مهاجرت به کشور چک

با معرفی چک ، که به زبان عامیانه به نام جمهوری چک شناخته می شود ، کشوری که می توان آن را به عنوان یک کشور متوسط ​​اروپا توصیف کرد می تواند به عنوان یک کشور اروپایی با اندازه متوسط ​​دارای میراث فرهنگی غنی با نفوذ از بسیاری از کشورهایی که این کشور را محاصره کرده اند و این کشور را اشغال کرده اند ، توصیف شود منطقه از نظر تاریخی آمارها نشان می دهد به جهت مهاجرت به چک، جمعیت جمهوری چک در حال حاضر حدود 10،6 میلیون نفر تخمین زده شده است. بزرگترین گروه بومی چک است (63٪).

زبان رسمی چکی است ، با این وجود 14 زبان اقلیت وجود دارد که رسماً به رسمیت شناخته می شوند. سرانه تولید ناخالص داخلی اسمی چک حدود 24938 دلار آمریکا تخمین زده شده است. واحد پول رسمی کرونا چک (CZK) است. جمهوری چک یک کشور عضو افتخار در اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است که مزایای زیادی را برای ساکنان آن فراهم می کند.

در قانون مهاجرت آمده است که اگر شما یک شهروند اتحادیه اروپا نیستید و قصد دارید بیش از 90 روز به طور متوالی در جمهوری چک بمانید یا اگر می خواهید فعالیت های تجاری یا کاری انجام دهید ، باید برای یک درخواست طولانی مدت اقدام کنید : ویزا یا اجازه اقامت.

خدمات مهاجرت

خدمات مهاجرت در جمهوری چک به اندازه بسیاری از کشورهای اروپایی توسعه نیافته است و همچنین مقایسه ای با سایر کشورهای اروپای شرقی ، مانند لتونی ندارد. با این حال وزارت کشور(مسئول امور مربوط به مهاجرت) مجوزهای اقامت را برای تشکیل شرکت واجد شرایط ارائه می دهد. هنوز هم ممکن است گرفتن اجازه اقامت در جمهوری چک بسیار دشوار باشد. با این حال ، اگر می خواهید در آنجا زندگی کنید ، کار یا ویزای تحصیل در جمهوری چک داشته باشید، هنوز می توانید ویزای بلند مدت بگیرید.

ارائه دهندگان خدمات مهاجرت

هنگام برخورد با مقامات مهاجرت در حالی که در خاک جمهوری چک هستید ، حمایت از یک فرد چکی زبان یا یک مترجم ضروری است ، زیرا “پلیس خارجی” ، که به طور محلی توسط وزارت کشور تعیین شده است ، به ندرت به هر زبانی صحبت می کند به جز چک! ممکن است “خوش شانس” باشید اما نباید به یافتن مقامی که شما را درک کند اعتماد کنید.

مهاجرت قانونی

برای اینکه مهاجرت قانونی باشد ، یک مهاجر باید به کلیه الزامات مندرج در قوانین چک پایبند باشد. قانون اصلی ، که مهاجرت افراد غیر تبعه اتحادیه اروپا به جمهوری چک را تنظیم می کند ، قانون اقامت بیگانگان در جمهوری چک است. بسته به هدف بازدید شما ، چندین گزینه ممکن وجود دارد. برای بازدید از کشور ممکن است نیاز به اجازه کار ، ویزا یا ویزای شینگن داشته باشید. اگر قصد دارید برای مدت طولانی در آنجا اقامت کنید – باید مجوز اقامت یا ویزای بلند مدت بگیرید.

قانون مهاجرت

قانون اصلی مهاجران در مهاجرت به چک از کشورهای غیر اتحادیه اروپا در جمهوری چک ، قانون اقامت بیگانگان در جمهوری چک است.ماده اول قانون اقامت بیگانگان در جمهوری چک چنین خارجی را چنین تعریف می کند: (2) منظور از خارجی ، شخص حقیقی است که تابعیت جمهوری چک را ندارد ، 1a) ، از جمله یک شهروند اتحادیه اروپا.

آمار مهاجرت

آمار مهاجرت به چک در میان شهروندان چک کاملاً بحث برانگیز است. طبق سرشماری سال 2011 ، تقریبا 543000 مهاجر قانونی دائمی در جمهوری چک زندگی می کنند که 5٪ از کل جمعیت است. مهاجران از اوکراین بزرگترین گروه قومی را تشکیل می دهند که برای حدود 118000 نفر اقامت دائم تخمین زده می شود.

بزرگترین شهرها از نظر جمعیت

محبوب ترین شهر برای مهاجران پراگ است. این شهر همچنین بزرگترین شهر جمهوری چک است. دو شهر بزرگ دیگر از نظر جمعیت Brno و Ostrava هستند. با این حال ، پراگ بیش از دو برابر بزرگتر از برنو و استراوا است. گردشگران بیشتر با معماری، پل ها و موزه های خوب اتریش-مجارستان از خاندان هاپسبورگ از پراگ دیدن می کنند. برنو همچنین بسیار مشهور است، بیشتر به خاطر کلیسای جامع و باغ وحش، و همچنین محل استقرار دفاتر محلی بسیاری از شرکت های فن آوری بین المللی و نشسته در منطقه دیدنی از موراویای جنوبی.

# شهر جمعیت
1 Prague 1/313/508
2 Brno 377/440
3 Ostrava 294/200
4 Plzen 169/033
5 Liberec 102/562
6 Olomouc 100/378

انواع ویزا برای مهاجرت به چک

در صورت اقامت در جمهوری چک برای مدت زمان کوتاه زیر 90 روز ، یک شهروند کشور ثالث باید یکی از چندین نوع ویزا را درخواست کند تا بازدید خود را قانونی کند. طبق قانون سیاست برای  مهاجرت به چک ، انواع مختلفی از ویزا وجود دارد که بسته به مورد و شرایط باید اخذ شود:ویزای نوع C تا 90 روز اقامت بیمه درمانی در سفر ، اسناد مربوط به بودجه کافی و اثبات محل اقامت مورد نیاز.ویزای نوع A ویزای فرودگاه بلیط هواپیما مورد نیاز استویزای نوع D تحصیل ، اشتغال ، اقامت طولانی مدت بیمه سلامت مسافرت ، اسناد وجوه کافی ، اثبات محل اقامت ، گواهی تصویب پلیس ، سندی که هدف از اقامت را اثبات کند لازم است.

اجازه اقامت

در حال حاضر ، به استثنای تشکیل مشاغل واجد شرایط ، فقط سه راه برای اخذ اجازه اقامت در جمهوری چک برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا وجود دارد: خانواده ، تحصیل و تحقیقات علمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد