ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

چطوری برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنم ؟  

  ?How do I apply for a German student visa

ویزای تحصیلی آلمان در هر مقطع و دوره ای به دانشجویان اعطا می گردد. متقاضیان قبل از هر اقدامی می بایست به صورت انلاین و از طریق سایت سفارت وقت ویزای خود را رزرو نمایند. گفتنی است از مهمترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی در آلمان  نامه داشتن پذیرش از دانشگاه های این کشور است.

برای گرفتن وقت سفارت آلمان با دقت و برنامه ریزی عمل کنید زیرا رقابت در اخذ ویزای تحصیلی این کشور بسیار زیاد بوده و بایستی در زمان بندی صحیح صورت گیرد. گفتنی است متقاضیان می بایست زمانی حدود 8 هفته از روز مصاحبه تا دریافت روادید در نظر داشته باشند. در حال حاضر وقت سفارت آلمان به دو صورت می باشد:

دسته اول: افرادی که دارای بورسیه تحصیلی ، مقطع دکترا، فرصت مطالعاتی و دوره کارشناسی ارشد با مدرک زبان باشند پس از ثبت نام در سیستم تعیین وقت انلاین در مانی کوتاه تر و بعد ازمدت 3 الی 4 هفته  وقت سفارت خود را دریافت می کنند.

دسته دوم : افرادی که از طریق سایر ویزاهای دانشجویی اقدام می نمایند  پس از ثبت نام بیش از 12 ماه می بایست در انتظار زمان مصاحبه خود بمانند.

 مراحل اخذ ویزای تحصیلی آلمان به چه صورته؟

یکی از مهمترین مراحل اخذ ویزای تحصیلی در آلمان داشتن نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور است . گفتنی است متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی می بایست ازدانشگاه یا کالج معتبر ، که نهادی دولتی و وابسته دانشگاه است پذیرش خود را کسب نمایند. افرادی که صرفا قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند شانس ویزای کمی خواهتد داشت.

برای پذیرش از دانشگاه چه مدارکی باید داشته باشم؟

دانشگاه های آلمان نیز همانند دانشگاه های سایر کشورهای دنیا دارای تعدادی مدارک مشترک و تعدادی مدارک اختصصی هستند که بر اساس رشته یا مقطع تحصیلی فرد تعیین می گردد.

مدارک عمومی

  1. مدارک تحصیلی پیشین متقاضیان که مورد تایید آلمان است:

متقاضیانی که در هر کشوری به جز آلمان تحصیل مرده اند می بایست مدارک خود را در آلمان تایید کنند. در فرایند بررسی و تائید، درجه تحصیلی و مدارک فرد با درجه و مدارک مشابه آلمانی مقایسه می شود. اگر مدرک تحصیلی متقاضی  معادل شناخته شود، مدرک رسمی دریافت خواهید کرد.برای مشاهده وضعیت مدرک تحصیلی خود می توانید به سایت anabin مراجعه کنید.

  • مدرک زبان:

اگر فرد متقاضی خواهان تحصیل به زبان انگلیسی باشد ارائه مدرک زبان آیلتس ضروری است اما اگر قصد تحصیل به زبان آلمانی را داشته باشد ملزم به ارائه مدرگ زبان آلمانی است.

برای پذیرش از دانشگاه چه مدارکی باید داشته باشم؟

گفتنی است نمره زبان فرد براساس مقطع تحصیلی و سطح درخواست شده از طرف دانشگاه تعیین می گردد. به طور کلی اگر قرار است به زبان انگلیسی تحصیل کنید مدرک آیلتس حداقل 6.5 یا تافل با نمره 80-120 باشید و حداقل زبان آلمانی b2 می باشد.

  • انگیزه نامه:

رائه انگیزه نمه بر ای متقاضیان تحصی در آلمان بسیار ضروری است . دانشجویان در نامه ای که به انگیزه نامه یا persona statement  /motivation letter  مرسوم است می بایست دلایل خود را از انتخاب دانشگاه و رشته و حتی شهر مورد نظر بگوید.

  • توصیه نامه:

اغلب کالج ها ودانشگا ههای آلمان نامه ای از مرکز اموزشی پیشین فرد ، اساتید قبلی و یا محل کار فرد مبنی بر چگونگی عملکرد و نحوع تحصیل و کار وی در محیط قبلی تحت عنوان ” توصیه نامه ” در خواست می نمایند.

  • رزومه:

تمامی دانشجویان متقاضی تحصیل در آلمان می بایست یک رزومه حاوی سوابق تحصیلی وکاری به شکل استاندارد تهیه نمایند.

مدارک اختصاصی

  1. پروپوزال یا طرح توجیهی

جهت تحصیل در مقطع دکترا و رشته هایی که به صورت پژوهش محور ارائه می گردد داوطلبان بایستی راجع به آنچه قصد دارند در طول دوره تحصیل خود به عنوان پروژه تحقیقاتی مورد مطالعه قرار دهند در قالب تعریف شده به دانششگاه توضیح دهند.

2-آزمون های خاص

متقاضیان تحصیل در آلمان برای ورود به برخی رشته ها ملزم به قبولی آزمون های تعیین شده از جانب دانشگاه هستند.

  • نمونه کار یا پورتفولیو:
  • داوطلبان تحصیل در رشته های هنر، معماری و رشته های مشابه برای ورود به دانشگاه در رشته های مذکور ملزم به ارائه نمونه کار هستند.

ویزای دانشجویی آلمان چقدر اعتبار داره؟

در ابتدا به دانشجویان ویزای تحصیلی 3 ماهه عطا می گردد . متقاضیان می توانند پس از ورود به آلمان با مراجعه به امور اتباع خارجی ، ویزای خود را یک الی دو سال تمدید نمایند.

برای ویزای تحصیلی چه مدارکی لازمه؟

برای ویزای تحصیلی چه مدارکی لازمه؟

سفارت آلمان در هر کشوری چک لیست مخصوص به خود را بر مبنای نوع ویزا ارائه می کند. مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آلمان همانند سایر کشورهای حوزه شینگن ااست اما توصیه می کنیم متقاضیان با دقت بیشتری تمام مدارک خود را اماده نمایند زیرا سفارت /آلمان در این مورد جدیت خاصی بخرج می دهد

مدارک مورد نیاز سفارت آلمان

فرم درخواست: متقاضیان می بایست فرم درخواست خود را طبق اطلاعات موجود در سایر مدارک خود تکمیل نمایند.

تاییدیه پذیرش : این تاییدیه از جانب دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید صادر می گردد

انگیزه نامه: همانطور که پیش تر توضیح داده شد متقاضیان می بایست دلیل تحصیل خود را در آلمان شرح دهند.

گذرنامه: طبق قوانین آلمان گذرنامه افراد می بایست حداقل سه ماه پس از حضور در این کشور اعتبار داشته باشد.

بلیط سفر: متقاضی می بایست بلیط پرواز یا مدارکی دال بر رزرو پرواز خود را به سفارت ارائه دهد.

عکس:عکی متقاضی می بایست جدید و حداکثر طی سه ماه گذشته گرفته شده باشد.

بیمه درمانی: فرد متقاضی می بایست بیمه مسافرتی بهمراه داشته باشد این بیمه در تمامی کشورهای حوزه شینگن معتبر بوده و بیماری ، مرگ و حوادث را پوشش می دهد. حداقل میزان پوشش بیمه 30 هزار یورو می باشد.

تمکن مالی: سندی که اثبات می کند شفرد متقاضی مقدار پول مورد نیاز خود را در طول مدت حضور در آلمان دارد و می تواند از عهده هزینه های خود برآید. این گواهی به دو صورت قابل ارائه است : یا اراده گواهی تمکن به ارزش 10236 یورو و یا ارائه ضمانت و پشتیبانی یکی از وابستگان نزدیک متقاضی ساکن /آلمان .

سفارت هم مدرک زبان می خواد؟

اگر پدیرش متقاضی در دانشگاهی به زبان آلمانی باشد حداقلمدرک b1  بری ارائه به سفارت مورد نیاز است . اگر شخص به زبان انگلیسی قصد تحصیل داشته باشد می بایست مدرک آیلتس حئاقل 6.5 و یا تافل نمره 80 الی120 به سفارت ارائه کند. گفتنی است نمره دقیق مدارک زبان توسط دانشگاه تعیین می شود و سفارت هم نمره مورد نیاز دانشگاه را از متقاضیان درخواست می کند.

مصاحبه سفارت آلمان چجوریه؟

بسیری از دانشجویان ایرانی استرس زیادی در مورد مصاحبه سفارت دارند اما برخلاف تصور متقاضیان انجام این مصاحبه جهت دریافت ویزای تحصیلی ساده است. مهمترین دلییل ترس بسیاری از دانشجویان عدم تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی است آنها فکر می کنند در طول مدت مصاحبه بایستی همانند زبان مادری خود آلمانی صحبت کنند در صورتیکه کل زمان مصاحبه فرد 5الی10 دقیقه است.

در این مدت متقاضی می بایست مدارک خود را تحویل آفیسر داده وحدود 3الی 4 دقیقه از خود و انگیزه تحصیل در این کشور توضیح مختصری خواهد داد. گفتنی است آفیسر سفارت شرایط متقاضیان را درک کرده و انتظار مکالمه روان و بدون غلط را ندارند.

چقدر طول می کشه جواب ویزام بیاد؟

چقدر طول می کشه جواب ویزام بیاد؟

بعد از انجام مصاحبه و تحویل مدارک برگه ای حاوی کد پیگیری به متقاضی داده شده و او بایستی منتظر ایمیل از جانب سفارت مبنی ببر قبولی یا رد ویزا دریافت کند.

براساس اطلاعات موجود در وب سایت سفارت مدت زمان پاسخگویی به درخواست متقاضیان از هشت هفته تا چند ماه بعد از مصاحبه به طول خواهد انجامید. البته زمان ذکر شده همواره ثابت نیست و ممکن است در برخی زمانها این مدنت کوتاهتر شود.

بعد از دریافت ایمیل زمان دیگری به متقاضی داده می شود که به همراه گدرنامه و کد پیگیری خود به سفارت مراجعه کرده تا ویزای تحصیلی آلمان بر روی گذرنامه درج شود.

سفارت آلمان کجاست؟

سفارت آلمان به عنوان مجری رسمی ارائه انواع خدمات روادید نطیر ویزای توریستی و ویزای تحصیلی در تهران ، خیابان فرئوسی ، روبه روی بانک مرکزی پلاک 320-324 واقع شده است.

ساعت کاری سفارت آلمان  در روزهای یک شنبه ، چهارشنبه و پنج شنبه از ساعت 7 تا 15:30 و در روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت 7 الی 16 به استثنای روزهای جمعه و شنبه و روزهای تعطیل رسمی می باشد.

آریاناپارس چه کمکی می تونه تو این زمینه به من بکنه؟

در نظر داشته باشید:

تمامی مشاوره های اولیه تلفی در مجموعه آریاناپارس کاملا رایگان است

مشاورین ما شرایط اولیه فرد را سنجیده و به افرادی که شرایط اولیه اخد ویزای تحصیلی آلمان را داشته باشند مشاوره حضوری ارائه می کند .

آریاناپارس در تمامی مراحل همراه شماست و لذا ارائه مدارک جعلی و بی اغتبار به سفارت آلمان  را توصیه نمی کند. از این رو اگر شرایط ورود به این کشور را ندارید کارشناسان ما روش دیگری را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد