ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلیس

همه چیز درباره ویزای تحصیلی انگلستان

Everything about the UK student visa

شاید بسیاری از افراد تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان را امری بسیار دشوار تصور نمایند چه از لحاظ شرایط پذیرش و چه از لحاظ هزینه های تحصیل، پس به این افراد توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما بمانند.
در این مقاله سعی کردیم همه اطلاعاتی که پیش از اقدام برای تحصیل در انگلستان نیاز دارید در رابطه با نحوه دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، چالش ها، هزینه ها و مدت زمان اخذ این ویزا و همچنین شانس دریافت ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2020 را بررسی نماییم.

آمار مربوط به ویزای تحصیلی انگلستان

شاید سال ۲۰۲۰ را به علت وجود بیماری کرونا و اتفاقات ناشی از آن نظیر بسته شدن مرزهای بین کشورها و لغو شدن پروازهای بین المللی نتوان سال خوبی برای ارزیابی آمار و ارقام مربوط به ویزا دانست. ولی آمارهای مربوط به سال ۲۰۱۹ اداره مهاجرت کشور انگلستان، در خصوص وضعیت صدور ویزاهای تحصیلی در این کشور، افزایش بیش از ۱۹ درصدی ویزاهای صادر شده برای متقاضیان تحصیل در انگلستان (همچنین خانواده های ایشان) را نشان می دهد.

بیش از ۲۸۵ هزار ویزای صادر شده برای متقاضیان مهاجرت به کشور انگلستان از طریق تحصیل گواه این مدعا می باشد. در این آمار متقاضیان مهاجرت از کشورهای هند، چین، عربستان، آمریکا و هنگ کنگ در رده اول تا پنجم قرار دارند. متقاضیان ایرانی تحصیل در انگلستان نیز در چند سال گذشته اقبال بیشتری نسبت به تحصیل در این کشور نشان دادند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی انگلستان

سفارت انگلستان نیز مانند سفارت کشورهای دیگر لیستی از مدارک مورد نیاز خود را در وبسایت اداره مهاجرت به این کشور موسوم به ukba منتشر کرده است. مدارک مورد نیاز سفارت را می توان در سه دسته زیر تقسیم بندی کرد.

مدارک شناسایی

هر متقاضی می بایست مدارک اولیه شناسایی خویش شامل شناسنامه، پاسپورت ( و در صورت تاهل، عقدنامه) خود را جهت بررسی به سفارت کشور انگلستان ارسال نماید. ترجمه مدارک شناسایی نباید با فاصله بیشتر از شش ماه به سفارت ارائه گردد. هم چنین ترجمه های سابق شما از مدارک شناسایی بی اعتبار می باشد.

نامه تمکن مالی مورد نیاز سفارت انگلستان

سفارت انگلستان به صورت مشخص از متقاضیان ویزای تحصیلی این کشور می‌خواهد تا نامه تمکن مالی خود را با شرایطی که در ادامه می آید برای این سفارت ارائه نمایند.

  • مبلغ مورد نیاز: دانشجو می بایست مبلغی معادل کلیه هزینه های زندگی و تحصیل خود را بنا به آنچه در نامه پذیرش تحصیلی وی درج شده است در حسابی در کشور خود داشته باشد.
  • مدت زمان مورد نیاز: مبلغ عنوان شده می بایست در ۲۸ روز بدون کاهش حتی چند میلیون تومان در حساب وی به عنوان باقیمانده ذکر شده باشد.
  • صاحب حسابنامه بانکی: حتماً می بایست به نام فرد متقاضی در صورت تاهل همسر و یا پدر و مادر شخص متقاضی برای اشخاص کمتر از ۱۸ سال باشد.
  • بانک های مورد تایید: دولت انگلستان دو بانک پاسارگاد و پارسیان را از میان تمام بانکهای ایرانی برای دریافت نامه تمکن مالی مورد تایید خود قرار داده است. گواهی های تمکن از سایر بانکها فاقد ارزش هستند.

نامه پذیرش

ارائه نامه پذیرش معتبر از یکی از مراکز تایید شده دولت انگلستان بخشی لاینفک از مدارک مورد نیاز سفارت این کشور می باشد.

مدرک زبان مورد نیاز سفارت انگلستان

مدرک زبان مورد نیاز سفارت انگلستان

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می بایست بر اساس آنچه در نامه پذیرش ایشان ذکر شده است مدرک مورد نیاز دال بر تسلط به زبان انگلیسی را به سفارت این کشور ارائه نمایند. دولت انگلستان برای دوره های پیش نیاز زبان انگلیسی قبل از ورود به دانشگاه و همچنین برای دوره های کارشناسی و دوره های دبیرستان از متقاضیان فقط آزمون های آیلتس UKVI را می پذیرد ولیکن برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مستقیم که بدون پیش نیاز زبان هستند آزمون های آیلتس آکادمیک که متداول اند قابل قبول است.

مدارک اضافی

مدارکی که در بالا گفته شد مدارکی هستند که در صورت عدم ارائه آنها درخواست ویزای تحصیلی کشور انگلستان به صورت قطعی با عدم موفقیت همراه خواهد بود ولیکن به صورت عرفی مدارک دیگری توسط متقاضیان اخذ ویزا علاوه بر مدارک  مشخص شده توسط سفارت ارائه می گردند تا شانس موفقیت در اقدام برای ویزای تحصیلی کشور انگلستان را افزایش دهند.

این مدارک شامل قراردادهای کاری، فیش حقوقی، سوابق تحصیلی، اسناد ملکی و مدارکی که نشانگر تمکن مالی فرد متقاضی مهاجرت به انگلستان هستند می شود. هم چنین اگر به دنبال اطلاعات جزئی تر در زمینه ی مهاجرت به انگلستان یا ویزای این کشور هستید، می توانید به مقاله هایی با عنوان همه چیز درباره مهاجرت به انگلستان و ویزای انگلستان در سایت ما مراجعه کنید.


توصیه می‌کنیم برای تهیه و جمع‌آوری مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان با مشاورین آریانا پارس مشاوره و از تجربه سالها کار در زمینه ویزای کشور انگلستان به صورت تخصصی استفاده نمایید.

نحوه اقدام برای ویزای تحصیلی انگلستان

نحوه اقدام برای ویزای تحصیلی انگلستان

پیش از هر چیز اگر قصد اقدام برای ویزای تحصیلی کشور انگلستان را در سر دارید باید از یک دانشگاه مورد تایید دولت انگلستان که به اصطلاح tier 4 highly trusted sponsor نامیده می شود یک پذیرش قابل قبول دریافت نموده باشید. در مقاله ای تحت عنوان تحصیل در انگلستان در رابطه با پذیرش در دانشگاه‌های این کشور به طور کامل شرایط را بررسی نموده ایم.

پس از اخذ پذیرش یکی از دانشگاه های کشور انگلستان زمان اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور فرا می رسد. در ادامه قدم های لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان را معرفی می نماییم.

قدم اول جمع آوری و ترجمه مدارک

داوطلبان مهاجرت تحصیلی به انگلستان می بایست حداکثر تا یک هفته قبل از وقت سفارت خود، مدارک مورد نیاز بررسی درخواست ویزای تحصیلی خویش را جمع آوری و نسبت به ترجمه این مدارک اقدام نمایند. خوشبختانه سفارت انگلستان برای بررسی بسیاری از مدارک، نیاز به رویت مهر وزارت امور خارجه و دادگستری را در دستور کار خود قرار نداده است.

بر اساس تجربه عملی از آماده کردن صدها پرونده موفق برای کشور انگلستان به متقاضیان ویزای تحصیلی این کشور توصیه می نماییم تا چک لیستی از مدارک مورد نیاز تهیه نموده و برای جلوگیری از اضطراب و دشواری های ناشی از روز مصاحبه مدارک را از چند روز قبل دسته بندی و در نهایت برای آخرین بار چک نمایند.

قدم دوم دریافت وقت سفارت انگلستان

در چند سال گذشته دریافت نوبت سفارت انگلستان برای ویزای تحصیلی مانند بسیاری از کشورهای دیگر به صورت آنلاین و پس از پر کردن فرم درخواست ویزای تحصیلی صورت می پذیرد. داوطلبان برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان می ‌توانند از سفارت انگلستان در ایران وقت مصاحبه دریافت نمایند همچنین در صورت پر بودن زمان های مصاحبه سفارتهای کشورهای ترکیه و امارات نیز بررسی پرونده های دانشجویان ایرانی را صورت می دهند. ویژگی اخذ وقت سفارت در این دو کشور قابلیت درخواست وقت فوری و بررسی فوری است. البته درخواست وقت فوری و همچنین درخواست ویزای تحصیلی فوری در سفارت ترکیه و امارات مستلزم پرداخت هزینه هایی علاوه بر هزینه درخواست سفارت می باشند.

پرداخت هزینه‌های سفارت و بیمه

برای دریافت وقت سفارت ویزای تحصیلی کشور انگلستان، می بایست در ابتدا هزینه های مربوط به بررسی وقت سفارت و همچنین هزینه های مربوط به بیمه دانشجویی به صورت آنلاین به اداره مهاجرت انگلستان پرداخت گردند.
برای بررسی پرونده، دولت انگلستان از متقاضیان ویزای تحصیلی مبلغی در حدود ۴۷۳ دلار دریافت می نماید البته مبلغ برای بررسی پرونده در بازه ی دو تا سه هفته ای می باشد و برای بررسی های فوری در بعضی از سفارت ها هزینه های مجزا دریافت می گردد. دولت انگلستان برعکس سایر کشورهای جهان که پس از دریافت ویزا هزینه های بیمه تحصیلی را از دانشجویان دریافت می نمایند، بر اساس رشته تحصیلی، سن و شهر محل تحصیل مبلغی در حدود ۳۰۰ پوند را به عنوان مبلغ بیمه تحصیلی برای سازمان IHS از متقاضیان دریافت می نماید.

هزینه های بررسی پرونده و بیمه شامل ویزا های همراه نیز می گردد. گفتنی ا‌ست هزینه بررسی پرونده در هر صورت به متقاضی عودت داده نمی شود ولیکن هزینه های مربوط به بیمه در صورت عدم موافقت با ویزای فرد متقاضی، به وی داده می شود.

قدم چهارم مصاحبه

قدم چهارم مصاحبه

در چند سال گذشته دولت انگلستان نیز برای اکثر ویزا های دانشجویی یک یا دو جلسه مصاحبه به صورت آنلاین یا تلفنی ترتیب می‌دهد. دانشجویان معمولاً در روز وقت سفارت یک مصاحبه از طریق اسکایپ با یک افسر ویزا در یکی از شهرهای انگلستان که معمولاً شهر شفیلد است صورت می دهند. برای بعضی از دانشجویان طی دو تا سه هفته پس از درخواست ویزا ممکن است مصاحبه دیگری نیز انجام گیرد. آمادگی برای مصاحبه سفارت انگلستان مهم ترین فاکتور جهت تعیین شانس موفقیت ویزای تحصیلی در کشور انگلستان است بنابراین به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور توصیه می نماییم قبل از اقدام برای اخذ وقت سفارت آمادگی های لازم برای حضور موفق در مصاحبه را کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد