ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا چیست؟

 

با توجه به شرایط ایده‌آل کشور کانادا سالانه افراد زیادی برای ویزای توریستی کانادا اقدام می نمایند، از همین‌ رو دولت کانادا قوانین را برای این دسته از افراد تعیین کرده است. قوانین به این شکل است که در صورت تایید شدن توسط آفیسر ویزا و ارائه مدارک و ادله کافی برای بازگشت به کشور مبدا می توان ویزای توریستی کانادا را دریافت نمود و برای مدت مشخص در این کشور حضور داشت. ویزای توریستی به منظور سپری کردن یک دوره مشخص و برای هدف مشخص در کشور کانادا صادر می گردد و ماهیت اقامتی ندارد.

ویزای توریستی کانادا چند نوع دارد؟

به صورت کلی ویزای توریستی کانادا به دو دسته تقسیم بندی می شود: ویزاهای بلندمدت و ویزاهای کوتاه مدت. افراد با توجه به اهداف خود قادر خواهند بود برای هر کدام از این دو نوع ویزا اقدام نمایند. لازم به ذکر است ویزای کانادا از حیث شرایط ورود به ویزاهای یک بار ورود و چند بار ورود دسته بندی می شود. به صورت معمول، ویزاهای توریستی کانادا بلند مدت به صورت Multi و یا چند بار ورود صادر می گردد. افراد با دریافت ویزای Multi مجوز عبور به تعداد نا محدود به کشور کانادا را دارا می باشند. در ادامه به شرایط و قوانین انواع ویزاهای توریستی کانادا اشاره می شود.

ویزای کوتاه مدت

ویزای کوتاه مدت

همانظور که از نام این ویزا مشخص است، این ویزا برای یک مدت مشخص و معمولا زیر یک ماه صادر می گردد. افرادی که قصد شرکت در یک همایش، کنفرانس و یا حتی بازدید از خانواده های خود را دارند، قادر خواهند بود با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز که در ادامه به آنها اشاره می شود، برای ویزای توریستی کوتاه مدت اقدام نمایند. ویزای کوتاه مدت قابلیت تمدید را ندارد و پس از اتمام زمان ویزا، می بایست به کشور مبدا بازگشت و در صورت تمایل برای ویزاهای دیگر کانادا اقدام نمود.

ویزای بلند مدت یا پنج ساله

در حال حاضر بسیاری از افراد علاقه مند کشور کانادا به دنبال اخذ ویزای بلند مدت این کشور می باشند. در ویزای توریستی، افراد می توانند تا پنج سال در کشور کانادا حضور داشته باشند. لازم به ذکر است که هر 6 ماه باید از این کشور خارج شوند و نمی توانند به صورت مداوم در کانادا حضور داشته باشند. شرایط دریافت و تقاضای ویزای بلند مدت همانند درخواست برای ویزای کوتاه مدت است.

این ویزا به افرادی تعلق می گیرد که دلیل کافی برای حضور بلند مدت در کشور کانادا داشته باشند. پزشکان، صاحبان مشاغل و افرادی که سوابق سفر در محدوده شینگن را دارند، از شانس بالاتری برای دریافت ویزا برخوردار می باشند. هم چنین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در زمینه ی انواع مختلف ویزای کانادا هستید به شما پیشنهاد می شود به مقاله ی ما با عنوان ویزای کانادا در این سایت مراجعه نمایید.

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا چه مدارکی باید داشته باشیم؟

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا چه مدارکی باید داشته باشیم؟

اقدام برای هر ویزایی با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز صورت می گیرد. در ارتباط با ویزای توریستی کانادا، این قاعده پا برجاست. متقاضیان برای مراجعه به سفارت می بایست مدارک مشخص شده ای را برای درخواست ویزای توریستی به سفارت ارائه دهند. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کانادا به شرح زیر می باشد:

  • مدارک هویتی: مدارک هویتی شامل پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی می شود.
  • سند مالکیت: سند مالکیت نشان دهنده دلایل مادی برای بازگشت به کشور مبدا می باشد. در صورت وجود آن، شانس افراد برای دریافت ویزا افزایش می یابد.
  • گواهی اشتغال به تحصیل: دانشجویان به منظور اقدام برای ویزای توریستی کانادا می بایست نامه اشتغال به تحصیل در دانشگاه را دریافت نمایند و به همراه سایر مدارک ارسال نمایند.
  • گواهی اشتغال به کار: ارائه نامه ای که نشان دهنده وضعیت کاری افراد در ایران است و به منظور ارائه دلیل برای بازگشت قلمداد می شود.
  • دعوت نامه: دلایل سفر به کشور کانادا حائز اهمیت می باشد، از همین رو ارائه دعوت نامه از یک فرد و یا همایش باعث ارتقا شانس دریافت ویزای توریستی کانادا می شود.
  • سوابق سفر: ارائه سوابق سفر به سایر کشورهای دنیا نشان دهنده این موضوع است که در موعد مقرر به کشور مبدا باز می گردند.
  • جواز کسب و پروانه: صاحبان مشاغل در صورت ارائه پروانه و جواز کسب قادر خواهند بود تا برای ویزای 5 ساله کشور کانادا اقدام نمایند.
  • تمکن مالی: یکی از مهم ترین مدارک برای ویزای توریستی کانادا، نامه تمکن مالی از بانک می باشد. افراد می بایست متناسب با میزان حضور در کشور کانادا، بودجه کافی را در حساب خود داشته باشند.
  • گردش مالی: این نامه به همراه گواهی اشتغال به کار ارائه می گردد و نشان دهنده صحت نامه کاری می باشد.

برای گرفتن ویزای توریستی کانادا چه مراحلی رو پشت سر بذاریم؟

هر پروسه مهاجرتی ملزم به سپری کردن مراحل مشخصی که از جانب دولت تعیین می گردد، می باشد. از همین رو داوطلبان ویزای توریستی کانادا می بایست این مراحل را طی نمایند. به واسطه عدم حضور سفارت کانادا در ایران، این مراحل با سایر کشورهای دیگر متفاوت می باشد.

گام نخست: فراهم سازی مدارک

طبق مدارک عنوان شده در مرحله قبل، افراد برای دریافت ویزای توریستی کانادا ملزم به آماده سازی مدارک مورد نیاز می شوند. در این مرحله جمع آوری مدارک به همراه ترجمه رسمی در دستور کار قرار می گیرد. لازم به ذکر است مدارک متناسب با هر شخص تهیه و تنظیم می گردد، به طور مثال فردی که مشغول به کار می باشد، نباید حتما نامه اشتغال به تحصیل را در مدارک خود ارائه دهد.

گام دوم: آپلود مدارک و وقت بیومتریک

گام دوم: آپلود مدارک و وقت بیومتریک

در این مرحله و پس از آماده سازی مدارک عنوان شده، مدارک برای سایت سفارت ارسال می شود. با پر کردن فرم های سفارت و آپلود مدارک، بازه زمانی 30 روزه ای برای بیومتریک تعیین می گردد. متقاضیان ویزای توریستی کانادا می بایست برای انجام امور بیومتریک به یکی از کشورهای همسایه مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب کشور وجود ندارد. همچنین شانس دریافت ویزا در انتخاب کشور مورد نظر برای مراجعه به سفارت تغییر نمی کند.

گام آخر: مراجعه به سفارت و پاسخگویی سفارت

پس از انتخاب کشور مورد نظر برای مراجعه به سفارت و انجام امور بیومتریک، طبق زمان بندی مشخص شده، مراحل حضور در سفارت را پشت سر می گذاریم. لازم به ذکر است که افراد 12 تا 80 ساله موظف به حضور برای انجام امور بیومتریک می باشند و افراد پایین تر از 12 سال و بالای 80 سال نیازی به بیومتریک و مراجعه به سفارت نخواهند داشت.

به صورت میانگین بازه زمانی پاسخگویی سفارت برای درخواست ویزای توریستی کانادا بین 4 تا 6 هفته در نظر گرفته می شود. با توجه به ارائه مستندات، جواب سفارت برای متضایان ایمیل می شود. در صورت تایید، مجوز ورود به کشور کانادا برای آنان صادر می گردد. همچنین در صورت عدم جواب مثبت می توان در خواست آفیسر نوت را داشت و با بهبود مدارک، شانس خود را مجددا برای دریافت ویزا امتحان نمود.

هزینه ویزای توریستی کانادا چقدره؟

هزینه ویزای توریستی کانادا به صورت کلی شامل هزینه سفارت و انجام امور بیومتریک می شود. از همین رو افراد هیچ هزینه دیگری را نباید برای دریافت ویزای توریستی پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که در مسیر دریافت ویزا، هزینه های دیگری همچون ترجمه مدارک، هزینه سفر به کشور ثالث برای مراجعه به سفارت را باید در نظر گرفت. هزینه های مراجعه به کشور ثالث را می توان با توجه به انتخاب کشور و مدت زمان حضور در آن کشور مورد بررسی قرار داد.

  • هزینه ویزا: 100 دلار کانادا
  • هزینه بیومتریک: 85 دلار کانادا

هزینه های عنوان شده به ازای هر فرد می باشد و در صورت همراهی همراهان، هزینه های هر فرد به این میزان اضافه می گردد.

باورهای غلط در ارتباط با ویزای توریستی کانادا

باورهای غلط در ارتباط با ویزای توریستی کانادا

باورهای غلطی با ویزای توریستی کانادا همراه است. بسیاری از وکلای مهاجرتی و موسساتی که به دنبال جذب قرارداد برای اقدام در این روش می باشند، قول ها و باورهای اشتباه را در میان افراد رایج می نمایند. به طور مثال بدون هیچ مدرکی می توان برای ویزای توریستی 5 ساله کشور کانادا اقدام نمود، این صحبت کاملا اشتباه است و منظور از این گفته، به این معناست که تمامی مدارک از جانب خود شخص تبلیغ کننده تهیه و تنظیم می گردد که این مصداق مدرک سازی می باشد و در صورت عدم حصول نتیجه، دیگر شرایط ورود به کانادا امکان پذیر نمی باشد. در ادامه به چندین باور غلط در ارتباط با ویزای توریستی کانادا اشاره می شود که آن دسته از علاقه مندان واقعی به ورود به کشور کانادا با دانش کامل، پای در این مسیر بگذارند.

کار با ویزای توریستی

با توجه به قوانین دولت کانادا، مجوز کار برای دریافت کننده های ویزای توریستی صادر نمی گردد. این نکته بدین معناست که در صورت دریافت ویزای توریستی کانادا حق کار برای متقاضیان در نظر نگرفته شده است. از همین رو برای دریافت مجوز کار می بایست یک کارفرمای کانادایی برای این امر اقدام نماید. این روند با دشواری زیادی همراه است و فقط در صورت تخصص بسیار بالای شما و متقاعد کردن کارفرما، امکان پذیر می باشد.

پناهندگی با ویزای توریستی

یکی از باورهای غلط پس از دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام برای پناهندگی می باشد. توجه داشته باشید، افرادی که با ویزای کانادا وارد خاک این کشور می شوند و درخواست پناهندگی ارائه می دهند نسبت به افرادی که به صورت غیرقانونی وارد کانادا می شوند از شانس کمتری برای دریافت پاسخ مثبت از سوی اداره مهاجرت کانادا برخوردار می باشند. لازم به ذکر است که این مطالب صرفا جهت آگاهی شما عزیزان می باشد و موسسه آریاناپارس هیچ گونه خدماتی را در این مسیر ارائه نمی دهد.

ویزای توریستی کانادا، تضمینی

در پروسه های مهاجرتی، هیچ روشی را نمی توان با قطعیت به افراد پیشنهاد داد. از همین رو جملاتی مثل ویزای تضمینی و یا 100 درصد، هیچ گونه ضمانتی را به همراه ندارد. افراد متخصص و یا وکلای مهاجرتی می توانند پرونده شما را به بهترین شکل ممکن به سفارت ارائه دهند و بیشترین میزان ممکن را به شما پیشنهاد دهند. ولی قطعیت در صدور ویزای توریستی کانادا حتی برای افراد که مدارک کامل دارند، گفته ناخردانه ای می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

۰۲۱-۴۴۶۲۶۴۱۵

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد