پذیرش تحصیلی انگلستان

پذیرش تحصیلی انگلستان


شرایط اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان بسته به مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر کمی متفاوت خواهد بود، انگلستان خواستگاه معتبرترین دانشگاه های جهان نظیر آکسفورد و کمبریج است، از سوی دیگر امکانات آموزشی، رفاهی و اجتماعی انگلستان این کشور را به برترین مقصد تحصیلی در کل اروپا تبدیل نموده است.
در صورتیکه قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارید، لازم است از فرایند اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی انگلستان اطلاعات کاملی را کسب نمایید. در ادامه این مطلب گروه تحریریه آریاناپارس در جهت رفع هرگونه ابهام و سردرگمی متقاضیان تحصیل در انگلستان به مهم ترین سوالات در مورد نحوه اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان پاسخ خواهد داد.

چطوری میتونم در انگلستان از یه دانشگاه پذیرش تحصیلی بگیرم ؟

?How do I get accepted to a university in the UK

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان بسته به قوانین و شرایط دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود، به عنوان مثال برای ورود به دانشگاه های ممتاز افراد می بایست رزومه تحصیلی بسیار درخشانی داشته باشند، علاوه بر این برای ورود به برخی از رشته ها و مقاطع تحصیلی افراد ملزم به کسب نمرات بالا در آزمون های ورودی خواهند بود.

پذیرش تحصیلی انگلستان


به طور کلی مراحل، مدارک و نحوه اخذ پذیرش از هر یک از دانشگاه های انگلستان به طور کاملاً واضح و مشخص در وب سایت رسمی دانشگاه ها اعلام می گردد. از این رو بهترین راه برای کسب اطلاعات کامل در مورد شرایط اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان از هر دانشگاهی مراجعه به وب سایت دانشگاه خواهد بود.

دانشگاه های انگلستان چند ترم دارند؟

معمولاً سال تحصیل در دانشگاه های انگلستان از ماه سپتامبر شروع می شود و در ماه ژوئن به پایان می رسد. ترم های تحصیلی در انگلستان معمولاً در ماه های سپتامبر و ژانویه شروع می شوند، البته در برخی از دانشگاه ها ترم تحصیلی در ماه اکتبر آغاز خواهد شد. لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاه های انگلستان به طور کلی از 2 ترم و در برخی از موارد و مقاطع تحصیلی از 3 ترم در سال تشکیل می شود.

چه زمانی برای دریافت پذیرش تحصیلی انگلستان باید اقدام کرد؟

با توجه به سیستم رقابتی موجود برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان توصیه می گردد دانشجویان بین المللی 6 ماه قبل از شروع کورس تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند. ددلاین (آخرین زمان اقدام) دانشگاه های انگلستان کمی با یکدیگر متفاوت خواهد بود، از سوی دیگر برخی از دانشگاه ها برای رسیدن به حد نساب مورد نظر وقت ددلاین را تمدید می نماید،اما بهتری است قبل از تمدید ددلاین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش اقدام نمایید.

لازم به ذکر است رشته های پرطرفدار یا دانشگاه های ممتاز این کشور معمولا چند ماه پیش از آغاز ترم شروع به بررسی درخواست های پذیرش میکنند با توجه به تقاضای زیادی که برای شرکت در این مراکز وجود دارد پس از مدتی درخواست جدیدی را قبول نمیکنند. ولی بسیاری از دانشگاه ها و کاج های کانادا تا مدتی قبل از شروع کلاس نیز به درخواست پذیرش دانشجویان پاسخ میدهند.نکته بسیار مهم اینجاست که اگر فاصله بین زمان پذیرش و ویزا کم باشد(معمولا کمتر از 2 ماه) ،شانس اخذ ویزا به مراتب کمتر از حالت عادی خواهد بود.

هزینه های تحصیل در انگلستان

هزینه های تحصیل من در انگلستان چقدر میشه؟

با توجه به سیستم رقابتی موجود برای اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان توصیه می گردد دانشجویان بین المللی 6 ماه قبل از شروع کورس تحصیلی برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر اقدام نمایند. ددلاین (آخرین زمان اقدام) دانشگاه های انگلستان کمی با یکدیگر متفاوت خواهد بود، از سوی دیگر برخی از دانشگاه ها برای رسیدن به حد نساب مورد نظر وقت ددلاین را تمدید می نماید،اما بهتری است قبل از تمدید ددلاین دانشگاه ها برای اخذ پذیرش اقدام نمایید. لازم به ذکر است رشته های پرطرفدار یا دانشگاه های ممتاز این کشور معمولا چند ماه پیش از آغاز ترم شروع به بررسی درخواست های پذیرش میکنند با توجه به تقاضای زیادی که برای شرکت در این مراکز وجود دارد پس از مدتی درخواست جدیدی را قبول نمیکنند. ولی بسیاری از دانشگاه ها و کاج های کانادا تا مدتی قبل از شروع کلاس نیز به درخواست پذیرش دانشجویان پاسخ میدهند.
نکته بسیار مهم اینجاست که اگر فاصله بین زمان پذیرش و ویزا کم باشد(معمولا کمتر از 2 ماه) ،شانس اخذ ویزا به مراتب کمتر از حالت عادی خواهد بود.


هزینه تحصیل در انگلستان با توجه به رشته، مقطع و شرایط دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر امکان اخذ بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود خواهد داشت. بدون شک هزینه های تحصیل در انگلستان یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان بین المللی خواهد بود.
قابل ذکر است رشته هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نسبت به سایر رشته ها، هزینه های بیشتری دارد، دانشجویان برای تحصیل در این دوره ها سالیانه به ۲۰ الی 45 هزار پوند نیاز خواهند داشت. به طور کلی میانگین هزینه های سالیانه تحصیل در انگلستان به شرح ذیل می باشد.

مقطع تحصیلی شهریه(پوند)
دبیرستان 15 الی 30 هزار پوند
پیش دانشگاهی (کالج) 14 الی 30 هزار پوند
کارشناسی 15 الی 38 هزار پوند
کارشناسی ارشد 12 الی 35 هزار پوند
دکتری 11 الی 31 هزار پوند

برای دریافت پذیرش تحصیلی انگلستان چقدر هزینه دارم؟

هزینه اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان متفاوت خواهد بود، در واقع اغلب دانشگاه های انگلستان برای بررسی درخواست دانشجویان بین المللی جهت اخذ پذیرش تحصیلی بین 20 الی 150 پوند هزینه دریافت می نمایند.
از سوی دیگر در صورت تائید شرایط دانشجویان از سوی دانشگاه دانشجویان می بایست هزینه 1 ترم دانشگاه را پرداخت نمایند. لازم به ذکر است در صورتیکه فردی هزینه دانشگاه را پرداخت نماید ولی موفق به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نشود، مبلغ پرداختی از سود دانشگاه عودت داده می شود.

شانس دریافت پذیرش تحصیلی انگلستان برای من چقدره؟

شانس دریافت پذیرش از دانشگاه های انگلستان به مواردی نظیر قوانین دانشگاه مورد نظر، شرایط دانشجو، زمان اقدام، رزومه تحصیلی و… بستگی دارد. از سوی دیگر مراحل اخذ پذیرش تحصیلی بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود.
به طور کلی رزومه تحصیلی مناسب و شرایط سنی منطقی با مقطع تحصیلی مورد نظر از نکات اصلی و بسیار حائز اهمیت برای اخذ پذیرش تحصیلی خواهد بود.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان به چه مدارکی نیاز دارم؟

بخشی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی بین کلیه دانشگاه های انگلستان یکسان است. ولی برخی از دانشگاه برای صدور نامه پذیرش بسته به قوانین، رشته و مقطع تحصیلی مدارک اضافی را از دانشجویان طلب خواهند کرد.

مدارک عمومی

1- سوابق تحصیلی (رزومه)
رزومه تحصیلی می بایست پس از ترجمه برای دانشگاه مورد نظر ارسال گردد، معمولاً ارسال سوابق تحصیلی از طریق بارگذاری در سایت انجام می شود. البته این موضوع برای مقاطع دکتری و فوق دکتری متفاوت خواهد بود، در واقع متقاضیان اخذ پذیرش در مقطع دکتری علاوه بر ارسال مدارک به تائید استاد راهنما (Supervisor)نیاز خواهند داشت.
2- مدرک زبان
مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش معمولاً بسته به رشته و مقطع تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است دانش زبان تاثیر بسزایی در اخذ پذیرش از دانشگاه ها دارد. مدرک زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان در مقاطع مختلف به شرح ذیل می باشد.
• کارشناسی ایلتس 6 یا 6.5
• کارشناسی ارشد ایلتس 6.5
• دکتری و فوق دکتری ایلتس 7 به بالا
البته ذکر 2 نکته حائز اهمیت می باشد، نکته اول اینکه اطلاعات ذکر شده در مورد مدرک زبان در مورد اغلب دانشگاه ها صدق می کند ولی در برخی از دانشگاه ها ممکن است مدارک زبان متفاوتی از شما خواسته شود. نکته دوم اینکه بسیاری از مدارس، کالج ها و دانشگاه های کشور انگلستان برای آن دسته از افرادی که سطح کمتری از دانش زبان مورد نیاز این مراکز را دارا می باشند، دوره های پیش نیاز زبان انگلیسی را برگزار میکنند.
3- انگیزه نامه
انگیزه نامه (personal statement یا motivation letter) نامه ای است که دانشجویان دلایل انتخاب دانشگاه، شهر و رشته تحصیلی مورد نظر را اعلام می نمایند، ارائه این مدرک برای اخذ پذیرش از اغلب دانشگاه های انگلستان الزامی خواهد بود.
4- توصیه نامه
بسیاری از کالج ها ودانشگاه های کشور انگلستان نامه ای از مرکز آموزشی،اساتید قبلی و یا محل کار سابق متقاضی مبنی بر نحوه تحصیل،کار یا فعالیت وی در محیط کار یا فضای آموزشی پیشین وی را تحت عنوان “توصیه نامه” درخواست می نمایند.

مدارک اختصاصی

مدارک اختصاصی

  1. طرح توجیحی یا پروپوزال:
    برای تحصیل در همه رشته ها در مقطع دکترا و رشته هایی که به صورت تحقیقاتی و پژوهش محور (Research) ارائه می گردند،داوطلبان می بایست (به شکل تعریف شده از طرف دانشگاه)راجع به آنچه میخواهند در طی دوره تحصیلی خود به عنوان پروژه تحقیقاتی مورد مطالع قرار دهند، به دانشگاه توضیح دهند.
    2- آزمون های خاص
    متقاضیان تحصیل در انگلستان برای ورود به برخی از رشته های دانشگاهی در این کشور نظیر پزشکی،دندانپزشکی، پرستاری و… ملزم به قبولی در آزمون ورودی وبرای تحصیل در بعضی از رشته های دانشگاه های ممتاز ملزم به کسب نمره قابل قبول در آزمون های مربوطه میباشند.
    3- نمونه کار یا پورتفولیو:
    داوطلبان تحصیل در رشته های هنر،معماری و رشته های مشابه می بایست برای ورود به دانشگاه های این رشته ملزم به ارائه نمونه کار هستند.

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب می توان نتیجه گیری نمود، برای موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان عواملی نظیر رزومه تحصیلی مناسب، عدم وجود گپ تحصیلی، مدرک زبان و… از اهمیت فراوانی برخوردار می باشند.
از سوی دیگر با توجه به تقاضای بسیار فراوان دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان برای تحصیل در انگلستان رقابت قابل توجهی بین دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش و تحصیل در این کشور وجود دارد. از این رو زمان اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان اهمیت فراوانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد