ویزای جستجوی کاری آلمان

ویزای جستجوی کار آلمان یا جاب سیکر مناسب افرادی است که نتوانسته اند از طریق جاب آفر وارد این کشور شوند. افراد با دریافت این ویزا مجوز ورود به آلمان را به مدت 6 ماه دریافت نموده و می توانند در این مدت به دنبال شغل مناسب خود بگردند. در صورت پیدا شدن شغل مورد نظرو توافق با کارفرما، فرد می تواند ویزای خود را تبدیل به ویزای کار آلمان نماید. حدودا 3 تا 4 سال پس از اخذ ویزای کاری، افراد می توانند با پرداخت مالیات و نامه ی عدم سوابق کیفری در مدت حضور، درخواست اقامت دائم خود را به دولت آلمان اعطا نمایند.

ویزای جستجوی کار آلمان چه مدارکی رو لازم داره؟

یکی از مهم ترین موارد دریافت ویزای جستجوی کار آلمان تهیه ی مدارک مورد نیاز می باشد. سفارت آلمان بر این مسئله بسیار تاکید داشته و وجود هرگونه نقصی در ارائه ی مدارک ممکن است نظر آفیسر را برای صدور ویزا عوض کند. به همین دلیل توصیه می شود متقاضیان پیش از مراجعه به سفارت نسبت به تهیه دقیق و بی کم و کاست مدارم اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان عبارتند از:

  • سن حداقل 18 و حداکثر 40 سال
  • رزومه ی کاری قوی و حداقل 5 سال سابقه ی کار در زمینه ی مرتبط
  • مدارک تحصیلی حداقل دیپلم
  • مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • نامه ی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های 6 ماه
  • مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • بیمه

هزینه ویزای جستجوی کار آلمان چقدره؟

متقاضیان دریافت ویزای جستجوی کار در آلمان ملزم به پرداخت هزینه های متعددی می باشند که از برخی از آن ها به عنوان هزینه های مستقیم و برخی دیگر به عنوان هزینه های غیرمستقیم یاد می شود. هزینه های غیر مستقیم را می توان این گونه تعریف کرد: هزینه هایی که باید متقاضیان بپردازند تا شرایط لازم برای اخذ ویزا را به دست آورند؛ به طور مثال هزینه ی کلاس های زبان برای دریافت مدرک زبان.

هزینه های مستقیم نیز شامل هزینه هایی است که افراد برای دریافت ویزا باید به سفارت و یا سازمان های دیگر پرداخت نمایند. بدیهی است که اطلاع دقیق از ریز هزینه ها نیازمند بررسی تخصصی شرایط و اطلاعات فرد متقاضی می باشد اما برای سهولت کار، در جدول زیر عنوان برخی از هزینه ها و مبلغ پرداختی آن ها به طور میانگین آورده شده است.

عنوان هزینهمبلغ پرداختی
ترجمه ی مدارکبین 3 تا 7 میلیون
تایید مدارک تحصیلی در سفارت70 یورو
مصاحبه ی سفارت75 یورو
تاییدیه سازمان زاب200 یورو
تاییدیه وزارت امورخارجه200 تا 800 هزار تومان
تمکن مالی5200 یورو
بلیط هواپیما400 یورو

مراحل دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

متقاضیان دریافت ویزای جستجوی کار آلمان در گام اول باید مدارک مورد نیاز را آماده سازی نمایند. علاوه بر مدارک ذکر شده در قسمت قبل، فرم های تکمیل شده تقاضای ویزای کار یکی از موارد مورد نیاز برای تحویل به سفارت می باشد. پس از آماده سازی مدارک مورد نیاز نوبت به گرفتن وقت سفارت می رسد. کشور آلمان از جمله کشورهایی است که دارای وقت سفارت طولانی مدت می باشد. البته وقت سفارت برای هرنوع ویزا متفاوت است اما در رابطه با ویزای جستجوی کار حداقل یک سال و نیم زمان می برد تا افراد موفق شوند به سفارت مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید : مهاجرت پزشکان به آلمان

گام سوم مراجعه به سفارت و تحویل مدارک آماده شده به آن جا می باشد. در این مرحله افراد پس از دریافت تاییدیه از سفارت و قانع کردن آفیسر مهاجرتی موفق به اخذ ویزای جستجوی کار آلمان خواهند شد. تنها کاری که افراد متقاضی بعد از دریافت ویزا باید انجام دهند تهیه بلیط هواپیما و حضور در کشور آلمان برای یافتن شغل مورد نظر خواهد بود.

مزایای ویزای جستجوی کار آلمان

افرادی که قصد دریافت ویزای جستجوی کار آلمان را دارند باید پیش از هرگونه اقدامی همه ی جوانب را بررسی نمایند تا دچار اتلاف وقت و یا ضضر مالی نشوند. از مزایای دریافت این ویزا می توان به فرصت زندگی به مدت 6 ماه در یکی از بهترین کشورهای اروپایی اشاره کرد. افرادی که موفق به اخذ ویزای جاب سیکر آلمان شوند، با پیدا کردن شغل مورد نظر می توانند از آینده ی کاری خود اطمینان حاصل نمایند. آلمان جزو پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشورهای جهان می باشد و کار کردن در این کشور به منزله ی داشتن امنیت شغلی و ایجاد آینده ی کاری درخشان می باشد.

دیگر مزیتی که می توان برای ویزای جستجوی کار آلمان در نظر گرفت شانس بالای پیدا کردن کار حتی با مدرک تحصیلی دیپلم در این کشور می باشد. بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت کاری دارند رویای کار در آلمان را در سر می پرورانند و با ارائه ی مدارک مورد نیاز (البته با در نظر گرفتن وقت سفارت) قادر به اخذ این ویزا خواهند بود.

مشکلات ویزای جستجوی کار آلمان

علی رغم مزیت هایی که برای ویزای جستجوی کار در آلمان وجود دارد، باید معایب آن را نیزدر نظر گرفت. یکی از بزرگترین موانع پیش روی بسیاری از متقاضیان، الزام در ارائه مدرک زبان آلمانی است. زبان آلمانی یکی از سخت ترین زبان های دنیا می باشد و افراد در صورت عدم تسلط کافی به زبان شانس بسیار پایینی در پیدا کردن شغل مناسب خواهند داشت.

دیگر مورد آزاردهنده در رابطه با این ویزا وقت سفارت طولانی آلمان در چندسال اخیر است. معمولا به افرادی که در دریافت ویزا عجله دارند پیشنهاد نمی شود که از این طریق اقدام نمایند زیرا حداقل 1 سال و نیم تا 2 سال باید برای وقت سفارت منتظر بمانند. لازم به ذکر است افرادی که از طریق این ویزا وارد آلمان می شوند تا زمانی که شغلی پیدا نکرده باشند، اجازه ی تحصیل و یا کار سیاه در این کشور را نخواهند داشت.

آخرین موردی که می توان آن را جزو معایب ویزای جستجوی کار آلمان به شمار آورد نداشتن اجازه ی بردن همراه و عدم تمدید این ویزا می باشد. افراد در صورت پیدا نکردن شغل مورد نظر قادر به تمدید ویزا نخواهند بود و باید به کشور خود بازگردند. هم چنین افراد اجازه ی بردن همراه را از ابتدای کار نخواهند داشت و پس از پیدا کردن شغل مورد نظر و گذشت 3 تا 4 ماه از زمان دریافت ویزای کار، می توانند درخواست ویزای همراه داده و خانواده ی خود (همسر و فرزندان زیر 18سال) را وارد کشور آلمان نمایند.

اخذ اقامت و تابعیت از طریق ویزای جستجوی کار در آلمان چگونه است؟

افرادی که پس از ورود به کشور موفق به پیدا کردن شغل مناسب شوند، ویزای جستجوی کار آلمان برای آن ها تبدیل به ویزای کاری خواهد شد. شرط مورد نیاز برای تمدید ویزای کار، پرداخت مالیات و عدم سوابق کیفری می باشد که پس از 4 الی 5 سال افراد می توانند به دولت آلمان درخواست اقامت دائم دهند. البته دریافت اقامت دائم به شغل فرد نیز بستگی دارد و در صورت پیدا کردن شغلی با درآمد سالیانه 47 هزار یورو در سال و بالاتر، زمان دریافت اقامت دائم به 21 ماه کاهش پیدا می کند؛ زیرا مشاغلی با درآمد بالا منجر به دریافت بلوکارت آلمان خواهد شد. پس از گذشت 8 سال از دریافت اقامت دائم نیز افراد می توانند درخواست شهروندی آلمان را بدهند.

شما می توانید با بررسی همه شرایط و جوانب اقدام به اخذ ویزای جستجوی کار آلمان نمایید. موسسه آریاناپارس با چندین سال سابقه درخشان در زمینه ی مهاجرت، می تواند شما را در انجام کارها و پیش بردن پروسه یاری نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مجموعه تماس گرفته و از مشاورین مجرب ما راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

موسسه مهاجرتی آریانا پارس

شروع زندگی در یک کشور جدید، بزرگترین تصمیم زندگی شماست. ما با ۷ سال سابقه درخشان، ارائه پرونده های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری مختلف و کسب رضایت نزدیک به هزار موکل به شما کمک میکنیم تا بهترین تصمیم رو برای زندگیتون بگیرید…

ارتباط با ما

آدرس دفتر مرکزی:

اتوبان ستاری جنوب بعد از همت ، بلوار لاله، بین ستاری و پژوهنده، پلاک ۲۰

شماره تماس:

21-91098002(98+)

تمامی حقوق این سایت متعلق به موسسه آریانا پارس میباشد