار کانادا خواهد بود.

البته دریافت ویزای کار کانادا بسته به شرایط و رزومه شغلی و تحصیلی متقاضیان دارد و به هیچ عنوان امر ساده ای نخواهد بود، ولی با توجه به مزایای بی شماری که این ویزا در پی دارد، هر ساله تعداد متقاضیان اخذ ویزای کار کانادا به سرعت در حال افزایش است. به طور کلی ویزای کاری کانادا را می توان به عنوان مسیری بسیار ایده ال و مطمئن برای رسیدن به اقامت دائم کانادا و آینده ای درخشان همراه با موفقیتی تضمین شده معرفی نمود.

اخذ نمایندگی از بسیاری مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار برند آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد، بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد