ایالت های کانادا

ایالت های کانادا

آشنایی با ایالت های کانادا

کشور کانادا از ده ایالت و سه قلمرو تشکیل شده است. از مهم ترین ایالت های کانادا می توان به انتاریو و بریتیش کلمبیا اشاره نمود که بیشتر مهاجران برای ورود به کانادا این دو ایالت را برای زندگی انتخاب می نمایند. کشور کانادا از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب با آمریکا همسایه است. کشور کانادا تقریباً ده میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد. کانادا دارای شش منطقه زمانی و همچنین طولانی ترین خط ساحلی در میان همه کشورها می باشد.

آشنایی از شرایط ایالت های کانادا به افرادی که به دنبال مهاجرت به این کشور می باشند، کمک شایانی می کند. وضعیت زندگی، میزان حداقل دستمزد، سیستم آموزشی، جمعیت و اقتصاد هر ایالت از مهم ترین فاکتورهای مورد بررسی در این مقاله می باشد. از همین رو با مطالعه این مقاله می توانید تصمیم صحیحی را برای انتخاب ایالت مورد نظر داشته باشید.

ایالت آلبرتا ایالت های کانادا

ایالت آلبرتا

ایالت آلبرتا به ایالت انرژی شناخته می شود. در این ایالت در حدود 4 میلیون نفر زندگی می کنند. بیشتر جمعیت این ایالت در شهرهای ادمونتون و کلگری حضور دارند. آلبرتا یک رهبر جهانی در صنعت نفت و گاز است، اما در عین حال میزبان یک اقتصاد صنعتی و خدماتی پر جنب و جوش و سریع است. به لطف فرصت های ارائه شده توسط این رشد اقتصادی، آلبرتا به یکی از مقصد های برتر برای مهاجرت به کانادا تبدیل شده است.

با سرعت سریع توسعه اقتصادی در استان، آلبرتا مکانی عالی برای یافتن کار در کانادا است. آلبرتا از درصد بیکاری در حدود 5.5٪، بسیار کمتر از میانگین کشوری 6.8٪ برخوردار است. وقتی این نرخ کم بیکاری با رشد کم جمعیت طبیعی و ثبت تعداد بی سابقه برای ایجاد شغل همراه شود، نتیجه اینست که فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران در استان فراهم است. از همین رو حداقل دستمزد در ایالت آلبرتا مهادل 10.2 دلار در ساعت تخمین زده می شود.

ایالت آلبرتا دارای یک سیستم آموزشی ایده آل است. این ایالت با 26 موسسه که شامل 4 دانشگاه می شود، یکی از برترین ایالت های کانادا برای ادامه تحصیل به شمار می رود. متوسط هزینه های تحصیل در آلبرتا به ازای هر سال 6000 دلار می باشد. این میزان هزینه در مقایسه با ایالت های بریتیش کلمبیا و انتاریو بسیار پایین است. با این حال دولت آلبرتا برنامه های مختلفی برای کاهش هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است.

طبق قوانین کانادا، تمام استان ها و سرزمین ها باید مراقبت های بهداشتی جهانی و با بودجه عمومی را به همه شهروندان و ساکنان قانونی کانادا ارائه دهند. به عبارت دیگر، بیشتر خدمات اساسی بهداشتی در کانادا بدون هزینه مستقیم برای بیمار ارائه می شوند.

بریتیش کلمبیا ایالت های کانادا

بریتیش کلمبیا


بریتیش کلمبیا به دلیل سطح بالای زندگی خود شهرت زیادی دارد، شهر ونکوور به طور مداوم در میان شهرهای برتر جهان برای زندگی و کار قرار دارد. برای یک مهاجر، ونکوور فرصت اقتصادی و شبکه های پشتیبانی از جوامع موجود مهاجر را فراهم می کند. در ایالت بریتیش کلمبیا تقریباً 4.6 میلیون نفر ساکن هستند. نرخ زاد و ولد تنها 1.4 فرزند متولد شده به ازای هر زن است که کمتر از متوسط ​​1.6 کانادایی است. معنی این امر این است که بیشتر این افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت است.

ایالت بریتیش کلمبیا دارای فرهنگی می باشد که از بسیاری جهات از زیبایی طبیعی استان الهام گرفته است. ساکنان به خاطر زندگی سالم و فعالیت های تفریحی خود در فضای باز مشهور هستند، دوچرخه سواری، اسکی، اسنوبورد، کایاک سواری و شنا همه در این استان محبوبیت دارند.

متوسط هزینه های زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا نسبت به سایر ایالت های کانادا بیشتر می باشد. بسیاری از افرادی که در ونکوور زندگی می کنند، زندگی در حومه همسایه مانند ریچموند، ساری یا برنابی را انتخاب می نمایند. زندگی در این شهرها هزینه کمتری برای مسکن و فضای بیشتری برای اسکان خانواده ها فراهم می کند. متوسط هزینه های زندگی در این ایالت معادل 2000 دلار به ازای هر ماه در نظر گرفته می شود.

یکی از قوی ترین و بهترین سیستم های آموزشی در میان ایالت های کانادا مختص به ایالت بریتیش کلمبیا می باشد. در کانادا، کلیه شهروندان زیر 19 سال از طریق سیستم مدارس دولتی حق تحصیل رایگان تا پایان دوره دبیرستان را دارند. از مطرح ترین مراکز آموزشی در ایالت بریتیش کلمبیا می توان به دانشگاه سایمون فریزر و UBC اشاره کرد که در رتبه بندی جهانی از جایگاه خوبی برخوردار می باشند.

مانیتوبا ایالت های کانادا

مانیتوبا

مانیتوبا واقع در مرکز کانادا، یکی از سه استان چمنزار کانادا است. صنایع اصلی مانیتوبا معدن، تولید و کشاورزی است. کشاورزی به طور سنتی یکی از مشاغل اصلی بوده و زمین های کشاورزی غنی در جنوب مانیتوبا محصولات گندم، جو، جو دوسر، آفتابگردان، کتان و همچنین مزارع لبنیات و دام تولید می کنند.

در ایالت مانیتوبا بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر زندگی می کند. بزرگترین شهر استان پایتخت وینیپگ است که بیش از 780 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. دومین شهر بزرگ، برندون که حدود 53 هزار نفر جمعیت دارد. در سال های اخیر مانیتوبا تعداد فزاینده ای از مهاجران را پذیرفته است.

یکی از جذاب ترین جنبه های زندگی در مانیتوبا پایین بودن هزینه زندگی است که امکان داشتن یک زندگی بسیار راحت را فراهم می کند. مسکن، انرژی، بیمه و تحصیلات متوسطه در مانیتوبا از کم هزینه ترین ها در کانادا هستند. حداقل دستمزد یک فرد در ایالت مانیتوبا کانادا معادل 10.70 دلار است. مانیتوبا همچنین دارای چهارمین پایین ترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی در کشور است.

نیوبرانزویک ایالت های کانادا

نیوبرانزویک

ایالت نیوبرانزویک رسما ایالت دو زبانه است. زیرا بیش از 30 درصد مردم فرانسه به عنوان زبان اول صحبت می كنند و 70 درصد باقیمانده انگلیسی زبان هستند. نیوبرانزویک دارای منابع طبیعی فراوانی است که به طور سنتی مرکز اقتصاد آن را تشکیل داده اند. محصولات چوبی با مناطق وسیع جنگلی، یکی از اصلی ترین صادرات این ایالت است. امروزه نیوبرانزویک میزبان یک اقتصاد مبتنی بر خدمات مدرن است که صنایع عمده مالی و بیمه پیشگام آن هستند.

در حال حاضر در حدود 760 هزار نفر در ایالت نیوبرانزویک ساکن می باشند. از آنجا که این جمعیت تقریباً برای دو دهه ثابت مانده است، این استان در تلاش است تا مهاجران را تشویق کند تا رشد جمعیت در شهرهای خود را تقویت کند زیرا آنها در ایجاد یک اقتصاد پیشرفته مدرن پیش می روند. سنت جان بزرگترین شهر نیوبرانزویک با 130 هزار نفر می باشد، در حالی که فردریکتون به عنوان پایتخت این ایالت شناخته می شود.

هزینه پایین زندگی در نیوبرانزویک به این معنی است که حتی با درآمد متوسط ​​می توان زندگی راحتی را تجربه کرد. متوسط ​​درآمد خانواده های نیوبرانزویک 65910 دلار است که کمترین درآمد در میان ایالت های کانادا است. در عین حال، هزینه های مسکن و همچنین هزینه های زندگی به طور کلی در میان کمترین هزینه ها در ایالت های کانادا قرار دارد. حداقل دستمزد اجباری در حال حاضر در ایالت نیوبرانزویک 10.30 دلار در ساعت است.

به عنوان یک استان دوزبانه، نیوبرانزویک دارای سیستم های مدارس دولتی موازی به دو زبان انگلیسی و فرانسه تا کلاس 12 است. این استان با بیش از 86 درصد بیشترین میزان فارغ التحصیلی دبیرستان را در ایالت های کانادا دارد. دانشگاه های نیوبرانزویک از کیفیت بالایی برخوردار هستند و نقش مهمی در تبدیل اقتصاد استان از منابع طبیعی به خدمات پیشرفته و فناوری دارند. 

نیوفاندلند و لابرادور ایالت های کانادا

نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند شرقی ترین استان کانادا و یکی از چهار استان آتلانتیک است. این استان از جزیره نیوفاندلند و همچنین لابرادور تشکیل شده است که در سرزمین اصلی و هم مرز کبک واقع شده است. در نیوفاندلند جمعیتی بیش از 525 هزار نفر زندگی می کنند. سنت جان، پایتخت و مرکز تجاری تاریخی این جزیره ، با بیش از 210 هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهر ایالت است. دیگر مراکز عمده جمعیت گرند فالز، ویندزور و کرنر بروک است.

اقتصاد نیوفاندلند وابستگی زیادی به منابع طبیعی دارد. بزرگترین صنعت، ماهیگیری، از سال 1989 با توسعه تکنیک ها و استراتژی های جدید، با کاهش جمعیت ماهی ها و کاهش سهمیه ماهیگیری سازگار شده است، اگرچه این صنعت همچنان با چالش هایی روبرو است. دومین صنعت برجسته در اقتصاد ایالت، صنعت معدن است و سومین صنعت بزرگ عمدتا از کارخانه های تولید کاغذ تشکیل شده است.

سطح بالای بیکاری در استان به این معنی است که متوسط ​​درآمد خانواده ها در نیوفاندلند کمتر از متوسط ​​کانادا و 70900 دلار است. حداقل دستمزد اجباری در ایالت نیوفاندلند 10.25 دلار در ساعت است. مالیات بر درآمد شخصی استانی تقریباً بیشتر از 11٪ است. در عین حال، هزینه های مسکن و گرمایش و همچنین هزینه های زندگی به طور کلی از کمترین هزینه ها در ایالت های کانادا است.

نوا اسکوشیا ایالت های کانادا

نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا است و نزدیک به 1 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. هالیفاکس با بیش از 400 هزار نفر جمعیت، بزرگترین شهر نوا اسکوشیا و پایتخت سیاسی آن است. این بندر همچنین یکی از بندرهای بزرگ دریایی کانادا و دروازه اصلی ورود به اقیانوس اطلس است.

نوا اسکوشیا دارای اقتصاد بسیار متنوعی است که شامل صنایع کلیدی در بخش های خدمات، تولید و معدن است. نوا اسکوشیا دارای یک بخش جنگلداری بسیار پیشرفته و همچنین یک بخش کشاورزی تجاری بسیار تخصصی است. بخش معدن تحت سلطه تولید زغال سنگ می باشد. استان نوا اسکوشیا اخیراً بهره مندی از اکتشاف گسترده نفت و گاز دریایی را که در دهه گذشته انجام شده است، آغاز کرده است.

درآمد متوسط ​​برای نوا اسکوشیا از نظر استان های دریایی در بالاترین درآمد است. متوسط ​​درآمد خانواده برای نوا اسکوشیا 67910 دلار تخمین زده می شود. برای منطقه هالیفاکس، متوسط ​​درآمد خانواده نسبتاً بالاتر و معادل 80490 دلار است. هزینه های زندگی در نوا اسکوشیا کاملاً مقرون به صرفه و به زیر میانگین کانادا می رسد. توأم با متوسط ​​حقوق مناسب در استان، نوا اسکوشیایی ها می توانند سطح زندگی بسیار بالایی را تأمین کنند. مالیات بر درآمد شخصی استانی تقریباً معادل 15.8٪ می باشد.

نوا اسکوشیا دارای یک سیستم جامع آموزش که متشکل از دانشگاه ها، کالج های فنی و برنامه های کارآموزی است. امکانات تحصیلات تکمیلی نوا اسکوشیا طیف کاملی از برنامه ها را از طریق 11 دانشگاه و 13 کالج حرفه ای ارائه می دهد. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه دالاهو، دانشگاه کالج کینگ، دانشگاه سنت ماری، دانشگاه مونت سنت وینسنت و کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا اشاره کرد.

انتاریو ایالت های کانادا

انتاریو

انتاریو مشهورترین مقصد کانادا برای تازه واردان به کشور کانادا می باشد. پرجمعیت ترین استان این کشور است که بیش از 13 میلیون و 650 هزار نفر در آن زندگی می کنند. همچنین از نظر مساحت دومین ایالت بزرگ کشور است. تورنتو با 6 میلیون نفر به عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کانادا شناخته می شود. تورنتو همچنین مرکز مالی کشور و مقر بورس اوراق بهادار است. حدود نیمی از مردم ساکن تورنتو در کشورهای دیگر متولد شده اند و گفته می شود که این شهر چند فرهنگی ترین شهر جهان است. همچنین اتاوا، پایتخت کانادا در این ایالت واقع شده است. از دیگر شهرهای مهم انتاریو می توان به لندن، تندر بی، همیلتون، کینگستون، ویندزور و سودبری اشاره کرد.

استان انتاریو قلب اقتصادی کانادا است و در نتیجه انواع صنایع در این استان وجود دارد. این ایالت همراه با پایگاه تولیدی مستحکم، دارای یک اقتصاد خدمات و اطلاعات مدرن قدرتمند است. اتاوا مقر دولت و اکثر وزارتخانه های فدرال است، که به آن در جذب مشاغل و همچنین سازمان های غیر تجاری با ماهیت بین المللی کمک می کند. بخش اصلی تولید بین المللی انتاریو صنعت خودرو است، جایی که شرکت های کانادایی در میان رهبران جهان هستند.


میزان درآمد در ایالت انتاریو بالاترین میزان درآمد در ایالت های کانادا می باشد. برخی از هزینه های زندگی، به خصوص در مورد مسکن، از متوسط هزینه های زندگی در کانادا بالاتر است. حتی با وجود هزینه های زندگی که کمی بالاتر از متوسط ​​کانادا است، درآمد بالای موجود در انتاریو می تواند یک استاندارد زندگی را که در بالاترین سطح جهان است، تأمین کند. متوسط ​​درآمد سالانه خانواده در انتاریو حدود 75 هزار دلار تخمین زده می شود که کمی بالاتر از متوسط ​​کشور است.

جزیره پرنس ادوارد ایالت های کانادا

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد که به “استان باغ” معروف است، یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا می باشد. جزیره پرنس ادوارد به عنوان کوچک ترین و کم جمعیت ترین استان کانادا، تنها 140 هزار نفر به شمار می رود. پایتخت و بزرگترین شهر جزیره پرنس ادوارد شارلوت تاون است که کمی بیش از 40 هزار نفر جمعیت دارد. جزیره پرنس ادوارد به زیبایی طبیعی از جمله 800 کیلومتر سواحل معروف است.

کشاورزی، گردشگری و ماهیگیری صنایع اصلی موجود در جزیره پرنس ادوارد هستند. حدود 30 درصد سیب زمینی کانادا در جزیره پرنس ادوارد کشت می شود و مهمترین منبع درآمد 2000 مزارع استان را تأمین می کند. به طور خاص، صنعت گردشگری در حال افزایش است زیرا جذابیت، چشم اندازها و زمین های گلف جزیره سالانه تعداد بیشتری از بازدید کنندگان را فریب می دهد. بخش تولید عمدتا از فرآوری مواد غذایی تشکیل شده است. 

در جزیره پرنس ادوارد، خانواده های متوسط ​​به دلیل هزینه های نسبتا کم زندگی، در مقایسه با برخی دیگر از ایالت های کانادا ، می توانند زندگی راحتی داشته باشند. هزینه های مسکن و گرمایش و همچنین هزینه های زندگی به طور کلی از کمترین هزینه ها در کانادا است. حداقل دستمزد اجباری در جزیره پرنس ادوارد 10.35 دلار در ساعت است.

کبک ایالت های کانادا

کبک

کبک بزرگترین استان کانادا است و بیش از 8.2 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. کبک استانی پر فرهنگ و پر جنب و جوش است که معمولاً به عنوان “اروپا در آمریکای شمالی” شناخته می شود. کبک همچنین به دلیل جنگل های وسیع، تپه های شیب دار و آبراه های بی شمار شهرت دارد. در واقع، کبک تقریباً 1 میلیون دریاچه و آبراه دارد که بیش از هر استان آب شیرین به آن می دهد.

کبک تنها استانی است که زبان رسمی آن فرانسه است. کبک دومین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر بزرگ فرانسه زبان در جهان، مونترال (بیش از چهار میلیون نفر) است. از دیگر شهرهای بزرگ واقع در مجاورت رودخانه سنت لورنس، كه كبك و مونترال را به اقیانوس اطلس پیوند می دهد ، می توان به هال گاتینو، ترویس ریویرس، شربروك و ساگوانای اشاره كرد.

اقتصاد کبک بسیار صنعتی و متنوع است. بخش پیشرفته تولید کبک محصولات بسیار متنوعی را برای صادرات مانند تجهیزات کنترل ترافیک هوایی، نرم افزار، قطارهای مترو، هلی کوپتر، دیسک های فشرده، دستگاه های تصفیه هوا و اسباب بازی ها تولید می کند. مونترال، پایتخت تجاری استان، صنایع رقابتی در فضا و هوانوردی، داروها، ارتباطات از راه دور، انرژی، حمل و نقل و دارایی را توسعه داده است.

متوسط ​​درآمد ناخالص یک خانواده در کبک تقریباً 70480 دلار در سال است. این استان از یک استاندارد عالی زندگی برخوردار است. هزینه زندگی در کبک ، به ویژه در مورد مسکن ، از متوسط ​​کانادا کمتر است. مونترال یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای بزرگ آمریکای شمالی است. در حالی که کبک بالاترین نرخ مالیات بر درآمد شخصی استانی را با بیش از 21 درصد دارد، این مالیات به خدمات ارائه شده به صورت عمومی تبدیل می شود که به استانداردهای بالای زندگی در استان کمک می کنند. 

ساسکاچوان ایالت های کانادا

ساسکاچوان

ساسکاچوان در منطقه چمنزار کانادا واقع شده است و از غرب با آلبرتا ، از شرق با مانیتوبا ، از شمال با سرزمین های شمال غربی و از جنوب با ایالات مونتانا و داکوتای شمالی همسایه است. ساسکاچوان “آفتابی ترین” استان کانادا است و سالانه به طور متوسط ​​2000 تا 2500 ساعت آفتاب دارد. این استان کمی بیش از 1.1 میلیون نفر جمعیت دارد که رجینا، پایتخت این کشور تقریباً 240 هزار نفر و ساسکاتون، بزرگترین شهر، 300 هزار نفر جمعیت دارد.

از ساسکاچوان اغلب به عنوان سبد نان کانادا یاد می شو ، زیرا این استان 28 درصد غلات کانادا و بیش از 54 درصد محصول گندم کانادا را تولید می کند. در حالی که کشاورزی هنوز برای اقتصاد ساسکاچوان بسیار مهم است، تولید حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی، بخش های مبتنی بر خدمات مانند امور مالی، بیمه و املاک و مستغلات نیز تأثیر بسزایی دارند. این استان همچنین سرشار از مواد معدنی مانند پتاس، اورانیوم، زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی است. 

ساسکاچوان دارای سطح زندگی بالایی است که به جذب مهاجران برای اقامت در استان کمک می کند. متوسط ​​درآمد خانواده تقریباً 80000 دلار است که از متوسط ​​کانادا بیشتر است. در حال حاضر نرخ بیکاری در ساسکاچوان کمتر از 4 درصد است که کمترین میزان در میان ایالت های کانادا است و ساسکاچوان را به مکانی مناسب برای یافتن کار در کانادا تبدیل کرده است. حداقل دستمزد در ساسکاچوان 10.50 دلار در ساعت است. هزینه های زندگی در ساسکاچوان با استانداردهای کانادا کاملا مقرون به صرفه است. هزینه های مسکن در کانادا کمترین است و منابع طبیعی به پایین نگه داشتن هزینه های انرژی کمک می کنند.

نورت وست تریتوریز ایالت های کانادا

نورت وست تریتوریز

سرزمین های شمال غربی (NWT)، با مساحت زیادی در شمال کانادا در شرق قلمرو یوکان، دومین قلمرو از سه قلمرو کانادا است. دولت فدرال به عنوان یک سرزمین و نه یک استان ، کنترل بیشتری بر امور این سرزمین دارد. سرزمین های شمال غربی کمی بیش از 43 هزار نفر جمعیت دارد که تقریبا نیمی از آنها بومی هستند. بزرگترین شهر یلوکنایف تقریباً 20 هزار نفر را در خود جای داده است. اقتصاد NWT تا حد زیادی به صنایع منبع وابسته است که در بازارهای جهانی دچار نوسانات گسترده ای هستند. معدن با معادن عمده سنگ معدن از جمله طل ، اورانیوم و اخیراً الماس بزرگترین صنعت بخش خصوصی است. 

واقعیت های جغرافیایی و آب و هوایی زندگی در سرزمین های شمال غربی می تواند هزینه های زندگی را نسبتاً زیاد کند. به دلیل هزینه های حمل و نقل بیشتر، هزینه بسیاری از اقلام روزمره بیشتر از هزینه ای است که در شهرهای بزرگ کانادا دارند. متوسط ​​درآمد خانواده در NWT بیش از 105،000 دلار است. حداقل دستمزد یک فرد در این ایالت 10.50 دلار در ساعت است.

نونا ووت

نوناووت ، به معنی “سرزمین ما” در اینوکیتوتوت ، زبان اینویت ، بزرگترین قلمرو کانادا است که نمایانگر یک پنجم توده زمین کانادا است. نوناووت تا سال 1999 بخشی از سرزمین های شمال غربی بود که به یک قلمرو جداگانه کانادا تبدیل شد. مردم بومی حدود 85 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند. حدود 50 درصد از ساکنان نوناووت زیر 25 سال هستند. این منطقه در قطب شمال واقع شده و متوسط ​​دما در ژانویه در 30- درجه سانتی گراد و در جولای 10 درجه سانتی گراد است.

اکتشافات معدنی، با تمرکز بر روی ذخایر طلا، الماس و فلزات اساسی، یک صنعت در حال رشد در نوناووت است. در سال 2011 ، ارزش طلای تولید شده در معدن Meadowbank تقریباً 420 میلیون دلار بود. علاوه بر این، ماهیگیری، جهانگردی و ذخایر نفت و گاز نوناووت کمک های مهم و رو به رشدی را در اقتصاد این ایالت فراهم می کند. 

با توجه به چالش های مسافت، جمعیت کم اما در حال رشد، هزینه بالای مواد و نیروی کار و آب و هوای شدید باعث می شود که استاندارد های بالای زندگی در کانادا در نوناووت هزینه زیادی داشته باشد. متوسط ​​درآمد خانوار در منطقه نوناووت بیش از 65،500 دلار در سال است. با این حال، حداقل دستمزد 11.00 دلار در ساعت است که بالاترین میزان در میان ایالت های کانادا است. علاوه بر این، دولت فدرال اقدامات اولیه ای را برای جبران هزینه های بالای کالاها و خدمات در نوناووت انجام می دهد تا اطمینان حاصل شود که ساکنان این کشور می توانند از همان استاندارد زندگی که در دسترس همه کانادایی ها است برخوردار شوند.

یوکان ایالت های کانادا

یوکان

یوكان، غربی ترین و كوچك ترین منطقه در شمال غربی كانادا است. یوکان امروز تقریباً 37 هزار نفر جمعیت دارد. طی سال های متمادی با کشف کانسارهای معدنی جدید ، جمعیت سرزمین به طور قابل توجهی در نوسان بوده است. تقریباً سه چهارم جمعیت این سرزمین در پایتخت، وایت هورس زندگی می کنند.

اقتصاد یوکان عمدتاً مبتنی بر منابع طبیعی غنی آن است. معدن بزرگترین صنعت یوکان است. مشاغل تجاری و اداری بعد از منابع طبیعی دومین زمینه اشتغال بزرگ جامعه را تشکیل می دهند. علاوه بر این، دولت منبع عمده ای از فعالیت های اقتصادی در پایتخت وایت هورس است و بخش قابل توجهی از کل اشتغال را تشکیل می دهد. اقتصاد یوکان به تدریج متنوع شده و گردشگری اکنون بخش قابل توجهی از مشاغل  و خدمات یوکان را فراهم می کند. در حال حاضر بیکاری در وایت هورس تقریباً 7٪ است. 

هزینه زندگی در Whitehorse به طور کلی بیشتر از جوامع جنوبی کانادا است. البته به طور متوسط ​​از هزینه زندگی در جاهای دیگر یوکان یا جوامع در بسیاری از مناطق شمال کانادا کمتر است. متوسط ​​درآمد سالانه خانواده در ایالت یوکان بیشتر 94000 دلار است. بخش عمده ای از کار در یوکان به صورت فصلی انجام می شود و درآمد استاندارد هفتگی بیش از متوسط ​​کانادا است. حداقل دستمزد در حال حاضر 10.86 دلار در ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد