کارشناسی در کانادا

کارشناسی در کانادا

شرایط کارشناسی در کانادا چگونست؟

?What are the requirements for a bachelor’s degree in Canada

دوره های کارشناسی در کانادا به صورت معمول بین سه تا چهار سال به طول می انجامد. میزان دقیق دوره به رشته تحصیلی و محل تحصیل بستگی دارد. دانشجویان از سراسر دنیا با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود برای برترین دانشگاه های کانادا اقدام نمایند.

تحصیلات در کانادا مستلزم پرداخت هزینه می باشد ولی این کشور به عنوان مقرون به صرفه ترین کشور انگلیسی زبان شناخته می شود. دانشجویان بین المللی با پرداخت هزینه های بسیار پایین تر در مقایسه با کشورهای آمریکا و استرالیا قادر خواهند بود برای دانشگاه های برتر این کشور اقدام نمایند.

در اکثر دانشگاه ها و کالج های کانادا، سال تحصیلی به دو ترم پاییز (سپتامبر- دسامبر) و ترم زمستان (ژانویه – می) تقسیم می شود و یک تعطیلات کوتاه در کریسمس دارد. بسیاری از کالج ها همچنین ترم تابستانی را که از ماه می آغاز می شود، ارائه می دهند.

برای تحصیل کارشناسی در کانادا باید از کجا شروع کنیم؟

برای تحصیل کارشناسی در کانادا باید از کجا شروع کنیم؟

آیا علاقه مند به تحصیل در دوره کارشناسی در کانادا هستید؟ ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم روند کار کمی ساده تر شود. روند پذیرش ممکن است متفاوت از آن باشد که شما به آن عادت کرده اید، بنابراین اگر سوالی دارید، حتما با دانشگاهی که در آن درخواست می دهید مشورت نمایید. مراحل تحصیل کارشناسی در کانادا را می توان به ترتیب زیر در دستور کار قرار داد. هم چنین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات تکمیلی تر در زمینه ی پذیرش تحصیلی کانادا و تحصیل در کانادا هستید می توانید به مقالاتی با همین عناوین در سایت ما مراجعه نمایید.

یک برنامه را انتخاب کنید.

کانادا به دلیل برنامه های مختلف از جمله برنامه های علوم انسانی، بازرگانی، مهندسی و پزشکی در سطح بین المللی مشهور است. دانشجویان متناسب با علایق خود قادر خواهند بود تا رشته و برنامه مورد نظر خود را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که محدودیت انتخاب برنامه به شرایط دانشجو بستگی دارد و محدودیتی بابت انتخاب ایالت، دانشگاه و یا دوره از جانب دولت کانادا وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز را آماده کنید.

به صورت معمول تمامی دانشگاه های کانادا برای اخذ پذیرش، مدارکی همانند سوابق تحصیلی، مدرک زبان و توصیه نامه را طلب می نمایند. در ادامه مقاله به مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دوره کارشناسی در کانادا اشاره شده است.

شرایط خاص پذیرش را بررسی کنید.

بسته به دانشگاه، مستندات خاصی می تواند برای اخذ پذیرش مورد نیاز باشد. برای داشتن شرایط خاص پذیرش، همیشه به وب سایت دانشگاه مراجعه فرمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال با دفتر دانشگاه تماس حاصل فرمایید. در کانادا دانشجویان می توانند همزمان برای چندین برنامه و دانشگاه مختلف درخواست دهند.

درخواست خود را ارسال کنید.

بیشترین درخواست ها برای دانشگاه های کانادا از طریق سیستم درخواست آنلاین انجام می شود. فرم های درخواست از طریق وب سایت های خاص دانشگاه در دسترس است و اغلب نیاز به پرداخت هزینه درخواست می باشد. پس از تکمیل فرم درخواست، اسناد لازم را ضمیمه و برای دانشگاه ارسال نمایید.

منتظر بمانید تا پذیرفته شوید.

نتایج پذیرش دوره های کارشناسی در کانادا اغلب تا پایان بهار اعلام می شود. اگر دانشگاه خصوصی را برای تحصیل انتخاب می کنید، معمولاً از شما خواسته می شود شهریه ترم اول را پرداخت نمایید. در غیر این صورت، دانشگاه محل تحصیل نامه رسمی پذیرش برای اقدام جهت اخذ ویزای تحصیلی و سایر اطلاعات عملی در مورد تحصیل در کانادا را برای شما ارسال می نمایند.

درخواست ویزا کنید.

در صورت لزوم، با پذیرش در دانشگاه کانادا، مراحل درخواست ویزا را در اسرع وقت شروع کنید. از آنجا که این روند ممکن است شصت روز طول به طول بینجامد، با یک برنامه ریزی دقیق، درخواست خود را ارسال نمایید. لازم به ذکر است برای تحصیل در کانادا، نیاز به اخذ ویزای تحصیلی می باشد.

برای تحصیل در دوره های کارشناسی کانادا چه مدارکی لازمه؟

این لیست به طور کلی شرایط مورد نیاز دانشجویان علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا را ارائه می دهد. در این سطح برنامه های متنوعی برای انتخاب وجود دارد، توجه داشته باشید که شرایط خاص برای موسسات متفاوت خواهد بود و دانشجویان می بایست مستقیماً با موسسه (های) مورد علاقه خود در مورد شرایط خاص پذیرش به وب سایت دانشگاه مراجعه نمایند.

توصیه نامه

معرفی نامه ها یا توصیه نامه ها نقش بسیار مهمی در پذیرش دانشجویان دوره کارشناسی در کانادا را ایفا می کنند. توصیه نامه بیانیه امضا شده از شخصی است که شما را به خوبی می شناسد یا در یک موضوع در مدرسه یا دانشگاه به شما آموزش داده است که این امر باید ویژگی های مثبت و منفی، نقاط قوت و سایر اطلاعات دانشجو را بیان کند.

بیانه ای هدف

مقاله های شخصی و یا بیان هدف، نقش بسیار مهمی در روند ارزیابی درخواست شما برای پذیرش و همچنین کمک مالی از دانشگاه دارد، زیرا این امر به دانشکده، ارزیابی ای از درخواست شما که مهمترین تأثیر از شما است را به عنوان یک فرد می دهد. بیانیه شخصی باید شامل دلایل شما برای انتخاب یک دوره خاص، مناسب بودن تحصیلات و تجربه شما برای دوره انتخاب شده، علایق شخصی و اهداف شغلی باشد.

مدرک زبان

مدرک دال بر تسلط زبان به عنوان یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا به شمار می رود. دوره های کارشناسی در کانادا به زبان های انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود. دانشجویان با انتخاب دوره تحصیلی مورد نظر، ملزم به ارائه مدرک زبان می باشند. در حال حاضر برای دوره های انگلیسی زبان می توان مدارک آیلتس، تافل و یا دولینگو را ارائه داد.

سوابق تحصیلی

تمامی دانشجویان با اتمام 12 سال تحصیل قادر خواهند بود برای دوره های کارشناسی در کانادا اقدام نمایند. از همین رو دانشجویان با ارائه مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات می توانند شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا امتحان نمایند. لازم به ذکر است در صورت سپری کردن 11 سال تحصیل در کشور مبدا، می بایست سال دوازدهم را در کشور کانادا سپری نمایند.

هزینه های تحصیل کارشناسی در کانادا چقدره؟

هزینه های تحصیل کارشناسی در کانادا چقدره؟

کانادا یکی از کشورهای ارزان قیمت انگلیسی زبان در زمینه تحصیل در خارج از کشور است. به همین دلیل یک انتخاب محبوب در بین دانشجویان می باشد، هزینه تحصیل در کانادا به برنامه انتخاب شده و محل دانشگاه بستگی دارد. متوسط هزینه های دوره های کارشناسی در کانادا برای دانشجویان بین المللی 32.041 دلار در سال تخمین زده می شود.

ارزان ترین دوره های کارشناسی در کانادا

ارزان ترین دوره های کارشناسی در کانادا را می توان در ایالت نیوفاندلند با 11.983 دلار در سال، نیوبرانزویک با 16.744 دلار و ایالت مانیتوبا با 17.099 دلار برای یک سال یافت. این سه ایالت نام برده، به عنوان ارزان ترین ایالت های کانادا برای تحصیل در دوره کارشناسی شناخته می شوند. در جدول زیر 5 دانشگاه ارزان قیمت برای تحصیل دانشجویان بین المللی در دوره کارشناسی آمده است.

ردیف نام دانشگاه متوسط هزینه تحصیل
1 Université Sainte-Anne $10,650
2 Memorial University of Newfoundland $11,460
3 Université de Moncton $11,771
4 University of Lethbridge $12,641 – $17,527
5 University of Prince Edward Island $13,590

گران ترین دوره های کارشناسی در کانادا

ایالت اونتاریو با 40.724 دلار، ایالت بریتیش کلمبیا با 28.240 و ایالت آلبرتا با 27.714 دلار در سال به عنوان سه ایالت گران قیمت برای تحصیل در دوره کارشناسی در کانادا به شمار می روند. لازم به ذکر است که به همراه این هزینه های بالای تحصیل، فرصت های کاری بیشتری در این ایالت های عنوان شده در دسترس دانشجویان می باشد. پنج دانشگاه گران کانادا به شرح زیر می باشد.

ردیف نام دانشگاه متوسط هزینه تحصیل
1 Queen’s University $39,098 – $46,191
2 University of Ottawa $36,161
3 University of Toronto $35,890 – $55,110
4 The University of British Columbia $29,713 – $38,052
5 University of Waterloo $28,744 – $35,251

هزینه های جانبی در حین تحصیل

دانشجویان به همراه هزینه های تحصیل در کانادا می بایست هزینه های زندگی در این کشور را پرداخت نمایند. متوسط هزینه های زندگی در کانادا متناسب با شهر انتخابی و سبک زندگی متفاوت می باشد، ولی به صورت میانگین هزینه های زندگی در کانادا سالانه بین 12 تا 15 هزار دلار تخمین زده می شود.

  • ناهار و نوشیدنی: 18 دلار
  • اجاره ماهانه در استودیوی مبله 45 متر مربع: 800 تا 1200 دلار
  • خدمات ماهانه: 102 دلار
  • اینترنت ماهانه: 54 دلار
  • حمل و نقل عمومی ماهانه: 109 دلار

بهترین دانشگاه های کانادا برای دوره ی لیسانس کدامند؟

در حال حاضر 10 دانشگاه کشور کانادا در میان 240 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند. از همین رو علاقه مندان به تحصیل دوره کارشناسی در کانادا بدون هیچ محدودیتی و فقط با توجه به شرایط و مدارک خود قادر خواهند بود برای برترین دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

ردیف نام دانشگاه توضیحات
1 دانشگاه تورنتو دارای 200 برنامه برای دوره های کارشناسی در کانادا
2 دانشگاه بریتیش کلمبیا هشت برنده جایزه نوبل در زمینه های شیمی، علوم اقتصادی، 
فیزیک و فیزیولوژی و پزشکی
3 دانشگاه مک گیل یک سوم دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.
4 دانشگاه مک مستر 24 درصد را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.
5 دانشگاه مونترال اکثر دوره های تحصیلی به زبان فرانسوی ارائه می شود.

میشه برای تحصیل کارشناسی در کانادا بورسیه گرفت؟

دریافت بورسیه به عوامل و فاکتورهای زیادی بستگی دارد، ولی به صورت معمول بورسیه برای تحصیلات تکمیلی به دانشجویان تعلق می گیرد. لازم به ذکر است که دانشجویان کارشناسی در کانادا هم در صورت احراز شرایط قادر خواهند بود برای بورسیه های تحصیلی اقدام نمایند. بورسیه های تحصیلی به دو صورت قابل دسترس دانشجویان بین المللی می باشد.

بورسیه های تحصیلی مبتنی بر دانشجو

دانشجویان در صورت ارائه سوابق بین المللی و سوابق تحصیلی ایده آل قادر خواهند بود برای بورسیه تحصیلی کارشناسی در کانادا اقدام نمایند. این بورسیه ها مبتنی بر شرایط دانشجویان تعیین می گردد و نمی توان مقدار مشخصی را برای آن تعیین نمود. لازم به ذکر است برخی از دانشگاه های کانادا در صورت کسب نمرات مناسب در سال اول تحصیل، تخفیف و یا شرایط ایده آلی را برای سال های بعدی تحصیل دانشجویان در نظر می گیرند.

بورسیه های سراسری

برخی از دانشگاه های کانادا، شرایط کلی را برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند. این شرایط بدین صورت می باشد که برای مقطع مشخص زمانی، بخشی از شهریه دانشگاه را به عنوان بورسیه در نظر می گیرند. به طور مثال دانشگاه کانادا وست در بریتیش کلمبیا برای شرایط کرونا یک سوم شهریه خود را به عنوان بورسیه برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد