کارشناسی ارشد در آلمان

کارشناسی ارشد در آلمان

کارشناسی ارشد در آلمان : تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یکی از بهترین روش های مهاجرت به آلمان می باشد که هر ساله تعداد بسیاری از دانشجویان آلمان را به عنوان مقصد مناسب برای تحصیل برمی گزینند .
یکی دیگر ازجذابیت های این کشور برای افراد متقاضی امکان سفر به تمامی کشورهای عضو شنگن در هنگام تحصیل می باشد .

شرایط ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان :

این کشورمزایای بسیاری در راستای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه میدهد.

مزایایی همچون : تحصیل رایگان در معتبرترین دانشگاه ها،آموزش در یک محیط علمی تحت نظر اساتید بسیار مجرب، تدریس به زبان انگلیسی، بالا بودن سطح دانشگاه و… باعث شده بسیاری از دانشجویان خواهان مهاجرت تحصیلی به این کشور باشند.

معمولا افراد دانشجو قبل از اپلای کارشناسی ارشد در المان می بایست هدف و مسیر شغلی آینده خود را مشخص کنند چرا که رشته های تحصیلی بسیاری برای مقطع مستر در این کشور در دسترس می باشد .

دقت در انتخاب رشته بسیار نکته مهمی می باشد چرا که پس از اتمام تحصیل افردا در صورت یافتن شغل مورد نظر می توانند در خواست خود را برای اقامت دائم اعلام کنند .

یکی دیگر از دلایل دانشجویان ، جهت انتخاب تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد این کشور زمان کوتاه مدت دو ساله و ورود سریع آنان به بازار کار این کشور می باشد .
البته طول این دوره به موضوعاتی از قبیل اینکه دانشجو در هر ترم چند واحد انتخاب می‌کند، چند واحد پاس می کند و… بستگی دارد.

برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای اقدام از هر روشی متقاضی باید دارای شرایط و مدارکی باشد
که برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان نیزاین امر ضروریست تا با ارائه انها بتواند برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام نمایید .
معمولا دانشگاه ها مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش را در سایت خود اعلام می نمایند و بهترین مرجع برای اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام هستند.
در ادامه به صورت کلی به مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد آلمان خواهیم پرداخت .

این مدارک شامل موارد زیر می باشند:

0 رزومه تحصیلی
0 اصل و کپی مدرک کارشناسی به همراه ترجمه
0 کپی پاسپورت
0 جزییات تحصیل و ریز نمرات در مقطع کارشناسی به همراه ترجمه
0 انگیزه نامه
0 در صورت تحصیل به زبان آلمانی (مدرک زبان آلمانی ) و در صورت تحصیل به زبان انگلیسی ( مدرک آیلتس و یا تافل )
0 عکس 3*4
البته می بایست افراد متقاضی در نظر داشته باشند ممکن است ارسال در خواست با پرداخت هزینه نیز همراه باشد .

هزینه ی تحصیل فوق لیسانس در آلمان چقدره ؟

دانشجویانی که متقاضی مقطع کارشناسی ارشد در المان هستند باید در نظر داشته باشند که دولت این کشور در نظر دارد افرادی که می خواهد برای تحصیل اقدام کند می بایست اثبات کنند که می توانند هزینه ی یک سال تحصیل و زندگی در این کشور را قبل از رفتن تامین کنند .

به همین منظور متقاضیان می بایست حداقل 4 ماه قبل از درخواست پذیرش به دانشگاه نسبت به افتتاح حساب و در نهایت ارائه گواهی تمکن مالی اقدام نمایند .

آلمان را می توان جزء کشورهای کم هزینه و مقرون به صرفه به شمار آورد، معمولا هزینه ها در رشته های مختلف متفاوت هستند، از سوی دیگر افرادی که در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند شهریه ی بسیار کمتری نسبت به افرادی که در دانشگاه های خصوصی تحصیل می کنند پرداخت می کنند .

هزینه دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان به دوره شما پیوسته و نا پیوسته بستگی دارد .

برای دوره های کارشناسی ارشد معمولاً دوره های رایگان در نظر گرفته می شود زیرا شما فقط باید کمک هزینه های ترم را پرداخت کنید، که شامل بلیط اتوبوس، کمک اداری، استفاده از اماکن ورزشی، استفاده از سالن های غذا خوری، و موارد دیگر این چنینی می باشد که هزینه آنها بین 100 تا 200 یورو است .

هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نا پیوسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد.

این دوره پیوسته همچنین شامل دانشجویانی است که دوره کارشناسی خود را در خارج از کشور به پایان رسانده اند .

پرداخت شهریه برای ورود به دانشگاه های خصوصی برای فرد متقاضی الزامی می باشد ..

هزینه های دوره های نا پیوسته تحصیل می تواند از حدود 6000 یورو در هر ترم و چه بسا بیشتر شروع شود، این هزینه برای دانشگاه های خصوصی به مراتب بیشتر خواهد شد .

افراد دانشجو باید در نظر داشته باشند که برای ادامه تحصیل در این کشور امکان دریافت بورسیه نیز وجود دارد، حدودا دو سوم از بورسیه های این کشور به مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری تعلق دارد .

اخذ بورسیه در این کشور معمولا با شرایط متنوعی ارائه می گردد به طور مثال بعضی از دانشگاه ها در رشته های خاص به دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می نمایند .

معمولا دانشجویانی که نسبتا رزومه تحصیلی قوی داشته باشند و در حین تحصیل خود پیشرقت چشمگیری از خود به نمایش گذاشته باشند و بتوانند نظر اساتید را به خود جلب کنند، احتمال دریافت بورسیه را دارند .

برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان از کجا باید شروع کرد 

مهاجرت پزشکان به آلمان


برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان متقاضی در صورت داشتن مدارک و شرایط مذکور باید جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه اقدام نماید .

شرایط، نحوه و زمان ثبت نام معمولا در سایت دانشگاه ها اعلام می گردد، معمولا اکثر موسسات آموزشی و دانشگاه ها در این کشور سامانه ای مخصوص را در نظر گرفته و در اختیار دانشجویان قرار میدهند که افراد بتوانند بدون نیاز به ارسال اصل مدرک و سوابق تحصیلی خود به صورت یک فایل الکترونیکی در سامانه مورد نظر بارگذاری کنند .

افراد متقاضی معمولا دو بار در سال می توانند درخواست پذیرش خود را برای آغاز ترم تحصیلی در زمستان و یا تابستان اعلام نمایند .

معمولا ترم تابستان در دانشکده ها در ماه مارس آغاز و در ماه اوت تمام می شود اما در دانشگاه ها از آوریل آغاز و در سپتامبر تمام می شود .

به طور کلی افرادی که متقاضی ثبت نام در ترم زمستان هستند می بایست در خواست خود را تا تاریخ 15 جولای، و افراد متقاضی ترم تابستان می بایست تا 15 ژانویه در خواست خود را ارائه کنند .
در کل مهلت ارسال در خواست در بین اکثر موسسات متفاوت بوده ، و این امکان وجود دارد یک موسسه مهلت زمانی متفاوتی را برای برنامه اموزشی مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف در نظر بگیرد .

پیشنهاد ما به افراد متقاضی آگاهی و بررسی دقیق، و اطمینان از تاریخ های مهم مرتبط با رشته های تحصیلیتان می باشد .

بهتر است حداقل شش ماه قبل از مدت زمان تعیین شده در خواست خود را ارائه دهید، در این صورت هم برای اصلاح اطلاعات ارسال شده فرست کافی دارید و حتی در صورت لزوم برای ارسال مدارک فراموش شده فرصت کافی خواهید داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

21-91098002(98+)

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد