پذیرش تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

چطوری میتونم پذیرش تحصیلی بگیرم از یه دانشگاه کانادایی؟

?How do I get accepted to a Canadian university

پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا شاید مقدار کمی از پذیرش در سایر کشور ها متفاوت باشه ولی عملا از قواعد استاندارد پذیرش در دانشگاه های دیگر نقاط جهان پیروی می کند.تقریبا همه دانشگاه های کانادا در قسمتی موسوم به “پذیرش” (یا همان admission) کلیه اطلاعات مورد نیاز برای اخذ پذیرش را فراهم آورده اند.
ما یعنی تیم محتوای آریاناپارس سعی داریم به مهم ترین سوالات در رابطه با پذیرش تحصیلی کانادا پاسخ دهیم.

دانشگاه های کانادا چند تا ترم دارن؟

دانشگاه های کانادا هم مثل همه نظام های آموزشی که از سیستم آمریکایی تبعیت می کنند سال تحصیلی خود را در دو ترم برگزار می نمایند.ترم موسوم به ترم زمستان که از سپتامبر(مهرماه) تا ژانویه(دی ماه) و ترم بهار که از ژانوی(دی ماه) تا آوریل(خرداد) تشکیل میشود.

چه زمانی باید برای پذیرش از دانشگاه های کانادا اقدام کرد؟

ددلاین(آخرین زمان اقدام) دانشگاه های کانادا معمولا با یکدیگر متفاوت است.رشته های پرطرفدار یا دانشگاه های ممتاز این کشور معمولا چند ماه پیش از آغاز ترم شروع به بررسی درخواست های پذیرش میکنند با توجه به تقاضای زیادی که برای شرکت در این مراکز وجود دارد پس از مدتی درخواست جدیدی را قبول نمیکنند. ولی بسیاری از دانشگاه ها و کاج های کانادا دانشگاه ها تا مدتی قبل از شروع کلاس نیز به درخواست پذیرش دانشجویان پاسخ میدهند.


نکته بسیار مهم اینجاست که اگر فاصله بین زمان پذیرش و ویزا کم باشد(معمولا کمتر از 2 ماه) ،شانس اخذ ویزا به مراتب کمتر از حالت عادی خواهد بود.

هزینه های تحصیل من در کانادا چقدر میشه؟

هزینه های تحصیل در کانادا به موارد مختلفی نظیر رشته و مقطع تحصیلی، دانشگاه مورد نظر، شرایط دانشجو و… بستگی دارد. به عنوان مثال رشته های پزشکی، داندانپزشکی و مدیریت (MBA) معمولاً هزینه های بیشتری را برای متقاضیان در پی خواهند داشت.

اساساً به واسطه کیفیت بالای تحصیل در کانادا و امکانات آموزشی ایده ال دانشگاه های معتبر این کشور، هزینه های تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای اروپایی بالاتر خواهد بود، ولی باید توجه داشته باشید شما با پرداخت هزینه های بیشتر می توانید در معتبرترین دانشگاه های جهان تحصیل کنید و از بهترین امکانات آموزشی بعد از پذیرش تحصیلی کانادا بهره مند گردید. هم چنین در این زمین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی تحصیل در کانادا که توسط نویسندگان ما به رشته ی تحریر درآمده است مراجعه کنید.

به طور کلی در حال حاضر حداقل شهریه دانشگاه های کانادا برای 1 سال بیش از 18 هزار دلار خواهد بود. میانگین هزینه های تحصیل در کانادا برای رشته های مختلف به صورت سالیانه به شرح ذیل می باشد.

رشته تحصیلی شهریه سالیانه
هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی و فناوریهای ارتباطی 25،127 دلار
علوم انسانی 28،676 دلار
حقوق ، مشاغل حقوقی و مطالعات 33،192 دلار
مدیریت بازرگانی و مدیریت عمومی 26،680 دلار
مهندسی 33،703 دلار
معماری 26،457 دلار
کشاورزی ، منابع طبیعی و حفاظت 26،208 دلار
دندانپزشکی 56،621 دلار
پرستاری 21،922 دلار

لازم به ذکر است شهریه های اعلام شده در هر دانشگاه کمی متفاوت خواهد بود، از سوی دیگر مقطع تحصیلی نیز از عوامل تاثیرگذار در میزان شهریه دانشگاه خواهد بود. مبالغ ذکر شده میانگین شهریه 1 ساله می باشد و با دلار کانادا محاسبه گردیده است.

برای گرفتن پذیرش تحصیلی چه هزینه هایی دارم؟

هزینه های اخذ پذیرش تحصیلی کانادا بسته به دانشگاه مورد نظر، مقطع و رشته تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود. به طور کلی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا دانشجویان می بایست هزینه 1 ترم تحصیلی را برای دانشگاه مورد نظر واریز نمایند، از سوی دیگر هزینه بررسی مدارک دانشجو در اغلب دانشگاه های کانادا 150 دلار خواهد بود. همچنین هزینه ترجمه مدارک نیز به این لیست اضافه خواهد شد. به طور کلی هزینه های اصلی اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا به شرح ذیل می باشد.

  • هزینه بررسی مدارک (150 دلار)
  • پرداخت هزینه 1 ترم دانشگاه
  • ترجمه مدارک

شانس اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا برای من چقدره؟

برای افزایش شانس اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا کسب اطلاعات کامل در مورد قوانین و شرایط صدور نامه پذیرش بسته به مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر افراد از اهمیت فراوانی برخوردار است. علاوه بر این رزومه تحصیلی مناسب، مدرک زبان و زمان بیندی دقیق جهت انجام پروسه اخذ پذیرش تحصیلی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

شانس پذیرش تحصیلی کانادا

با توجه به افزایش چشمگیر روند مهاجرت تحصیلی به کانادا، متقاضیان تحصیل در این کشور با ارائه رزومه تحصیلی مناسب و ارائه مدرک زبان می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا افزایش دهند.

برای پذیرش تحصیلی از کانادا چه مدارکی نیاز دارم؟

بخشی از مدارک مور نیاز دانشگاه ها بین همه دانشگاه ها مشترک است و بخش دیگر مدارک اختصاصی است که ممکن است بر اساس رشته یا مقطع تحصیلی فرد از وی خواسته شود.

مدارک عمومی

  • مدارک مربوط به سوابق تحصیلی گذشته:
    این دسته از مدارک میبایست پس از ترجمه رسمی برای دانشگاه ارسال گردند.ارسال مدارک عموما به شکل بار گذاری در سایت می باشد.در پاره ای از اوقات دانشگاه،کالج یا مدرسه از متقاضی درخواست تایید مدارک را نیز مطرح میکند که در این صورت مدارک میبایست برای سازمان معرفی شده توسط دانشگاه( که در بیشتر موارد سازمان WES میباشد) ارسال و پس از تاییده این سازمان برای دانشگاه فرستاده شود.
  • مدرک زبان:
    در حال حاضر آزمون های آیلتس و تافل به عنوان دو آزمون مورد تایید کانادا متداولترین تست های این حوزه میباشند.براساس مقطع تحصیلی فرد، سطح مدرک زبان درخواست شده از طرف دانشگاه تعیین می گردد.بطوریکه در
    • مقاطع زیر لیسانس ،نمره معادل 5.5 آزمون آیلتس
    • مقاطع لیسانس و فوق لیسانس،نمره معادل6.5 آزمون آیلتس
    • مقاطع دکترا و بالاتر ،نمره معادل 7 آزمون آیلتس
    مورد نیاز میباشد.البته ذکر 2 نکته حایز اهمیت میباشد.نکته اول اینکه در این موارد کاملا متداول ترین اطلاعات هستند و لزوما در رابطه با همه رشته ها،مراکز و مقاطع صادق نیستند.نکته دوم اینکه بسیاری از مدارس ، کالج ها و دانشگاه های کشور کانادا برای آن دسته از افرادی که سطح وکمتری از دانش زبان مورد نیاز این مراکز را دارا می باشند، دوره های پیش نیاز زبان انگلیسی را برگزار میکنند.
مدارک پذیرش تحصیلی کانادا
  • انگیزه نامه:
    تقریبا تمامی مراکز آموزشی کانادا از متقاضیان پذیرش تحصیلی در کانادا درخواست میکنند تا متقاضی در نامه ای موسوم به “انگیزه نامه”(personal statement یا motivation letter) از دلایل خود برای انتخاب دانشگاه ، شهر و رشته خود بگوید.
  • توصیه نامه:
    بسیاری از کالج ها ودانشگاه های کشور کانادا نامه ای از مرکز آموزشی،اساتید قبلی و یا محل کار متقاضی مبنی بر نحوه تحصیل،کار یا فعالیت وی در محیط کار یا آموزشی پیشین وی را تحت عنوان “توصیه نامه” درخواست می نمایند.
  • رزومه:
    به غیر از دانش آموزان مقاطع پایین تر از کارشناسی، سایر داوطلبان تحصیل در کانادا می بایست یک رزومه که حاوی سوابق تحصیلی و کاری وی باشد را به شکل استاندارد(رزومه کانادایی متفاوت از سایر رزومه ها است) تهیه نمایند.

مدارک اختصاصی

  1. طرح توجیحی یا پروپوزال:
    برای تحصیل در همه رشته ها در مقطع دکترا و رشته هایی که به صورت پژوهش محور ارائه می گردند،داوطلبان می بایست (به شکل تعریف شده از طرف دانشگاه)راجع به آنچه میخواهند در طی دوره تحصیلی خود به عنوان پروژه تحقیقاتی مورد مطالع قرار دهند، به دانشگاه توضیح دهند.
  2. امتحان های خاص:
    متقاضیان تحصیل در کانادا برای ورود به برخی از رشته های دانشگاهی در کانادا نظیر پزشکی،دندانپزشکی، ملزم به قبولی در آزمون ورودی وبرای تحصیل در بعضی از رشته های دانشگاه های ممتاز ملزم به کسب نمره قابل قبول در آزمون های GRE و GMAT میباشند.
  3. نمونه کار یا پورتفولیو:
    داوطلبان تحصیل در رشته های هنر،معماری و رشته های مشابه می بایست برای ورود به دانشگاه های این رشته ملزم به ارائه نمونه کار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد